Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

missnynke schreef:je hebt zelf weinig rechten denk ik.
kun je haar zelf niet kopen?

J0sef1entje schreef:Volgens mij is degene die aantoonbaar alle kosten van het paard het laatste jaar heeft betaald ook de eigenaar? De papieren staan wel op naam maar vlgs mij geeft dat geen eigendomsrecht. Heb ik eens ergens gehoord.
J0sef1entje schreef:Volgens mij is degene die aantoonbaar alle kosten van het paard het laatste jaar heeft betaald ook de eigenaar? De papieren staan wel op naam maar vlgs mij geeft dat geen eigendomsrecht. Heb ik eens ergens gehoord.

Jol1 schreef:Zijn jullie niet in de war met een andere situatie? Dat ging om iemand die zijn paard ergens in pension had gezet en al weet ik hoe lang geen stalling had betaald. Uiteindelijk mocht de pensionhouder het paard houden en evt. verkopen, om de achterstallige pensionkosten te voldoen. Dat is iets heel anders dan het geval van Vlasta.

Neonlight schreef:Wat ik zo lees is er wel een mondelinge overeenkomst geweest over het lenen/huren/leasen van de pony, met dus de afspraak dat ze hem overal neer mag zetten en alle kosten op zich neemt. De eigenaar heeft toen toch niet gezegd dat het paard van haar is??? Dan zouden heel wat mensen ineens hun paarden kwijt zijn, de mensen die hun paarden verhuren en zo.
Bij de rijdende rechter is wel een zaak geweest over een pensionpaard waar al lang niet mee voor betaald was. In dit soort gevallen geldt niet het tijdsbestek, maar heeft het te maken met de gemaakte kosten tegenover de waarde van het paard.
Uitspraak van deze zaak is te vinden op http://www.rijdenderechter.nl/uitspraken96.html.