Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Aimee schreef:Hahaha Anouk, ik vind het wel leuk dat dat Himalaya-zout zo opkomt bij de paarden nu.
Ik gebruik het zelf als voedingssupplement, opgelost in water trouwens. In het verleden heb ik dat paarden wel over het voer gegoten als ik het idee had dat ze wat tekort kwamen. Himalaya-zout geeft altijd in de goede verhouding, het moet namelijk oplossen om in het lichaam te worden opgenomen, maar kan maar tot een maximaal percentage oplossen. De rest wordt gewoon weer uitgescheiden![]()
Kortom; nee, het kan geen kwaad. Het kan er wèl op duiden dat Sjors iets tekort komt (voor mezelf heb ik een barometer qua vitamines/mineralen, ik krijg namelijk wat gevoelige tanden als ik wat tekort kom, dit gaat per direct over als ik Himalaya-zout neem maar kan voorkomen worden door goed te eten)
Als hij zoveel tot zich neemt is de kans wel groot dat hij het gewoon ook heel erg lekker vindt (klinkt gek, maar in de juiste verhouding gemengd vind ik het zelf ook lekker door een glas water), het overtollige wordt niet opgenomen in zijn lijf maar komt er gewoon weer uit.....
Aimee schreef:Je kunt het zelf ook uitproberen als je het wil controlleren.
Wanneer je gewoon zout in een kopje doet en je giet er water bij, zal het geheel oplossen. Wanneer je Himalaya-zout in een kopje doet en je giet er water bij, zal het gedeeltelijk oplossen tot een zoutpercentage van ongeveer 27 % (precieze getal weet mijn moeder maar die zwerft ergens in Oost-europa rond ). De rest van het blok zout blijft intakt, totdat je er nieuw of meer water bijgooit, dan lost het weer op tot hetzelfde percentage.
kon zou gou niet wat anders bedenken) houder?? oosterhoff schreef:Als je de steen los in de stal hangt. aan het plaffond dan zal ie er zeker langer mee doen. (tenminste daar ga ik vanuit) omdat het dan moeilijker is om te likken en te happen.
. Uit Duitsland van St. Hippolyt.gouda schreef:Zijn er ook paarden die hem niet lusten? Heb bij mijn paard verschillende stenen geprobeerd maar ze verstoffen alleen maar.
.
.
. Hoewel hij van zn andere gewone liksteen niet veel moet weten (dwz de steen hangt aan een touw en het is voornamelijk vermaak om dat ding door de boks heen te slingeren) heb ik hem toch al regelmatig actief bezig gezien met deze steen
.
.
.
.
dondahsteen schreef:aaahh!! ja zo kan je het ook bekijken, de normale likit's zijn tog niet zo