Sporthorses verkoopdag, interessant?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Sporthorses verkoopdag, interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 18:19

Ik zag toevallig dat ze via Sporthorses een verkoopdag willen gaan houden met 100 paarden in Bunschoten.
Op zich moet ik zeggen dat als je op zoek bent naar een paard dit niet zo gek klinkt. Je rijdt maar 1 x naar een locatie en je ziet talloze verschillende paarden.

Wat vinden jullie van dit initiatief en zou je daar een leuk paard op de kop kunnen tikken of denken jullie dat je daar teveel betaald voor een paard?

Hier is de link http://www.sporthorsesverkoopdagen.nl/

kiana

Re: Sporthorses verkoopdag, interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 23:54

Het is geen veiling dus de prijzen worden niet kunstmatig omhoog gejaagd

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 00:10

Grappig, dit idee heb ik al wel eens vaker voorbij horen komen. Zal mij benieuwen wat het animo hiervoor is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 05:47

Ja, ik ben ook heel benieuwd. Ik denk dat ik wel even ga kijken.

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 06:01

Ik ga morgen naar een paard kijken, als dat niks word ga ik ook na de sporthorses verkoop dagen. Alleen parkeergeld is 5 euro, verder geen entree. En ik sluit me aan bij Fitzroy, 1 locatie direct 100 paarden. Maar waar jij naar opzoek bent, zijn er geen 100 van. Want er zijn dressuurpaarden, springpaarden, veulens, jaarlingen, 2 jarige, jachtpaarden, eventingpaarden... Maar als je lekker standaard voor een dressuur of springpaard gaat, heb je toch wel kans tegen de 30-40 aan te zitten

Ik wacht eerst morgen even af. Btje off-topic: Ik ga kijken na een 8 jarige hauptlorx x lys de darmen, 8 jarige ruin. Springpaard. Staat ook op sporthorses.nl

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 06:01

hauptlord bedoel ik dus

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:03

Ik vind het toch nogal prijzig om daar een paard aan te biede. 135 euro om je paard te verkopen daar? Mij niet gezien......denk dat daardoor ook alleen maar paarden die niet voor een veiling in aanmerking komen maar wel in een hogere prijsklasse zitten daar komen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:32

Als ik zou weten dat het animo heel groot is en mijn paard goed zou zijn (wat net betekend dat ie direct in de hogere prijsklasse zou zitten) dan zou ik er best 135 euro voor over hebben om mijn paard daar te verkopen. dan hoef je niet dagen thuis op kopers te gaan wachten en 10 keer voorrijden.
Goed idee. Had zelf ook al eens plannen om zoiets te gaan organiseren. Ik heb zelf nu geen behoefte aan een paard maar anders zou ik misschien ook wel gaan kijken. Hoewel ik liever op zoek ga naar een boertje die niet weet wat voor geweldig paard hij in het land heeft staan.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:52

Ik ben op zoek nar een pard en mocht ik er dan nog niet 1 hebben, ga ik er zeker heen. Ik schrok inderdaad ook even van de prijs om je paar te koop aan te bieden daar. Er staat wel dat je dat geld terug krijgt als je je paardvia die dag verkoopt.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:57

135 euro is niets als je je paard die dag daar verkoopt. Bereken eens de kosten als je paard een maand langer op stal staat.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:50

Ik weet niet of het de meest geweldige plek zal zijn om een paard te kopen maar ik denk wel dat het een hele goede plek zal zijn om in contact te komen met handelsstallen en te zien wat voor soort paarden zij aanbieden.
Verder krijg je ook een goed beeld van wat je precies aanspreekt doordat je veel paarden bij elkaar hebt staan en het gemakkelijk vergelijken is.

En wie weet zit degene die je zoekt er net tussen....

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 13:35

Ik had er pas iets over gehoord ja en toevallig kwam ik gister die site tegen.
Op zich lijkt het mij wel wat.Dan zie je gelijk een hoop bij elkaar. Op dit moment heb ik zeker al 10 paarden gezien in een paar weken maar nog niets gevonden. Ik begrijp dat het geen veiling is.
Maar waar ik soort van "bang" van ben dat het geen paarden van mijn prijsklasse zijn?
En als er dan een leuk paard staat dat er dan weet ik hoeveel mensen omheen staan te springen....ik ik ik ik wil em....
Dat lijkt me niets!

