Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
robin_love schreef:Ik zit al heel erg lang met een vraag, en ik hoop dat iemand mij het antwoord kan geven!
Er zijn dus mensen die berijders of verzorgers voor hun paarden of pony's zoeken omdat zij er zelf niet genoeg tijd voor hebben. Dus dan komt het er op neer dat de berijders en/of verzorgers het werk voor de eigenaar van het paard doen. Maar.. Die eigenaars vragen dan ook een bijdrage, ik snap niet waarom! Want andere mensen doen het werk voor hun, geven hun paard beweging, en doen de klusjes enzo! Waarom vragen ze dan geld? Omdat dan hun spullen worden gebruikt? Ik snap het echt niet.. Er zijn zoveel paardengekken die graag iemand anders paard zouden willen rijden, en die eigenaar die kan het hulp wel gebruiken.. Waarom dan geld vragen?
Ik hoop dat iemand mij het antwoord kan mailen. Eigenlijks vind ik het gewoon brutaal van de eigenaars dat zij geld durven te vragen aan iemand die VOOR hun het werk doet..

(Dat was 10 jaar geleden het geval voor mij
) 

Dan kan je beter een eigen paard aanschaffen.. er zit nog een heeel verschil tussen.. daarvoor betaal ik geen honderden euros..
Voor een bijrijder die je paard echt goed rijd en op niveau houd zou ik niks vragen.. maar aan de andere kant zou ik ook niemand laten rijden op mijn paard die dat niet doet