Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

want je verzorgd ze nou pas 2 dagen "echt" en geloof me
in die tijd kun je echt geen vertrouwen hebben gewonnen dat ie alles toelaat, maarja dat weet jezelf wel he

aangezien je niet op msn bent
Citaat:Zorg in ieder geval dat er een stukje afgezet word waar je in kunt longeren en oefenen.
Citaat:Ik snap wel hoe je situatie is. Die boer gaat niet zomaar veel geld betalen. Maar je moet het echt goed doen.
Anders word het paard zeg maar 'onhandelbaar' en je kunt er later niets meer mee. Ook al merk je daar nu niets van.
Leer de paarden eerst allebei leren en je vertrouwen, dat is de eerste en belangrijkste stap.

Citaat:en we longeren gewoon zeg maar naderhand zodra alles goed gaat.. en we doen alles lekker rustig aan.
Rafaela schreef:ik denk dat ze eerst gewoon aan de longe laat lopen met het andere meisje ernaast laten lopen zodat ie weet dat ie rondjes moet lopen...
Zie mijn laatse quote 

superwoman schreef:Rafaela schreef:ik denk dat ze eerst gewoon aan de longe laat lopen met het andere meisje ernaast laten lopen zodat ie weet dat ie rondjes moet lopen...
Dat is slim ja!
Maar ze is al aan het longeren....Zie mijn laatse quote

..wyona schreef:ik zou zelf longeren zonder zweep. zeker als het paardje al wat angstig is en niks kent. ik ben zelf bezig met mijn jonge paardje (2,5) en die gaat hlemaal flippen als ze een zweep ziet. ik longeer dus zonder. als je goed longeerd heb je genoeg aan stemhulp en de houding van je handen. als mijn paardje egt niet doorloopt dan tik ik met de uiteinde van de longeerlijn tegen me been of prrrrrrrrt roepen en de uiteinde van de lijn richting het paard gooien. dit is voor de mijne genoeg.
) - als ik de zweep neer leg - komen ze naar me toe