Ik rij nu het paardje van mijn vriendin bij. Bam is 17,5 en heeft nog pit voor 10 anderen. Hij is altijd western bereden (ook hoog wedstrijden gelopen, maar wegens stakingen van zijn kant af is daar mee gestopt) en de laatste paar jaar (schat zo'n 3 jaar) recreatief door mijn vriendin breden en sinds een paar maanden door mij weer dressuurmatig (wel recreatief), wat hij echt super oppakt
. Kan de oefeningen uit de M nu na een half jaar
! Ze liet vallen dat als ze een huisje zou kopen met haar vriend ze geen geld zou hebben voor Bam en ik mee zou moeten betalen of over zou moeten kopen, anders gaat hij naar een ander huis
!Nu vraag ik me af, is het verstandig om een ouder paardje te kopen of niet? Ik ben blij dat ik Bam nu zo ver heb gekregen, maar echte wedstrijdambities hebben Bam en ik niet
. Misschien vragen we volgend jaar een wedstrijdkaart aan, maar de Z hoef ik niet te halen
Bam kan nog jaren mee, heeft speciaal beslag omdat hij hele gevoellige hoeven heeft, heeft iets langer nodig om los te komen dan een jong paard, maar voor de rest heeft hij geen kwalen!
Wat lijkt jullie verstandig. Stel dat het 'probleem' zich aanbiedt dat ik Bam zou kunnen overkopen, is dat dan verstandig of moet ik het aanbod dan afslaan?
). Terwijl de pony van mijn zusje die 12 is wel eens last van haar benen heeft.