paard huren op Texel kan dat ? en waar??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

paard huren op Texel kan dat ? en waar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 19:23

Aankomende week gaan we een weekje naar Texel. Aangezien mijn paard niet mee gaat en ik niet een week zonder een paard kan, vraag ik me af of je op Texel ook een paard kan huren om bv. een strandrit te maken. Wie weet of dat mogelijk is en waar. Moet je in bezit zijn van ruiterbewijs???
Wie kan me meer vertellen over de mogelijkheden.

MISTRAL94

Re: paard huren op Texel kan dat ? en waar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:43

De Koog daar kun je paarden huren.
Ik geloof dat aan de Krim 2 maneges zitten waar je met en zonder begeleiding kan rijden. Strand is overigens wel met begeleiding.
In de nieuwe Bit staat een heel stuk in over het rijden op Texel!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 19:56

MISTRAL94 schreef:
De Koog daar kun je paarden huren.
Ik geloof dat aan de Krim 2 maneges zitten waar je met en zonder begeleiding kan rijden. Strand is overigens wel met begeleiding.
In de nieuwe Bit staat een heel stuk in over het rijden op Texel!

bedankt voor je reactie.
Helaas heb ik de bit niet.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 10:24

Wil je hard gaan op het strand, dan moet je zeker naar manege Kikkert in de Koog!
Je hebt geen ruiterbewijs nodig, maar je moet wel ervaren zijn en stevig in het zadel zitten want ze gaan op het strand van stap over in rengalop.
De ritten (strand en bos) zijn wel allemaal onder begeleiding.

Veel plezier!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 10:53

Cyrilletje schreef:
Wil je hard gaan op het strand, dan moet je zeker naar manege Kikkert in de Koog!
Je hebt geen ruiterbewijs nodig, maar je moet wel ervaren zijn en stevig in het zadel zitten want ze gaan op het strand van stap over in rengalop.
De ritten (strand en bos) zijn wel allemaal onder begeleiding.

Veel plezier!

Dat klopt wij gingen toe het eerste stuk echt langs het water.
Toen ging de leiding richting het midden van het strand. Toen begonnen de paarden echt al te stuiteren op het moment dat zij haar hand omhoog deed waren wij al gevlogen Die beesten waren echt niet te houden toen. Ze weten het precies op welk stuk ze mogen gaan.
Echt een aanrader een strandrit! Ik hoop dat wij volgend jaar met de eigen paarden een strandrit daar kunnen gaan maken lijkt me helemaal geweldig!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 12:20

ohhh dat klinkt erg gaaf zeg scheuren langs het strand. Ik zal mijn cap en zo maar meenemen. Weet iemand hoeveel het kost en wat de adressen zijn of is dat zo te vinden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:30

Via de vvv kun je informatie krijgen. Het is voor mij al jaren geleden ik weet de prijzen helemaal niet meer Tijd dus om snel weer een keer heen te gaan

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:19

Manege Elzenhof
Bosrandweg 227
1796NA De Koog
0222-317469

Manege Kikkert
Bosrandweg 277
1796NB De Koog
0222-317516

Manege De Krim
De Cocksdorp, 0222-316872

Astublieft

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:48

Foto strandrit Kikkert
Afbeelding
Zie website www.manegekikkert.nl

Als je er dan toch bent geef dan de pony Jimmy een dikke knuffel. Dat is mijn vorige spanpony en is daar heen verhuist ivm zomereczeem.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:51

Ik ben op de Krim geweest, leuke paarden! Zagen er heel goed uit, veiligheidscap was verplicht. Ik reed een keer op een schimmel ( flower) en de andere keer op een appaloosa ( picasso). De rit zelf was niet zo heel leuk, want we stapten eigenlijk te veel. Maar voor de rest was het super, organisatie en paarden etc.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 19:48

napie schreef:
Foto strandrit Kikkert
Afbeelding
Zie website www.manegekikkert.nl

Als je er dan toch bent geef dan de pony Jimmy een dikke knuffel. Dat is mijn vorige spanpony en is daar heen verhuist ivm zomereczeem.

dat zal ik zeker doen.
ZO als ik die foto zie krijg ik er helemaal zin in. Ik zal zorgen dat ik terug kom met leuke foto`s.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 19:50

Sjonniej schreef:
Manege Elzenhof
Bosrandweg 227
1796NA De Koog
0222-317469

Manege Kikkert
Bosrandweg 277
1796NB De Koog
0222-317516

Manege De Krim
De Cocksdorp, 0222-316872

Astublieft

He hartelijk bedankt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:57

[quote="steinsteindat zal ik zeker doen.
ZO als ik die foto zie krijg ik er helemaal zin in. Ik zal zorgen dat ik terug kom met leuke foto`s.[/quote]

Dat verwachten we natuurlijk ook, kun je ons lekker maken met zulke gave foto's

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 20:35

toen ik die foto zag kreeg ik meteen de kriebels en echt zin om lekker langs dat strand te gaan crossen. Komt wel goed met de foto`s. Zorg dat mijn vriend ook op het strand is. Wil dit wel vastgelegd hebben op de gevoelige plaat. Ik rijd natuurlijk niet dagelijks langs het strand

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:42

Ik heb ook heel veel op Texel gereden, waaronder strandritten.
Mijn mening over de 3 manege's

Elzenhof: super leuke strandrit, jammer dat die haflingers niet zo super hard kunnen

Kikkert: Gaaf maar erg onverantwoord. Ze geloven de ruiter op hun woord (ik ben gevorderd) waardoor er al ongelukken zijn gebeurd, die paarden gaan echt superhard

De Krim: Op het strand word er alleen maar gestapt, ook tijdens de rit heel veel. Ik vond het best wel saai.

xx Debbie

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 14:06

dressagelady schreef:
Kikkert: Gaaf maar erg onverantwoord. Ze geloven de ruiter op hun woord (ik ben gevorderd) waardoor er al ongelukken zijn gebeurd, die paarden gaan echt superhard

Er wordt van te voren heel goed duidelijk gemaakt dat je gevorderd moet zijn en goed stevig in het zadel moet zitten.
En ze kijken echt wel of je kan rijden hoor! Het duurt namelijk wel even voordat je op het strand bent en als de begeleiding het tijdens de rit er naar toe al niet vertrouwd, wordt je opgehaald en mag je niet mee naar het strand.

