welke leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnlovesyou

welke leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 08:47

Welke rijlaarzen raden jullie mij aan ?
* prijs mag tot 500 euro's gaan
* 3x per week ermee rijden
* in de zomer 1x per week mee op wedstrijd
*dressuurlaazen
*liefst ook mooie dressuurboog
* verstevigt aan de buitenkant
* ik ga er niet veel mee stappen alleen mss een beetje op wedstrijd voor de rest heb k altijd andere schoenen aan

Zo dat was het , hebben jullie mss een idee welke laarzen bij mij passen ?

lynn

AnneB

Re: welke leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 08:50

Ik vind zelf de Petri Anky heel mooi.
Erg mooie dressuurboog en nog wel betaalbaar. (E299.95, E300,- dus
Ik ga ze zelf binnenkort waarschijnlijk ook kopen!
Heb er nog geen ervaring mee maar vind ze erg mooi.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:43

Ik hoor veel slechte dingen over Petri's.
Mss Cavallo's?
Ik heb er verder niet zo'n verstand van, maar de mensen die cavallos hebben zijn er zeer tevreden over.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:45

Ik heb zelf petri's en tot nu toe bevallen mij ze wel. Maar je hebt zoveel merken zoals cavallo's petrie's derbie en konings etc. Ik denk dat je je goed moet laten informeren bij de ruitersportzaak!!

Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 13:22

Ik zelf wil graag Petrie kopen. Net als Whisperke zegt, bij een ruiterzaak kun je zelf verschillende passen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 15:16

Ik heb sinds gister de Anky's van Petrie. Zulke mooie laarzen! OK, ze doen nu nog pijn. Maar ik ben er wel erg blij mee.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:00

Ik heb al 6 jaar Cavallo's en heb nog nooit klachten gehad over mijn laarzen. Een vriendin van mij heeft Petrie's van een jaar oud en die zijn dus al klaar voor de vuilbak! Als ik jou was zou ik eens kijken voor cavollo's of könings laarzen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:42

Petrie Grand Prix! Heel mooi

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:57

Ik heb de anky petrie ook, echt superlaarzen

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:08

orban schreef:
Ik heb al 6 jaar Cavallo's en heb nog nooit klachten gehad over mijn laarzen. Een vriendin van mij heeft Petrie's van een jaar oud en die zijn dus al klaar voor de vuilbak! Als ik jou was zou ik eens kijken voor cavollo's of könings laarzen.

waren dat petri perfect?

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:10

orban schreef:

waren dat petri perfect?

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:05

@Perla, ik weet niet welk type van Petrie ze zijn maar ze moet in ieder geval nooit nog Petrie's hebben! Ze heeft nog nooit zo een slechte laarzen gehad.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:08

orban schreef:
@Perla, ik weet niet welk type van Petrie ze zijn maar ze moet in ieder geval nooit nog Petrie's hebben! Ze heeft nog nooit zo een slechte laarzen gehad.

Als het de petrie perfect is kan dat wel kloppen, dat hebben ze mij ook in de ruitersportzaak gezegt.. als je daar iedere dag mee rijd dan zijn ze binnen ene jaar kapot... dus ja... maar weet dus niet welk soort het is en hoe vaak ze er mee reed ....

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:14

Ik hoor veel goede verhalen over Cavallo, heb zelf ook Cavallo maar ze zijn mij te groot dus ik ga ze verkopen.

Sillylilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:22

Ik heb twee keer Petri's gehad (verschillende modellen) en ze waren allebei binnen een jaar versleten en het leer gescheurd, aan de binnenkant van je enkels, waar het inzakt. Ik heb zelfs een keer gehad dat de verf er helemaal afbladderde (dat waren de goedkoopste Petries dus, daarna de duurste gekocht, maar die waren dus ook slecht.) Inmiddels ook alweer een paar jaar plezier van Cavallo's, die blijven perfect!

