Lastige stalhouder

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Unfaithful

Lastige stalhouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 17:39

Hai Bokkers,

Ik sta nu op een boerderij waar ik het niet echt naar mijn zin heb. Vandaag bijvoorbeeld..

Ik wil dat mijn paard (vanwege het weer) weer een deken op krijgt 's nachts, en als het minder weer is overdag ook. Nu vind ik dat dat gewoon moet kunnen, maar mijn stalhouder belt me elke keer op als ik een deken op mijn paard heb liggen. Elke keer krijg ik dan een telefoontje met: 'Lisanne, was je soms vergeten zijn deken eraf te halen? Ik haal hem er nu af hoor!' waarop ik dan vervolgens weer antwoord: 'Nee, tuurlijk ben ik dat niet vergeten maar ik wil hem met dit weer gewoon met een deken op hebben.' Dat moet gewoon kunnen, vind ik.. . Alleen mijn stalhouder neemt het daar niet mee en blijft maar doorzeuren dat het slecht is voor een paard om een deken op te hebben enz. enz, maar ik ben het daar dus niet mee eens. Vervolgens zegt ze dan aan de telefoon dat ik het zelf maar moet weten omdat het mijn paard is, maar als ik er dan de volgende dag kom, is de deken er gewoon afgehaald! Dat kan toch niet zomaar?

Zo nog een voorbeeld, ik wil altijd graag mijn paard zonder halster op de wei hebben, dat omdat ik dat veiliger vind. Nou, goed en wel.. stalhouder heeft beloofd om 'm ZONDER halster op de wei te zetten. Kom ik de volgende dag aanzetten, staat ie MET halster in de wei . Ik natuurlijk weer naar stalhouder toelopen, met weer zo'n vaag antwoord: 'Oh, maar ze staan toch in de kleinere wei, wat maakt het dan uit die van mij staan ook met halster!' Of zij haar paarden met halster zet, maakt mij dan niet uit, dat moet ze lekker zelf weten. Als ik dan zeg dat ze zelf moet weten wat ze met haar paarden doet, maar de mijne gewoon lekker zonder moet laten, gaat ze er tegenin. Ze gaat gewoonweg OVERAL tegenin. Alsof ze alles beter weet? Ik vind het kortom gewoon heel erg vervelend. Er zijn nog veel meer dingen voorgevallen waarover ik niet tevreden ben, maar die zal ik jullie maar besparen

Ik naar stallen wezen zoeken en er op een paar wezen kijken, en heb er inmiddels al één gevonden. Die zitten alleen vol, dus moet ook nog even wachten..

Sorry voor het lange verhaal, en bedankt voor de bokkers die de moeite hebben genomen dit te lezen. Ik weet niet of jullie er wat mee kunnen, maar mijn vraag is meer; Wat vinden jullie hier nou van, en wat zouden jullie doen in mijn geval?

Liefs,
Miiss_Siisii.

Angela

Re: Lastige stalhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:49

een andere plek zoeken. Zo ga je met tegenzin, en dat is nooit goed.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 17:51

angela88 schreef:
een andere plek zoeken. Zo ga je met tegenzin, en dat is nooit goed.

Dankjewel voor je reactie Heb ook al een andere plek gevonden, btw..

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:59

Het is jouw paard en als de stal niet aan jouw wensen voldoet, dan kun je beter weggaan.

Er is vast wel een plek die wel op jouw wensen aansluit .

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:03

Het is jou paardje ja! En daar heeft hij niks over te zeggen.
Hij betaalt toch niks, enz..
Ik hoop dat je een beter plekkie vind meid!!
Veel succes

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:05

Ik hoor vaker van die verhalen van stalhouders die moeilijk doen. Waarom begnnen die mensen een stal als ze hun klanten niet respecteren? Je kunt zeggen dat e het zo en zo wil en dat je anders weggaat Accepteert ze je voorwaarden niet, dan ga je lekker naar een andere stal. Je hebt je paard voor je ontspanning, dan is het niet fijn om te moeten stressen om die stal. Succes!!

