Wat is je droomstal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ArabStables

Wat is je droomstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 00:05

Ik ben gek op stallen en vooral MOOIE stallen Ik kan uren rondlopen op schitterende stallencomplexen en dan dromen hoe ik dat ook wil hebben. Nu hebben mijn paarden hier zeker niets te klagen, maar mocht ik ook geld teveel hebben...
Op dit stallencomplex was ik verleden jaar, in Belgie; er worden hier Arabische paarden getraind.
Ik ben erg benieuwd naar jullie droomstal, waar liepen jullie ooit dat je dacht:"OH...MY...GOD..." En heb je daar foto's van?

Afbeelding

Afbeelding

Jes

Re: Wat is je droomstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 00:27

Ik heb geen foto van mijn droon stal, maar de stallen op jouw foto komen daar erg dicht in de buurt..... zou alleen tussen de paarden ook tralies willen, alles netjes opgeruimd en verzorgd. Ook wil ik graag een was/poetsplaats en een solarium.... En witte hekken om het weiland..... Erg he?? Maar dat vind ik mooi....

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:53

Ik heb ook geen foto van een mooie stal maar wat ik graag zou willen zien is een grote stal van hout met daar om heen een uitloop (van zeg maar 3 x de groote van de stal) zodat ze dus om hun stal heen kunnen lopen.
Die voerbakken op de foto (neem aan dat het voerbakken zijn) vind ik trouwens wel een mooie oplossing.

Ik vind deze stallen trouwens prachtig op de foto!!
Ruime boxen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 08:02

Een paard geeft niet om gouden knoppen op z'n stal.
Die heeft liever licht, lucht en ruimte om zich heen. Op jouw foto's ontbreekt het daar aan.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 08:06

saffier schreef:
..... zou alleen tussen de paarden ook tralies willen, alles netjes opgeruimd en verzorgd.

Als mijn paard in een stal staat met tralies tussen haar en het paard ernaast, houdt ze niet op met trappen tegen het schot.
Terwijl wanneer ze in een dichte stal staat is er niks aan de hand. Ook wanneer ze in de wei loopt met datzelfde paard is er niks aan de hand.
Dus voor mij geen tralies tussen de paarden.

Mijn droomstal is ruim, heeft voldoende weidemogelijkheid, is opgeruimd en veilig.

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 09:19

Margreet schreef:
Die heeft liever licht, lucht en ruimte om zich heen. Op jouw foto's ontbreekt het daar aan.

Deze stallen waren behoorlijk licht hoor... (mijn fototoestel maakt geen duidelijke foto's binnen) Je ziet ook op de tweede foto een lichtstraal op het witte paard vallen. Lucht was er ook voldoende, het is echt een perfect paradijsje voor paarden daar, geloof me! (er staan dan ook paarden van sheiks in training en niet voor niets)

En ik geef wel om gouden knoppen in mijn stal; het oog wil ook wat

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:25

Stal hierboven is mooi alleen zie ik liever het stro gescheiden van de paarden (dus niet daarboven) aangezien daar behoorlijk wat stof in zit en stel je voor dat er brand uitbreekt.

Mijn droomstal is niet moeilijk.. Mooie ruime boxen 5x5 met een uitloop zodat ze ook naar buiten kunnen. Verder genoeg hectare weiland zodat ze daar ook 's winters op kunnen, oja wel met houten hekken erom heen dus een beetje ranch achtig zeg maar

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:39

Geen lichtplaten in het dak, geen open nok, geen buitenluiken, stro-opslag boven de paarden (stof, brand!, laag plafond), nee hoor, mijn ding zou het niet zijn. Dan maar geen paard van een sjeik als buurman (die zien ze toch niet... imo nog een minpunt)

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:40

Ik vind die stallen heel mooi op je foto, komt ook in de buurt van mijn idee. Maar ik vind het heel lelijk dat je het stro daarboven ziet, Ik heb zoiets van: Werk dat dan ff weg...

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:57

Leuk voor het oog zo'n stal, maar echt naar het paard gekeken is er niet. Die paarden hebben op geen enkele manier contact met elkaar, alleen oogcontact. Paarden zijn super sociale dieren. zij zijn niet gemaakt om alleen in een hok neergezet te worden omgeven met beton en tralies. Die beesten interesseerd het ook echt niet dat ze gouden knoppen hebben. Het doet mij denken aan een vogel in een gouden kooitje.

Weet je wat ik nou een bijna perfecte manier van je paard houden vind. Dat is de manier hoe stal mansour het heeft gedaan.
Hit actief stal. De manegepaarden worden op een groot stuk zand gehouden met een schuilplaats en verschillende eetgelegenheden. De paarden hebben een chip waar ze bij voerautomaten eten kunnen halen. Verder kunnen zij ook hooi en stro eten.

Ikzelf zou graag nog gezien hebben voor mijn eigen droomplaatje: een groot graasgedeelte, een bomengebied en een meertje.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:07

het zijn zeer grote ruime boxen,
ik zou alleen de stro in aparte schuur houden.
en overdags paarden hele dag op groot weiland willen hebben, met mooie houten omheining, met een band schrikdraad erbij.
eetsysteem is mooi gedaan.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:07

Ik vind vooral die asbest platen mooi tegen het plafond! Nee, dit is een verre van ideaal beeld voor een paard.