Cavallo dus.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:40

Sillylilly schreef:
Ik heb twee keer Petri's gehad (verschillende modellen) en ze waren allebei binnen een jaar versleten en het leer gescheurd, aan de binnenkant van je enkels, waar het inzakt. Ik heb zelfs een keer gehad dat de verf er helemaal afbladderde (dat waren de goedkoopste Petries dus, daarna de duurste gekocht, maar die waren dus ook slecht.)

Dit heb ik ook eerder gehoord! Maar weet niet welk type laars, deze waren overigens wel al wat ouder dan 1 jaar toen het verf eraf bladderde!!

En ik zou gewoon naar een winkel gaan met een groot assortiment en je daar laten adviseren en passen en wat mee lopen!
Iedereen heeft andere voeten en benen, de ene vind deze lekker zitten en de ander weer die.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:49

Petrie anky zat mij voor geen meter helaas maar ik ben voor de petrie elite gevallen, een hele mooie laars en ook een mooi dressuurboog.

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:28

Ik heb ook petri's. Ben er erg over te spreken. Ze blijven heel mooi, ook naar veel gebruik. Het ligt er misschien wel aan hoe je ze onderhoudt!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:55

Ik heb zelf Cavallo dressuurlaarzen. Ben er erg tevreden over. Heb ze nu 4 jaar en ze zien er nog super goed uit, ook nooit wat mee gehad.

Mijn buurvrouw op stal heeft hele mooie van Derby, dus dat zou misschien ook wel wat zijn.

Over Petri's heb ik ook alleen slechte verhalen gehoord van bekenden. En dan niet alleen van de perfect... slijtplekken, hakken die loslieten, zolen die kapot gingen, die zou ik dus niet snel kopen.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:02

Mmm... ik was ervan overtuigd dat ik de kalflederen van petri zou nemen.... wara nu ik deze verhalen zo hoor begin ik te twijfelen.....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:06

Ach weet je, 100 mensen, 100 meningen! Je zal het zelf moeten ondervinden.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:09

Ja, dat klopt.. maar aangezien ik niet werk en ze dus van mij zak en kleedgeld moet kopen is 300 euro een hele investering

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:26

Dat is zo, maar welk merk je ook neemt, je moet ze gewoon goed onderhouden en in de laarzenspanners zetten. En wil je er extra lang mee doen, er echt alleen mee rijden.
Kalfsleren laarzen alleen kopen als je er weinig mee rijdt en loopt. Deze gaan nl eerder kapot als rundleren. (en je betaald er dan nog meer voor ook. Niet echt logisch. OK, je hoeft minder in te lopen)
Ik heb m'n oude Petries als dik 5 jaar. En het is dat ik er alles gewoonmee doe, en met me sporen er om heb gelopen, dat ze nu bijna op zijn. Maar anders... Met andere merken heb ik geen persoonlijke ervaring. Maar ik denk dat voor elk merk het zelfde geldt. Jij moet gewoon kijken welke je het mooist vindt!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:12

Cavallo´s en niks anders, ik heb nog steeds mijn oude (15 jaar oud) cavallo´s voor erbij. En die nog steeds goed, tuurlijk de gewone slijtage, ik heb er alleen een rits in moeten laten zetten. Voor bij stal zijn ze goed zat, voor net heb ik een aantal jaren geleden nieuwe gekocht, uiteraard ben ik daar ook zeer tevreden over.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:25

ik heb Petri Standard, iets van 300 euro. Heb ze nog maar een maand ofzo, maar tot zover geen klachten. Ken meer mensen die deze hebben en ze bevallen allemaal goed.

Je kan het beste zoals al gezegd naar een ruitersportzaak gaan, en vertellen wat je ermee wil doen en verschillende merken passen.
Je hoort toch altijd van mensen dat Petris waareloos zijn, en anderen vinden dat weer van Cavallo of Konings... Moet je toch zelf proberen!

Succes!