Wat is er mis met Penny's????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Wat is er mis met Penny's????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 09:44

Ik lees regelmatig negatieve dingen over Penny's, en begin me nu toch zo langzamerhand af te vragen waarom.

Ik begrijp dat een Penny een jong ruitertje is met dromen en een kleurrijke fantasie? Meisjes die, behalve de Penny lezen, gewoon dolenthousiast zijn wat pony's en paarden betreft, en zich gewoon naar hun leeftijd gedragen?
Of, als ik het verkeerd zie, iets anders??

Hoe dan ook:
Ik ben OOK een Penny geweest, en dat was superleuk!!!
Alles wat ook maar een beetje met paarden en pony's te maken had, daar liep ik voor warm. Je kon me dolgelukkig maken als je me een kapot stukje tuig gaf, want dan had ik het idee dat ik toch alweer een beetje dichterbij DE DROOM was!
Ik las alles wat los en vast zat, als het maar over paarden ging. En probeerde dus ook al het nieuw geleerde uit op mijn schatten van verzorgpony's... Daar heb ik veel van geleerd!!!
Voor andere mensen leek het vast wel wat overdreven, maar ik heb er van genoten. Ik zou zeggen: "GO PENNY's!!!!"

Dus mensen:
Wees ajb wat coulanter naar "Penny's", wellicht ben je er zelf OOK eentje geweest!!!

Reacties????
Kom maar op!
(Ook van Penny's graag!)

ponymeid1

Re: Wat is er mis met Penny's????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 09:45

Uhm, om antwoord te geven op de titel, niks ...

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 09:53

ik ben ook Penny meisje geweest.. en je leerd opzich best veel van de penny hoor.. en dat commetaar van penny meisjes enzoo vind ik beetje overdreven..
je kan dan toch ook zeggen : JEETJE WAT BEN JIJ EEN BOKT MEISJE

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:02

Ik ben zelf (zoals vele bokkers denk ik zomaar) ook een penny geweest. Het enigste waar ik daar over kan zeggen, het was echt een geweldige tijd! Hoewel ik nu nog iedere dag met veel plezier naar mijn paard ga, zo onbezorgd en leuk als mijn pennytijd is het niet meer Er is dus niks mis met penny's, je moet juist genieten van die tijd! Misschien zijn wij volwassen bokkers wel wat jaloers op de penny's omdat onze penny tijd al voorbij is

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:11

Er is een paar weken geleden een discussie geweest over wat een Penny was volgens iedereen en wat mensen stoorde aan Penny's was de betweterigheid: het feit dat meisjes die een jaar op de manege rijden commentaar gaan leveren op mensen die al 20 jaar beroepsmatig in de paarden zitten en dan nog op de meest stompzinnige dingen (longeren met longeerzweep is zielig... die stijl). En wat typisch Penny is, is vertellen dat je GP rijdt, hindernissen van 1.40 springt terwijl je in werkelijkheid nog niet durft te galopperen op een manegepony - en met dat gegeven mensen advies gaat geven over het rijden van galopchangementen ed.....
Ja, dat is ergerlijk.
Genieten van paarden niet, dat stukje Penny houden we allemaal van binnen......

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:11

Er is niks mer Penny's, dat zijn we allemaal denk ik wel eens geweest.
Maar je hebt Penny's en Penny's. De leuke meisjes die gek zijn op paarden en een geweldige fantasie hebben. Zoals de TS dus omschrijft.
Maar je hebt ze ook die denken alles beter te weten en te kunnen en dat dus ook doen. Bijvoorbeeld zomaar je paard voeren omdat hij te dun is en verwaarloosd wordt, dat soort dingen. En dat zijn degenen waar je op Bokt het meest over leest volgens mij.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 10:13

Leuk dat je reageert, Urielle! Ik had namelijk onder andere jouw onderschrift in mijn hoofd toen ik dit topic startte!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:18

Citaat:
Bijvoorbeeld zomaar je paard voeren omdat hij te dun is en verwaarloosd wordt, dat soort dingen.

idd dat soort dingen...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 10:19

Ja, dat zou bij mij ook in het verkeerde keelgat schieten.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:30

Ik ken een heel lief penny meisje dat me heel erg aan mezelf moet denken op die leeftijd, ze weet een werkstuk over noormannen tot een heel hoofdstuk over fjorden te draaien.
Komt graag logeren op dagen dat ze normaal niet naar de manege gaat en liep op het horse-event met open mond rond.