Je moet je niet laten verleiden door de 'voorgevel' van de stal. (zie punten genoemd door andere).

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:11

De fronten van de boxen op zich zijn erg mooi, maar ... het bevalt me niet dat
a) de paarden binnen staan terwijl het overdag is
b) er stro boven hun hoofd ligt (zelfde reden als Margreet ook al aan gaf)
c) nergens een raam te bekennen is, zodat die boxen-paarden tenminste naar buiten kunnen kijken en er genoeg frisse lucht binnen komt.
d) er muren zitten tussen de boxen. Ook als er tralies tussen hadden gezeten, had ik dat een min-punt gevonden.
Tussen mijn boxen zitten ook (nog) tralies, die worden volgende week weg gehaald .
Mijn paarden zijn dat niet gewend; die willen ´s nachts lekker met elkaar knuffelen en snappen er geen barst van dat ze dat nu niet kunnen.

Wij zijn net verhuisd en ik heb nu een eigen stal. Het liefst had ik gehad, dat ieder paard aan z´n box nog een (mini)paddock had gehad, zodat ze ook ´s nachts naar buiten kunnen gaan als ze dat willen, maar helaas gaat dat niet.
Nu komen ze iedere dag buiten op de paddock (´s ochtends) en wei (´s middags).
De weide-hutten zijn besteld, zodat ze zomers 24/7 - en ´s winters ook bij slechter weer, gewoon buiten kunnen blijven .

Sommige dingen die ik graag had gewild, kan ik hier niet realiseren, maar voor 80 % is het toch wel zoals ik graag wil.

*Spyro, mijn vriendin heeft sinds Maart een grote manege overgenomen.
De ene helft blijft gewoon met boxen, zoals het was en in de andere helft zijn ze bezig met een HIT-aktief stal te maken, die bijna klaar is.
Ik vind het goed dat ze er ook nog 10 boxen bij houden; dan kan je zelf beslissen of je je paard in de loopstal, of in een "gewone" box wilt hebben (overgens gaan die paarden ook de hele dag naar buiten .)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:13

De ideale stal voor mij is: een mooie ruime stal, veel licht, direct aan de wei (en paddock voor de winter) zodat de deur open kan bliven en mijn paard zo zelf kan bepalen of hij binnen of buiten wil staan.

Dat is voor mij de ideale stal.
O ja, vanaf mijn huis en tuin zicht op de stallen en weilanden zou ook niet verkeerd zijn

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:35

Sterre schreef:
De fronten van de boxen op zich zijn erg mooi, maar ... het bevalt me niet dat
a) de paarden binnen staan terwijl het overdag is
b) er stro boven hun hoofd ligt (zelfde reden als Margreet ook al aan gaf)
c) nergens een raam te bekennen is, zodat die boxen-paarden tenminste naar buiten kunnen kijken en er genoeg frisse lucht binnen komt.
d) er muren zitten tussen de boxen. Ook als er tralies tussen hadden gezeten, had ik dat een min-punt gevonden.
Tussen mijn boxen zitten ook (nog) tralies, die worden volgende week weg gehaald .
Mijn paarden zijn dat niet gewend; die willen ´s nachts lekker met elkaar knuffelen en snappen er geen barst van dat ze dat nu niet kunnen.

Wij zijn net verhuisd en ik heb nu een eigen stal. Het liefst had ik gehad, dat ieder paard aan z´n box nog een (mini)paddock had gehad, zodat ze ook ´s nachts naar buiten kunnen gaan als ze dat willen, maar helaas gaat dat niet.
Nu komen ze iedere dag buiten op de paddock (´s ochtends) en wei (´s middags).
De weide-hutten zijn besteld, zodat ze zomers 24/7 - en ´s winters ook bij slechter weer, gewoon buiten kunnen blijven .

Sommige dingen die ik graag had gewild, kan ik hier niet realiseren, maar voor 80 % is het toch wel zoals ik graag wil.

*Spyro, mijn vriendin heeft sinds Maart een grote manege overgenomen.
De ene helft blijft gewoon met boxen, zoals het was en in de andere helft zijn ze bezig met een HIT-aktief stal te maken, die bijna klaar is.
Ik vind het goed dat ze er ook nog 10 boxen bij houden; dan kan je zelf beslissen of je je paard in de loopstal, of in een "gewone" box wilt hebben (overgens gaan die paarden ook de hele dag naar buiten .)

Wat geweldig dat er steeds meer ondernemers zijn die dit idee overnemen
Waar is die manege eigenlijk? Eigenlijk zouden ze in Zuid-Holland ook wat meer zulke ideeen moeten hebben. Je hebt hier een kleigrond waardoor je paard niet het hele jaar door naar buiten kan.
sommige paarden staan de hele winter binnen op stal.
Gelukkig sta ik zelf op een plek waar mijn paarden het hele jaar door naar buiten kunnen.