Maar wie weet ga ik toch nog even kijken als ik tegen die tijd mijn droom paard nog niet gevonden heb.

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 13:37

of het wordt alleen maar ...kijken kijken nie kopen......

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:58

Je moet behoorlijk wat 'inschrijfgeld' betalen wil je je paard daar neerzetten. Dus ik denk dat de vraagprijzen daardoor ook een eind stijgen.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:43

ik denk dat de prijzen wel meevallen, denk dat er ook een hoop particulieren hun paard verkopen daar.
en wat is dan 135 euro als je je paard daar verkoopt voor 3750 ofzo. scheelt je ook een hoop werk thuis..........

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:45

Dat vind ik wel meevallen, Sjonniej. Inschrijfgeld is 135 euro. Tel dat bij de vraagprijs op en de vraagprijs gaat iets omhoog.
Maar of je nou 3000 euro betaalt of 3135 euro. Dat maakt ook nauwelijks uit.
En dan ga ik er nog vanuit dat Fitzroy niet op zoek is naar een paard van 3000 euro.
Een maandje stalgeld is bij de meeste pensionstallen nog hoger dan die 135 euro.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 18:02

In het Westen is stalgeld van 250 euro zelfs heel normaal. Dus een halve maand stalling minder en je hebt het er al uit.
En idd, wat dacht je van al die keren dat je thuis moet blijven als verkoper en dat de mensen niet op komen dagen. Iedere keer weer je paard tiptop in orde hebben. Ik zou het er wel voor over hebben als verkoper zijnde.

Ik ga zo weer zo even kijken en trek ook mijn rijkleren aan. Je weet maar nooit ...

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:49

ik vind het een goed intiatief.
zekert omdat er ook dierenartsen aan wezig zijn en omda t je een super locatie heb om het paard te 'testen'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:07

De betere paarden zullen niet aangeboden worden op zo'n dag, want die zijn op de "normale" manier al verkocht. Ik verwachte een hoop "troep" waar je als koper niet op zit te wachten. Tijdens een veiling brengen paarden altijd meer op, dan in de normale handel en dat kan wel interessant zijn voor een verkoper.

Persoonlijk ga ik liever de fokkers langs

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:09

er zijn nog een hoop eigenaren zonder internet, voor hun is het de ideale kans.
Troep ?
wat een onzin.

Vedetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:40

Snap ook niet waarom het troep zou moeten zijn. Staan de meeste paarden ook niet al op de verkoopsite van Sporthorses?? Daar staat toch ook geen rotzooi op?

Ik ga denk ik ook even kijken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 08:52

@Pipo: het is geen veiling! Het is een manier om verkoper en koper met elkaar in contact te brengen. GEzien het feit dat al heel wat plaatsen gereserveerd zijn door handelsstallen, denk ik dat er toch best leuke paarden bij zullen zitten.
Heb je de link al aangeklikt?

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 13:05

Ik had het gelezen, maar ik ben bang dat de paarden daar allemaal in een hogere prijsklasse zitten. Dan heb ik er dus niks aan Maar misschien ga ik wel kijken, je weet maar nooit

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 14:02

Ik ben ook opzoek naar een paardje, maar ik ben idd bang voor hoge prijzen, meer dan 4 a 5000 willen wij toch niet uitgeven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:31

Fitzroy schreef:
@Pipo: het is geen veiling! Het is een manier om verkoper en koper met elkaar in contact te brengen. GEzien het feit dat al heel wat plaatsen gereserveerd zijn door handelsstallen, denk ik dat er toch best leuke paarden bij zullen zitten.
Heb je de link al aangeklikt?

Ja ik heb de link aangeklikt.......degene die het organiseren zijn zelf ook handelaars. Als er echt goed spul bij zit, dan is dat allang weg!

Ik zie dit nog niet zo zitten, persoonlijk ga ik liever een keer of drie naar een eigenaar toe, om te zien hoe een paard is.