De fronten van de boxen op zich zijn erg mooi, maar ... het bevalt me niet dat
a) de paarden binnen staan terwijl het overdag is
b) er stro boven hun hoofd ligt (zelfde reden als Margreet ook al aan gaf)
c) nergens een raam te bekennen is, zodat die boxen-paarden tenminste naar buiten kunnen kijken en er genoeg frisse lucht binnen komt.
d) er muren zitten tussen de boxen. Ook als er tralies tussen hadden gezeten, had ik dat een min-punt gevonden.
Tussen mijn boxen zitten ook (nog) tralies, die worden volgende week weg gehaald

.
Mijn paarden zijn dat niet gewend; die willen ´s nachts lekker met elkaar knuffelen en snappen er geen barst van dat ze dat nu niet kunnen.
Wij zijn net verhuisd en ik heb nu een eigen stal. Het liefst had ik gehad, dat ieder paard aan z´n box nog een (mini)paddock had gehad, zodat ze ook ´s nachts naar buiten kunnen gaan als ze dat willen, maar helaas gaat dat niet.
Nu komen ze iedere dag buiten op de paddock (´s ochtends) en wei (´s middags).
De weide-hutten zijn besteld, zodat ze zomers 24/7 - en ´s winters ook bij slechter weer, gewoon buiten kunnen blijven

.
Sommige dingen die ik graag had gewild, kan ik hier niet realiseren, maar voor 80 % is het toch wel zoals ik graag wil.
*Spyro, mijn vriendin heeft sinds Maart een grote manege overgenomen.
De ene helft blijft gewoon met boxen, zoals het was en in de andere helft zijn ze bezig met een HIT-aktief stal te maken, die bijna klaar is.
Ik vind het goed dat ze er ook nog 10 boxen bij houden; dan kan je zelf beslissen of je je paard in de loopstal, of in een "gewone" box wilt hebben (overgens gaan die paarden ook de hele dag naar buiten

.)