Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
dusja ik zou echt niet weten waarom niet
(probeer ook eens een banaan zonder schil dat vind mijne ook super) iniedergeval ik geef haar altijd versbrood
Apple schreef:Vers wit brood is te 'kleverig' voor paarden. Het kan zijn dat dit een 'bal' vormt en zo de slokdarm verstopt.
Oud brood klontert niet en kan dus moeilijker een slokdarmverstopping veroorzaken.
Een beetje wit brood geven kan niet zoveel kwaad.
Zelf blijf ik er altijd even bij om te kijken of hij het brood niet te gulzig eet (meestal voer ik het uit de hand) en om op te letten of hij alles wel goed weg krijgt.

Cassidy schreef:Een broodpaard is een dood paard.
Teveel brood geven is sowieso niet goed, maar vers brood al helemaal not done.

En ja er hing een briefje op het hek dat er niet gevoerd mocht worden.
het ene paard kan beter tegen vers brood dan de ander. en ik denk dat de eigenaren daar zelf achter zullen moeten komen.
felicity schreef:Ik werk bij een bakker.
Als het witbrood 2.5 uur oud is. Kun je er nog heel makkelijk een bal van maken. Het is dan nog wat papperig. ik kan me dan ook voorstellen dat een paard dat moeilijk weg krijgt.
Maar zou je bij de supermarkt brood halen. Dan is het al een dag oud. Word de dag ervoor gebakken en s'nachts naar de supermarkten gereden.
Tersijl als je brood echt van de bakkker haalt. Dan is het brood van de zelfde dag. Dat is veel verser dan in de supermarkt. En ook een stuk lekkerder (vind ik)
dus die krijgt zn buurman