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:26

God, waar ken ik dat toch van.... Inderdaad erg vervelend... Maargoed! ik heb over een halfjaar eigen stal en bak aan huis, dus dat is fijn. Hoop voor je dat het goed komt. Zeg maar eens even flink wat je ervan vindt... schrijf desnoods een brief, wil ook nog wel eens werken succes

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 18:28

tinkermeisje schreef:
Ik hoor vaker van die verhalen van stalhouders die moeilijk doen. Waarom begnnen die mensen een stal als ze hun klanten niet respecteren? Je kunt zeggen dat e het zo en zo wil en dat je anders weggaat Accepteert ze je voorwaarden niet, dan ga je lekker naar een andere stal. Je hebt je paard voor je ontspanning, dan is het niet fijn om te moeten stressen om die stal. Succes!!

Goed gezegd..
Er staan verder geen andere paarden, ben de enige, en ook hun eerste pensionklant. Duidelijk géén ervaring . Voorwaarden heeft ze sowieso al niet geaccepteerd, en ze heeft net weer zitten bellen.. voel me er echt niet meer goed bij, maar het kan nog een paar maanden duren voordat er een plekje vrijkomt op de nieuwe stalling die ik heb gevonden

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 18:29

Martine1232 schreef:
God, waar ken ik dat toch van.... Inderdaad erg vervelend... Maargoed! ik heb over een halfjaar eigen stal en bak aan huis, dus dat is fijn. Hoop voor je dat het goed komt. Zeg maar eens even flink wat je ervan vindt... schrijf desnoods een brief, wil ook nog wel eens werken succes

Wow, jij blij! Kan je alles zelf bepalen zonder gezeur Alvast veel plezier

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:30

ik heb ook zo'n stalhouder , erg lastig , gewoon niet luisteren grrrrr

ben nu dus ook op zoek naar een andere stal

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 18:46

LPtjuh schreef:
ik heb ook zo'n stalhouder , erg lastig , gewoon niet luisteren grrrrr

ben nu dus ook op zoek naar een andere stal

Succes!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:30

Mijn paard heeft eens een dag in d'r eentje op stal gestaan omdat ik was vergeten d'r halster om te doen.... Dus hup een andere stal gezocht. Wie betaalt bepaalt! Maar als jij een deken om wil (wel een regendeken ipv een staldeken als het regenachtig weer is ) dat heeft een stalbaas zich daar niet mee te bemoeien. Mijn paard loopt altijd zonder halster, ik heb halster hangen bij het weiland en bij de stal dus een kleine moeite om die om te doen. Pfff, gezeik met sommige stalbazen

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 18:26

Soxje schreef:
Mijn paard heeft eens een dag in d'r eentje op stal gestaan omdat ik was vergeten d'r halster om te doen.... Dus hup een andere stal gezocht. Wie betaalt bepaalt! Maar als jij een deken om wil (wel een regendeken ipv een staldeken als het regenachtig weer is ) dat heeft een stalbaas zich daar niet mee te bemoeien. Mijn paard loopt altijd zonder halster, ik heb halster hangen bij het weiland en bij de stal dus een kleine moeite om die om te doen. Pfff, gezeik met sommige stalbazen

Inderdaad nogal een gezeik..

Volgens mij is het heel erg moeilijk om een stal te vinden zonder gezeik die aan je eisen voldoet

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:54

Tsja....en het banketstaaf is dat door al dat op en af gedoe met dekens jouw paard straks als het kouder wordt verkouden op stal staat, omdat jij hem er op legt, en zij hem er weer af haalt.
Snachts is het het koudts, en als zij hem er dan toch afhaalt terwijl jij hem bv overdag al een deken omdoet heb je daar toch een behoorlijk sterke kans op.

Zelfde met het halster, als jouw paard straks in de wei blijft hangen en het halster knapt niet, zit jij met DA kosten.

Misschien een handig idee om voor de periode dat je er nog staat te melden dat als er van dat geslaap met dekens of het omhouden van het halster een DA bij moet komen die kosten dan ook voor haar zijn.
Misschien dat dat iig zo ver helpt dat ze gewoon doet wat jij vraagt.

Snap idd ook niet weaarom mensen die de wensen van andere niet kunnen respecteren een stal beginnen...lijkt me heel erg logisch dat je op je vingers kan natellen dat iedereen het anders doet.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 18:58

Sily schreef:
Tsja....en het banketstaaf is dat door al dat op en af gedoe met dekens jouw paard straks als het kouder wordt verkouden op stal staat, omdat jij hem er op legt, en zij hem er weer af haalt.
Snachts is het het koudts, en als zij hem er dan toch afhaalt terwijl jij hem bv overdag al een deken omdoet heb je daar toch een behoorlijk sterke kans op.

