Citaat:Wat ík niet begrijp is het hoge gehalte krokodillentranen op Bokt; als men inderdaad zo betrokken is bij hun lieve paardje zit ik met twee vragen:
- waarom wordt er zóvaak van paard gewisseld en worden zóveel paarden zóvaak doorverkocht?
en nu komt het... ik vraag me eigenlijk ook wel af waarom iedereen maar om de haverklap zijn / haar paard weer inruild voor een ander.
Constant zie je bij advertenties vanalles staan als reden:
* met pijn in mijn hart doe ik mijn pony weg. Ik ben te groot voor haar geworden.
Dan denk ik: had je meteen een grotere moeten kopen of hou deze gewoon... Ik bedoel... als je zoveel van je beestje houd kun je toch ook nog andere dingen ermee doen... zo'n beest heeft je jaren lang plezier gegeven en zo gauw het beestje te klein is... moet het de deur uit..
Je kan 'm ook nog inspannen ofzo wanneer ie te klein is...of andere dingen mee doen... het gaat er mij dan meer om als ik echt om dat beest geef dat ik tijd met hem / haar door kan brengen.
Niet meer kunnen rijden en wegdoen vind ik niet passen met: met veel pijn in mijn hart... enz enz
zelfde als met paarden die dan niet meer geschikt zijn om te rijden... die moeten dan ook maar weg..
Vind zowiezo dat mensen makkelijk aanschaffen en snel doorverkopen..
ben ik nou de enige die daar soms tegen aan loopt?
(ik heb het dus niet over situaties als wanneer iemand het geld niet meer op kan brengen e.d.)
Het lijkt alsof je dit topic opent omdat je iedereen wilt laten zien hoe goed je bent omdat je je paard niet verkoopt