contact houden met oude eigenaar

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

loveSaros

contact houden met oude eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 15:05

Alooowa,,

Ik heb even een vraagje ..
Ik heb vanaf Maart vorig jaar een eigen pony gekregen. De oude eigenaar wou graag contact houden. Vandaag is ze samen met haar vader langsgekomen. Mijn vraag was.. Is dit een van jullie ook wel eens overkomen? Ik vind het wel leuk om contact te houden met de vorige eigenaar. Hoe denken jullie hierover??

Groetjes,
Laura
Laatst bijgewerkt door Karin op 02-10-05 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

kellysmikkel

Re: Oude eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:09

hoi

heb nu sins 5 of 6 weken een veulen gekocht gisteren was die oude eigenaar ook wezen kijken zij vond het heel leuk om hem te zien weer..
en ik vind wel leuk als je met de oude eigenaar contact kunt houden? zo denk ik er over ik email haar heel vaak hoe het gaat en zij emailt of ze weer een foto mag en zo nou ik ben blij dat het ook zo kan ...

groeten

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 15:09

zo heb ik het ook! Ik stuur ook foto's naar haar,, en we hebben contact op msn! erg gezellig vind ik:D

kellysmikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:10

oke leuk toch zo ik heb mijn veulen ook op bokt staan met foto's van haar blue air

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:10

Is het een probleem?? ik wil ook graag heel af en toe nog bij mijn paard gaan kijken hoe het met hem is... Ze wil waarschijnlijk gewoon even zien hoe hij erbij staat... Als je met haar contact houdt akn het juist ook handig zijn, als je tegen een probleem aanloopt, zij kent je pony ook goed en zou je tips kunnen geven... ze komt toch niet iedere week langs? dan zie ik het probleem niet...

loveSaros

Re: contact houden met oude eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 15:12

Ik zie het ok nie als een probleem, mijn vraag was alleen of dit andere bekent voor kwam..

kellysmikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:16

bij mij komt dat wel veel voor maar vind het wel leuk als mensen zo blijven..ze komen kijken waar ze staan als je een probleem hebt kun je altijd vragen is wel leuk toch

Chantal173Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:17

Hier een bericht vanuit een ander perspectief,ik ben dus een oude eigenaar.In Mei m'n paardje verkocht en heb nog steeds regelmatig contact met z'n nieuwe baasje via msn en krijg ook regelmatig wat foto's.
Als alles doorgaat ga ik eind oktober een kijkje nemen,ik maak me daar nu al heel druk over.Wat als ie me nog kent? En wat als ik niet meer van hem af te slaan ben?
Ik ben iig superblij dat we contact hebben zodat ik hem toch niet helemaal uit het oog ben verloren

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 15:18

Ik zou het zelf denk ik ook wel doen. Het is toch voor je gevoel nog een beetje jou paardje denk ik..

Naatje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:51

Ook ik heb nog steeds contact met de oude eigenaar van mijn paardje. Niet heel regelmatig, maar ik denk dat ik eens per twee maanden eens mail om te vertellen hoe het gaat. Zij vind het leuk en ik vind het leuk. Ook is het wel eens handig als je vragen hebt of zij geeft advies.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:53

Ik heb mijn jongste pony al meer dan een jaar en heb nog steeds regelmatig contact met de fokkers. Vind het wel leuk eigenlijk.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:56

Ik heb per mail contact met alle mensen aan wie ik een paardje heb verkocht, ze sturen me af en toe foto's en een update over hoe het gaat.
Ik ga er nooit langs, het blijven toch een beetje mijn paardjes en ik vind het moeilijk om ze dan weer terug te zien.
Bovendien ben ik bang dat ik iets tegenkom waar ik het niet mee eens ben, en waar ik dan niets meer aan kan doen.
Gelukkig heeft ieder paardje een heel goede baas getroffen en houd ik zo toch een beetje contact.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:05

ik email regelmatig met de fokker waar ik Haifa heb gekocht. Vinden ze erg leuk

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:12

Toen mijn eerste pony verkocht werd hen ik een jaar lang onregelmatig mail contact gehad.
Toen ik na een aantal maanden weer wilde mailen bleek het e-mailadres niet meer te bestaan, en het adres waren we kwijtgeraakt.

Maar het is goed zo. Ik was toch niet van plan nog eens langs te gaan, want ik ben toch bang hem weer terug te zien.. Ik houd liever de herinneringen van het moment dat hij kwam, tot het moment dat hij wegreed in de trailer, als een afgesloten hoofdstuk.
Soms vraag ik me wel af of ze hem nog steeds hebben, en of het goed met hem gaat, maar je legt je erbij neer als je geen contact meer hebt.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:28

Ik ben vandaag als "oude eigenaar" zijnde bij mijn vorige pony wezen kijken. Het jongetje dat er op rijdt had zijn allereerste officiele wedstrijd (en meteen een winstpunt )
Hiervoor had mijn pony eerst 5 jaar een andere eigenaresse, maar daar hadden we helemaal geen contact mee. De nieuwe eigenaren vinden het juist superleuk dat we geinteresseerd zijn, en vroegen ons zelf min of meer of we wilden komen kijken.