Zelfde met het halster, als jouw paard straks in de wei blijft hangen en het halster knapt niet, zit jij met DA kosten.

Misschien een handig idee om voor de periode dat je er nog staat te melden dat als er van dat geslaap met dekens of het omhouden van het halster een DA bij moet komen die kosten dan ook voor haar zijn.
Misschien dat dat iig zo ver helpt dat ze gewoon doet wat jij vraagt.

Snap idd ook niet weaarom mensen die de wensen van andere niet kunnen respecteren een stal beginnen...lijkt me heel erg logisch dat je op je vingers kan natellen dat iedereen het anders doet.

Ja, inderdaad. En op een verkouden paard zit ik ook niet te wachten, en dan vooral omdat zij daar schuldig aan is. Waarschijnlijk kan ik zsm naar m'n nieuwe stal, dus hoop dat m'n paardje nét geen last van verkoudheid zal hebben, maar daar is een kleine kans op

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:34

Lastig, probeer anders nog eens de nieuwe stal op te bellen, misschien kan je er vast komen te staan, of bouwen ze toch nog een stal bij

En als je moeder eens naar de staleigenaar belt waar je nu staat en dat zij zegt hoe jij er over denkt (en misschien zij ook wel), misschien kijkt je staleigenaar er dan anders tegen aan of toch niet?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 19:40

Cow_horse schreef:
Lastig, probeer anders nog eens de nieuwe stal op te bellen, misschien kan je er vast komen te staan, of bouwen ze toch nog een stal bij

En als je moeder eens naar de staleigenaar belt waar je nu staat en dat zij zegt hoe jij er over denkt (en misschien zij ook wel), misschien kijkt je staleigenaar er dan anders tegen aan of toch niet?

Heeft ze gisteren al gedaan, opgebeld. Alleen ze blijft volhouden dat ze gelijk heeft.. zó irritant. Nou ja, als ik naar de nieuwe stal ga, hopelijk daar geen gezeik.. Whehe, ja, als ie een nieuwe stal zou willen bijbouwen, .. gehege van mij mag ie

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:47

dus zelfs als je specifiek zegt dat de deken om moet blijven haalt ze hem eraf
mensen kinderen, dat zou ze bij mijn paarden niet hoeven flikken! het is tocj jouw paard?
kun je de deken niet met een klein slotje/speciaal touw zo vast maken dat ze hem moeilijk kan afkrijgen?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 16:36

lowara schreef:
dus zelfs als je specifiek zegt dat de deken om moet blijven haalt ze hem eraf
mensen kinderen, dat zou ze bij mijn paarden niet hoeven flikken! het is tocj jouw paard?
kun je de deken niet met een klein slotje/speciaal touw zo vast maken dat ze hem moeilijk kan afkrijgen?

Zou kunnen, maar dan gaat ze weer wat anders flikken wat ik niet wil..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:51

Ach, stalhouders kunnen ook topics volschrijven over lastige pensionklanten. Wat dat betreft zitten er vaak toch wel twee kanten aan de zaak en sommige stalhouders weten echt beter dan hun klanten wat goed is voor de paarden ('k zeg niet dat dat hier het geval is, misschien wel, maar misschien ook niet).
Wat ik in ieder geval een heel foute zaak vind is als het ene gezegd wordt en het andere gedaan. Dàt mag je ze altijd kwalijk nemen, maar dat geldt andersom natuurlijk net zo hard }>

paardjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:00

Wat naar voor je...! Heb je een eigen paard en denk je dat je het allemaal zelf kan beslissen heb je zo'n bemoeiende stalhouder.
Lijkt me erg vervelend. Dat je op zoek bent gegaan naar een andere stal geeft aan dat het echt om veel voorvallen gaat en niet om een paar. Zijn er niet meer mensen op de stal die over het zelfde klagen want in dat geval kan je met z'n alle op haar af stappen.
Want met tegenzin naar de stal gaan is ook niet fijn. Dus ik zou kijken, kijk het even aan als je eventueel met z'n alle op haar af geweest zijn en anders ga naar een andere stal...!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 19:19