Ik ken er ook een paar die minder prettig in de omgang zijn en waarbij je steeds moet controleren wat ze doen en die je moet verbieden om bij nieuwe paarden in de box te komen.

En zolang er lieve meisjes zijn die opkomen voor de rechten van een paard (ook als het niet helemaal nodig is) hebben de paarden nog kans op een mooie toekomst.

Ik leg ze vaak uit waarom dingen gebeuren zoals ze gaan en waarom ze iets niet mogen. Vaak luisteren ze dan gewoon hoor.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:09

Loesjuh schreef:
Maar je hebt ze ook die denken alles beter te weten en te kunnen en dat dus ook doen.

Die mensen heb je in allerlei soorten, maten en leeftijden. Ik noem ze 'betweters'. Zou eigenlijk niet weten waarom een jong meisje om die reden 'Penny' zou moeten heten.

Mijn ervaring is trouwens dat zogenaamde 'Penny's' best open staan voor een beetje uitleg.

[Edit]
Juco schreef:
Ik leg ze vaak uit waarom dingen gebeuren zoals ze gaan en waarom ze iets niet mogen. Vaak luisteren ze dan gewoon hoor.

Dat bedoel ik.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:18

Loesjuh schreef:
Er is niks mer Penny's, dat zijn we allemaal denk ik wel eens geweest.
Maar je hebt Penny's en Penny's. De leuke meisjes die gek zijn op paarden en een geweldige fantasie hebben. Zoals de TS dus omschrijft.
Maar je hebt ze ook die denken alles beter te weten en te kunnen en dat dus ook doen. Bijvoorbeeld zomaar je paard voeren omdat hij te dun is en verwaarloosd wordt, dat soort dingen. En dat zijn degenen waar je op Bokt het meest over leest volgens mij.

Precies!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:30

Helemaals niks mis met kleine kinderen met hun fantasie.

Wat we alleen op bokt tegen komen is bijv. bij fotoalbum.
Dit zijn mijn paard *laat foto's zien van paarden van andere bokkers of foto's die van google zijn gekomen*. Die en die is mishandeld en hebben we gered.
Dit soort penny's worden denk ik vaak bedoeld, omdat je in de penny ook vaak leest dat ze paarden redden.

Is maar een gokje ben er verder zelf nooit zo mee bezig.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:37

maar ik ken ook zo'n penny meisje en die rijdt een jaartje ofzo en ik ken haar nieteens en vraag of ze op mijn pony mag rijden.. zei is 9 en 1.42 ofzo en m'n pony 1.56 .. dat vind ik wel stom van sommige pennymeisjes dat ze beetje brutaal zijn en denken dat ze zo op iedereens paard mogen klimmen omdat hun toevallig alwel 1 jaar rijden :p

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:43

ik was vroeger een penny die alleen maar droomde ... op de manege opkeek tegen die grote paarden . van wel 1.40 M en opkeek naar mensen die beter reden . Nu is mijn penny periode deels voorbij .. hehehehe ik ga niet zeggen dat het helemaal voorbij is want een strik in de manen is altijd leuk .. (gelukkig is de pensiongast van 25 ook net zo erg als mij ) en heb ik nog steeds zoveel lol als in mijn penny periode ..

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:45

Inderdaad Panache.. dat zijn dan weer de irritante penny-soort..
Ik ben nu 16 en ben af en toe ook nog wel een beetje penny hoor Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk bezig te zijn met de IJslanders van een vriendin van mijn moeder, ben ik nu ook een penny ?
Ik vind ze wel schattig en erg handig op een manege, want als ze mijn paard borstelen, zij blij ik blij

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:59

shadowflower schreef:
ik was vroeger een penny die alleen maar droomde ... op de manege opkeek tegen die grote paarden . van wel 1.40 M en opkeek naar mensen die beter reden

Ja! Daar is ook niks mis mee. En als een meisje vraagt of ze mag helpen met poetsen - ook goed.

Maar tegenwoordig vind ik ze nogal brutaal....
* zomaar een box in gaan van en pensionklant
* als ze helpen met poetsen, willen ze ook rijden(ik niet hoor (vroeger))
* Uit het niets vragen of ze op je paard mogen....
* zomaar paarden voeren......
* gaan ze je vertellen hoe en hoe vaak je moet rijden...