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 12:27

De meeste stallen hebben ramen in dit complex, en het stro erboven en de tussenwanden zou ik zelf ook anders doen; dat de paarden elkaar wel kunnen zien.
Maar zulke stallen kunnen wel een beetje als inspiratie dienen voor je eigen stallen - ik vind het in ieder geval schitterend!

Afbeelding

De weides, alle paarden komen iedere dag buiten!:
Afbeelding

Afbeelding

Ik blijf het een droomcomplex vinden!

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 12:38

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze vind ik minder; zijwanden zijn dicht en ze kunnen niet met hun hoofden naar buiten, wat ik echt een groot nadeel vind - het zijn net grote kooien.

Afbeelding

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:12

ArabStables schreef:
geloof me! (er staan dan ook paarden van sheiks in training en niet voor niets)

......... en paardjes van gewone 'particuliertjes'

Aicha bij het ETC 'gapend en wel'

Afbeelding

De stallen hierboven is dus een trainingsstal voor arabische volbloeden, om klaargestoomd te worden voor de shows. Het complex staat in België en je kijkt je ogen uit zo mooi, en dan ook zekers de paarden die daar staan
Laatst bijgewerkt door ArabianRanch op 19-10-05 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:17

Margreet schreef:

Ik heb nou niet het idee dat het DAAR aan ontbreekt...

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:59

Mijn droomstal?
Waar ik nu sta.....
Ze hebben een rekje dat je in het gangpad kunnen kijken....
ze kunnen dmv een stukje tralie naar andere kijken.
Een ruim en breed gangpad, een spuitplaats, als solarium gebruiken we de zon.
Een paddock, een bak, met springmateriaal.
Verderop is de hal, is al wel wat ouder en stoffig, maarja.....
Als je ong. een kwartiertje wegrijd, sta je in het bos, tegenover de stal kan je ook nog een rondje maken over het fietspad door de weilanden.......

Ik vind dat de paardjes het daar gewoon super hebben!!
's Zomers komen ze een paar uur per dag in de wei met een groepje.
over wat me voer word niet moeilijk gedaan, als er wat is met je paard/pony word je meteen gebeld, en als het nodig is, ook meteen de dierenarts.
Ze worden automatisch geent, en gaan naar de hoefsmid, zodat je dat niet KAN vergeten.......
en er is ook nog vaak wat te doen, zodat ze ook nog wat te zien hebben........

Afbeelding
Een fotootje van de stal van mijn pony, het lijkt hier donker, maar er is altijd voldoende licht, er zijn ook nog ramen in het dak.

de stallen worden ook nog eens vaak uitgemest, die zien er ook altijd goed uit.

Ik vind het zo de droomstal voor mij en voor mijn pony!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:14

Afbeelding

Als ik het niet mis heb zijn dit de hengstenstallen bij Broere.
Deze paarden komen echt niks te kort,gaan er elke dag gewoon 2x uit.

Jazz ziet er niet ongelukkig uit toch

Afbeelding

Voor de liefhebbers van Jazz,Montecristo,Norway en Obelisk wil ik nog wel de rest van de foto's neerzetten hoor.
Ook heb ik nog foto's van Wing,Wiebke en Windsor die dit jaar naar de hengstenkeuring gaan als 3 jarige.
Het zijn foto's van toen ze beleerd werden met het hoofdstel en longeren.
Heb een week stage gelopen,het is echt een mooi complex!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:20

Wij hebben de mooiste stallen!
Gewoon stenen muren, en een inham zodat ze vanaf de grond kunnen eten. Lekker ruim, en ze kunnen contact maken met de paarden ernaast, en zien ook nog eens alles om zich heen in de stal!

Verder nog 3 grote opfokstallen, met tralies waar ze met het hoofd door kunnen om te kijken of te eten vanaf de grond.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:49

Mijn droomstal:

Grote overkapping met 1 zijde open. Goede ligboden met uiloop naar ruime goedgedraineerde paddock van waaruit weer het hek open gezet kan worden naar verschillende weilanden zodat er vanuit de paddock een perceel gekozen kan worden. En dan lekker alles bij elkaar in. Als ik dat ooit zo voor elkaar kan krijgen, ben ik de koning te rijk.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:53

Aline4 schreef:
Mijn droomstal:

Grote overkapping met 1 zijde open. Goede ligboden met uiloop naar ruime goedgedraineerde paddock van waaruit weer het hek open gezet kan worden naar verschillende weilanden zodat er vanuit de paddock een perceel gekozen kan worden. En dan lekker alles bij elkaar in. Als ik dat ooit zo voor elkaar kan krijgen, ben ik de koning te rijk.

Dat is ook mijn ideale stal.
Ooit komt die er

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:56

Aline4 schreef:
Mijn droomstal:

Dit komt ook wel in de buurt van mijn droomstal! Naast mijn huis, met uitzicht op de paarden... neem ik er voor de gezelligheid een tweede bij (minstens ), kunnen ze samen in dezelfde ruime uitloopstal staan. Behalve het paddock en de weide, mag er dan ook een goed gedraineerde rijbak bij en een mooie omgeving om buitenritten te maken.