Waratje schreef:
Ach, stalhouders kunnen ook topics volschrijven over lastige pensionklanten. Wat dat betreft zitten er vaak toch wel twee kanten aan de zaak en sommige stalhouders weten echt beter dan hun klanten wat goed is voor de paarden ('k zeg niet dat dat hier het geval is, misschien wel, maar misschien ook niet).
Wat ik in ieder geval een heel foute zaak vind is als het ene gezegd wordt en het andere gedaan. Dàt mag je ze altijd kwalijk nemen, maar dat geldt andersom natuurlijk net zo hard }>

Hai,

Je hebt deels gelijk, alleen gaat het bij mij net ietsje anders. Ik ben de enige die er op stal staat, komt omdat een soort van 'vriendin' er woont en die denkt alles beter te weten, en kraakt alles af. Dat vind ik ook heel erg vervelend. Het gaat er meer om dat ze hun paarden alles vinden, en ik ben 'maar iemand die z'n paard daar stalt'. Mijn paard is een kruising, en dan heb ik ook 'maar een kruising'. Dan komt het een beetje over alsof we niet goed genoeg zijn, ofzo.

Ik ben zelf nog niet volwassen, dus zij (stalhouder) doet alsof ze daarom alleen al alles beter weet. Ik kan er zelf niet veel tegenin brengen.. en als ik dat doe, heeft dat geen effect.. er wordt toch niet naar me geluisterd. Dan vraag ik me af waarom ik dan een lastige pensionklant zou zijn? Nouja, misschien omdat ik het er niet mee eens ben met wat zij doen. Maar dat komt dus grotendeels omdat er dingen met mijn paard gedaan worden waarvan ik niets weet, wordt ook geënt achter mijn rug om, en hij krijgt ook zomaar wormenkuren. Dat is in mijn ogen niet echt normaal.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:23

Miiss_Siisii schreef:
Goed gezegd..
Er staan verder geen andere paarden, ben de enige, en ook hun eerste pensionklant. Duidelijk géén ervaring . Voorwaarden heeft ze sowieso al niet geaccepteerd, en ze heeft net weer zitten bellen.. voel me er echt niet meer goed bij, maar het kan nog een paar maanden duren voordat er een plekje vrijkomt op de nieuwe stalling die ik heb gevonden

Ik weet niet onder wat voor voorwaarden jij je paard er hebt staan. Is het volpension zodat je echt helemaal zelf niks meer hoeft te doen? Zo te horen heb je hem min of meer op een prive-adres staan en niet op een stal waar ze van 's morgens vroeg tot 's avonds laat er mee bezig zijn. Ikzelf sta ook op een prive-adres, maar er zijn dan gewoon dingen die ik moet accepteren. Dekens worden niet afgehaald, halsters blijven aan. Die mensen hebben meer te doen, en moeten ook naar hun werk. Ik ben allang blij dat ik 's ochtends voor mijn werk niet hoef te komen. Tja, dan neem ik het allemaal maar voor lief.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 19:49

Neonlight schreef:
Miiss_Siisii schreef:
Goed gezegd..

Ik weet niet onder wat voor voorwaarden jij je paard er hebt staan. Is het volpension zodat je echt helemaal zelf niks meer hoeft te doen? Zo te horen heb je hem min of meer op een prive-adres staan en niet op een stal waar ze van 's morgens vroeg tot 's avonds laat er mee bezig zijn. Ikzelf sta ook op een prive-adres, maar er zijn dan gewoon dingen die ik moet accepteren. Dekens worden niet afgehaald, halsters blijven aan. Die mensen hebben meer te doen, en moeten ook naar hun werk. Ik ben allang blij dat ik 's ochtends voor mijn werk niet hoef te komen. Tja, dan neem ik het allemaal maar voor lief.

Halfpension.. moet wel zelf uitmesten, en dat doe ik dan ook gewoon. Hij wordt wel gevoerd enzo, maar er was afgesproken dat ik voor de rest gewoon zelf moest bepalen wat ik deed met mijn paard, en dat gaat dus blijkbaar niet zo goed, want er worden dingen mee gedaan zonder dat ik dat weet. Meisje dat er woont rijdt er ook wel eens zomaar op zonder zadel over het erf

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:55

Hmmm, dan lijkt het me dat ze alleen voeren en verder niks, dus ook niet dekens op en afhalen (hoewel ze dat laatste dus wel weer ongevraagd doen) en ook geen halsters af doen.