Denk dus dat het aan de nieuwe eigenaar ligt of die hier belangstelling in heeft of niet.
Ik vind dat je je als oude eigenaar niet moet opdringen. Paar maanden na verkoop een keertje kijken moet kunnen, maar je moet het wel los kunnen laten, niet iedere nieuwe eigenaar zit erop te wachten...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:30

ik ben dankzij het gebleven contact met oude eigenaren aan goed werk gekomen
van de andere heb ik ook allemaal nog contact met oude eigenaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:33

Ik heb met de oude eigenaren van mijn haf geen contact. Die wilden dat zelf bewust niet, ze hadden het er te moeilijk mee dat ze haar moesten verkopen. Zij iig.

Met de vorige eigenaresse van mijn Tinker heb ik nog wel veel contact Is ook fijn, ze is een paar keer komen kijken, woont ook redelijk in de buurt.

Zelf fungeer ik als soort "oude eigenaar" voor het veulen van mijn Tinker, die is nl hier bij ons opgegroeid, maar ze was niet mijn eigendom. Daar heb ik ook nog contact mee, voornamelijk mail, en ben gisteren naar de keuring van haar geweest, ze ziet er uitstekend uit, en dat is fijn om te zien.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:41

Roadracer schreef:
Denk dus dat het aan de nieuwe eigenaar ligt of die hier belangstelling in heeft of niet.
Ik vind dat je je als oude eigenaar niet moet opdringen. Paar maanden na verkoop een keertje kijken moet kunnen, maar je moet het wel los kunnen laten, niet iedere nieuwe eigenaar zit erop te wachten...

Dat denk ik ook..

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:44

Ik heb sinds februari dit jaar een eigen pony gekocht, de oude eigenaresse zit nog op bokt.
Af en toe mail ik haar wel eens om te vragen hoe het daar gaat, en om te zeggen dat het hier goed gaat.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:47

Ik heb met de vorige eigenaresse van mijn paard geen contact meer.
Hij kon in het begin moeilijk wennen. En zij kwam vrij opdringerig over op mij. Een tijdje terug hadden we opnieuw even contact. 2 keer had ik een afspraak met haar gemaakt. 2 keer komt ze niet opdagen. Dan is het voor mij dus over...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:52

Ik mail nog wel eens met de vorige eigenaar van Angel en Uk .

En regelmatig met de toekomstige vorige eigenaar van Roos(ze staat al sinds 10 april vorig jaar bij mij, en ze blijft hier ook, ze moet alleen nog betaald worden).

De vorige baas van Dennis woont hier aan de weg, dus die spreek ik ook nog wel zo nu en dan.

Senna is nu bijna 2 weken naar z'n nieuwe eigenaar. Ik wil wel graag contact houden. Maar er vaak heen, nee, het is mijn pony niet meer en het voegt niets meer toe. Misschien als ik een keer in de buurt ben, maar anders niet.

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:55

3 jaar geleden is er bij ons een paard verkocht en daar hebben we nog contact mee. Ik vind het heel leuk om te horen hoe het met hem gaat.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:12

Wij hebben ook nog steeds contact met de vorige eigenaar. Ik heb het altijd heel plezierig gevonden en er ook veel aangehad. Eigenaardigheden en kleine medische dingen waar we tegenaanliepen konden we zo mooi bespreken.( In de zin van : "Wat deed jij toen?")Ze komt nog wel eens naar een wedstrijd kijken. Maar is beslist niet opdringerig!

Het is wel zo dat het heel goed gaat met de pony en mijn dochter. Dus zijn het altijd positieve dingen, maar stel dat het een miskoop zou zijn geweest of dat het gewoon niet klikte, dan was het misschien wel anders geweest!

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:41

ik heb nog steeds contact net de oude eigenaar van mijn paardje.
erg makkelijk voor als er iets vreemds is ofzo.
dan weten zij meteen of het normaal is of niet.
verder zijn ze mijn trouwe fans op de keuring en bij de zadelproef.
ze mogen van mij altijd langskomen want ik heb er veel voordeel bij.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:47

ik heb (helaas?) het contact met de vorige eigenaresse van Banjer verloren... Ik heb nog wel (indirect) contact met de fokker van Banjer... onze instructeur heeft op die manege zijn eigen western-bedrijfje opgezet...