En de paarden gaan erg hard ja, maar daar doe je het dan ook voor...

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 15:51

Ik vind manege Kikkert wel leuk ! De strandritten gaan idd echt hard, maar je moet niet voor niets ervaren zijn...
Dus als je hard wilt en leuke buitenrit wilt maken zou ik zker daar heen gaan !

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:25

Zelf werk ik zelfs zomers op manege Kikkert!
Het is een erg gezellige manege en de strandrit gaat hárd, trust me.

Als je graag meewilt, worden er een hoop vragen gesteld om uit te kunnen sluiten dat je toch net niet genoeg kan rijden voor deze strandrit. Het is echt van stap in rengalop en je gaat dan ook echt mee! Geen paard dat dan zegt.. neuh, vandaag niet.
We proberen een geschikt paard uit te zoeken die past bij je lengte, gewicht en ervaring.

* strandrit duurt 2 uur
* kost 24 euro en zeker waard voor je geld!
* cap = verplicht, zijn eventueel ook te leen en draag stevige schoenen met chaps/rijlaarzen
* is van 9 uur 's morgens tot 11
* wil je mee, RESERVEER van te voren! Liefst een paar dagen/week van te voren al.. Een hoop mensen vergissen zich erin hoe vol de strandritten zitten, vooral in de vakanties

Jammer, dan mis ik je net, want ik ben er over 2 weken weer!

dressagelady -> hoe kom je erbij dat er ongelukken gebeuren? Wij zijn alles, behalve onverantwoord...

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 09:19

Nou over die ervaring hoef ik me niet druk te maken, ik rijd nl al 24 jaar paard. Dus dat zit wel snor. Ohhh dan ben ik misschien wel te laat met reseveren. Ik zal vandaag eens bellen. Wilde ik gisteren al doen, maar weer te druk met vanalles.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 09:31

Ik heb daar twee keer bij de Krim gereden....maar volgens mij is manege de Kikkert leuker
Je gaat bij De Krim niet in rengalop op het strand, maar wel duinen op

Ik heb er geen foto;s meer van online geloof ik...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 09:31

Elzenhof: heb ik nooit gereden.

Kikkert: heb ik 1x gereden, en nooit meer. Verschrikkelijk onverantwoordelijk. Gingen ze met een beginnersgroep langs een huifkar, waar al de paarden doodsbenauwd van waren. Het voorste paard rukt zich los (ruiter was inmiddels afgestapt want de paarden "moesten en zouden er langs gaan"). Nou de hele kudde (beginners!) dus op hol. De helft is er af gevallen met alle gevolgen van dien. Paarden kwijt en over het prikkeldraad, ruiters kwijt. Overigens kon mijn moeder (wiens paard recht achterover viel) 2 weken niet meer lopen. Dus ja, heel onverantwoord. Een beetje leiding gevend persoon doet zulke dingen niet met een groep, laat staan een groep met beginners.

De Krim: daar heb ik veel gereden. In het bos stap je meestal wel vaak, op het strand echter ga je voluit. Heb erg genoten!

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:41

echt leuk om dit te lezen allemaal. Ik woon op Texel en ga dus regelmatig zelf naar het strand.

het ligt er natuurlijk ook aan wie je als begeleiding hebt bij kikkert en bij de krim. Of je gaat scheuren of niet

Wanneer ga je precies heen?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 11:25

Orange schreef:
echt leuk om dit te lezen allemaal. Ik woon op Texel en ga dus regelmatig zelf naar het strand.

het ligt er natuurlijk ook aan wie je als begeleiding hebt bij kikkert en bij de krim. Of je gaat scheuren of niet

Wanneer ga je precies heen?

Ik vertrek morgen naar TEXEL. Ik ben erg benieuwd. We zitten in de SLUFTERVALLEI, LANDAL GREENPARKS.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 11:29

Oh vergeet geen paard te reserveren. Dat had ik toen dus niet gedaan omdat ik een eigen paard heb en ik dacht daar dus niet aan
Heb toen 2 uur(?!) voor niets daar rondgelopen op zoek naar een manege, terwijl het 20 minuutjes lopen zou zijn, maar we waren verdwaald! Heb bijna het hele eiland daardoor gezien, maar niet paard gereden!
Veel plezier!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:33

wat VValar verteld, daarzie ik Kikkert ab-so-luut niet in terug.
Ik kan me erg goed voorstellen dat ze langs die huifkar moesten, want die komen we dagelijks 5x tegen en dan nu lopen zeuren? Nou nee! Want dan hebben we de volgende keren pas problemen.
En paardrijden is altijd een eigen risico, zeggen we er altijd bij. De paarden zijn ook voor beginners te rijden, maar het zijn en blijven dieren natuurlijk.
Vind het wel erg rot wat er allemaal is gebeurt, maar de leiding weet dondersgoed wat ze doen.

Heb je al gereserveerd?? Weet je al op wie je zit?? Ben benieuwd hoor!