Een "wat verlegen" penny - die zijn goed en wil ik ook best wat uitleggen, maar ze zijn er zo weinig

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:03

..ik ben helemaal pro penny!..ben gek op penny, ben zelf 1 grote penny, ben gek op alles wat met paarden te maken heb en ben nog grotere fan van Anky (bijna 30 ) maar zonder dollen.. misschien hebben de irritante penny gewoon een verkeerde naam..ze kunnen zo leuk zijn die kleine penny's en natuurlijk heb je van die kinders er bij zitten die we wel kunnen. .....Maar aan de andere kant zijn wij toch de volwassenen en kunnen we daar toch normaal en verstandig mee omgaan????(keertje uitschieten met kan helpen)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:04

Wij hebben eigenlijk alleen maar schattige penny's rondlopen op stal , als er al eens gekke dingen gebeuren zijn dat niet onze "eigen" meiden maar vakantigangers van de camping aan de overkant.
Ze weten gewoon donders goed wat wel en niet mag, en dat ze altijd mogen vragen waarom iets wel of niet gebeurt. En ach, ze hebben wel eens woeste verhalen, maar de meesten zie je regelmatig in de les rijden en dan weet je dus precies wat je er van moet geloven...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:10

Het zal idd wel schelen de ene of de andere stal en er zijn zeker ook aardige penny's en die gun ik ook wel om ze wat te leren.
Dat zijn de topruiters van de toekomst

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 12:18

Ik heb een aantal jaren terug ponyles gegeven aan jonge kinderen (ik, die zelf geen kids wil), en dat was reuze leuk! Na afloop was ik altijd blij dat moeders ze weer ophaalde, maar ze waren dolenthousiast en na afloop werd ik overladen met tekeningen en kleurplaten! (Deed ik vroeger zelf ook voor mijn ponyjuf, zo grappig!)
Dat waren ook echte Penny's, en als ik ze nu op hun eigen paarden zie, ben ik toch wel een beetje trots...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:42

als Penny betekent dat je dol bent op lange manen, prutsen aan staarten, boekenkast vol paarden, meeste schilderijen als onderwerp paard hebben en je je een ongeluk poetst omdat je dat heel leuk vindt, dan sue me, ik vind het heerlijk om lekker te trutten met de paarden, dat maakt me niet slechter dan een ander hoor! Die penny meisjes moeten we koesteren, dat zijn de paardenmensen van morgen. Brutale krengetjes zitten er altijd, overal tussen, en grote verhalen horen een beetje bij de leeftijd en de fantasie, ik stoor me er niet zo aan. Als ik nu zelf buitenrij en zo'n meiske tegenkom, dan ben ik echt niet te beroerd om even te stoppen zodat ze kan aaien, als mij dat vroeger gebeurde was mijn hele dag weer goed, en zo kan je iemand met zo'n kleine gebaren zo blij maken... Ik vind juist dat veel paardenmensen vergeten dat ze zelf ook zo zijn geweest.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:55

@kjoetie : ben het helemaal met je eens

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:45

Ik heb nooit echt de kans van mijn ouders gehad om eens lekker te penny'en, ik was op mijn 6 letterlijk besmet met het virus . ik mocht opmijn 13 op les nu ben 16 mag ik een eigenpaard ik vraag me wel eens af wat verstaan we nou onder penny's heb nooit op een manege gezeten en kan er ook niet echt iets over zeggen. volgens mij heeft iedereen wel de penny gelezen of iets dergelijks zelfs volwassenen hebben het nog in zich. ik zou zeggen lekker laten gaan, het hoort vast bij het leer proces

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:56

kjoeti dat is dus het irritante ook niet
Ik wil zelfs nog wel uitleggen hoe ze moeten poetsen ed, ze mogen een stukje uitstappen en alles vragen wat maar in ze opkomt en daar geef ik heel geduldig antwoord op. Maar dat zijn ook niet de meisjes die hier op Bokt voor Penny 'uitgescholden' worden.
Het gaat inderdaad om de Indianenverhalen, jou beschuldigen van verwaarlozing of dierenmishandeling, commentaar leveren op ruiters/verzorgers die het jaren langer doen dan zijzelf, stiekem met je paard ertussen uit gaan etc. etc.