Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

MISTRAL94 schreef:De Koog daar kun je paarden huren.
Ik geloof dat aan de Krim 2 maneges zitten waar je met en zonder begeleiding kan rijden. Strand is overigens wel met begeleiding.
In de nieuwe Bit staat een heel stuk in over het rijden op Texel!

Cyrilletje schreef:Wil je hard gaan op het strand, dan moet je zeker naar manege Kikkert in de Koog!![]()
Je hebt geen ruiterbewijs nodig, maar je moet wel ervaren zijn en stevig in het zadel zitten want ze gaan op het strand van stap over in rengalop.
De ritten (strand en bos) zijn wel allemaal onder begeleiding.
Veel plezier!
Die beesten waren echt niet te houden toen. Ze weten het precies op welk stuk ze mogen gaan.

Tijd dus om snel weer een keer heen te gaan

napie schreef:Foto strandrit Kikkert
Zie website www.manegekikkert.nl
Als je er dan toch bent geef dan de pony Jimmy een dikke knuffel. Dat is mijn vorige spanpony en is daar heen verhuist ivm zomereczeem.

Sjonniej schreef:Manege Elzenhof
Bosrandweg 227
1796NA De Koog
0222-317469
Manege Kikkert
Bosrandweg 277
1796NB De Koog
0222-317516
Manege De Krim
De Cocksdorp, 0222-316872
Astublieft

dressagelady schreef:Kikkert: Gaaf maar erg onverantwoord. Ze geloven de ruiter op hun woord (ik ben gevorderd) waardoor er al ongelukken zijn gebeurd, die paarden gaan echt superhard
! De strandritten gaan idd echt hard, maar je moet niet voor niets ervaren zijn...
! 

Orange schreef:echt leuk om dit te lezen allemaal. Ik woon op Texel en ga dus regelmatig zelf naar het strand.
het ligt er natuurlijk ook aan wie je als begeleiding hebt bij kikkert en bij de krim. Of je gaat scheuren of niet
Wanneer ga je precies heen?