niet zo vaak zin meer om te rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

robincera

niet zo vaak zin meer om te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 13:13

hoi hoi..
het klinkt raar, maar ik heb eigenlijk niet zo vaak zin om te rijden ...
ik heb nu 2 jaar een eigen pony, en ik heb gewoon niet zo vaak zin meer! ik heb woensdag oor het laatst gereden ...
hebben jullie dit ook? of hebben jullie tips om het rijden leuker te maken, zodat ik er weer zin in krijg? groetjes Marije
Laatst bijgewerkt door Karin op 01-10-05 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel veel duidelijker gemaakt

robincera

Re: __ nooit geen zin meer .. =(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 13:15

ik heb dit topic via die van Robin gedaan trouwens

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:15

hmm.. ik heb ook weleens geen zin om te rijden en ik heb mn pony al 5 jaar, maar meestal is dat omdat het regent (ik rij in een buitenbak) of omdat ik echt doodmoe ben van school of wat dan ook.
Ik weet niet of jij nog op school zit, maar ik doe meestal eerst hw, dan paardrijden.. dan vind je het WEL leuk!!
(eindelijk van dat hw af.. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:21

Neehoor, harstikke normaal, ik heb mijn pony al 13 jaar en mijn vorige heb ad ik 4,5 jaar, dus rij 17,5 jaar in dezelfde omgeving en dat gaat je echt wel eens vervelen. Ik heb ook rijdippen van een maand ofzo, dan rij ik wel, maar 1x per week. Meneer staat natuurlijk gewoon in de wei, dus mij heeft ie niet nodig voor beweging..
Maar ik zou toch niet zonder me paardje kunnen, hoor, ik hoef er alleen niet zo vaak meer op te zitten. En het heeft niets met zijn leeftijd te maken, ondanks dat ie 21 is, loopt ie nog als een negenjarige.

Niets om je druk over te maken, het komt vanzelf wel weer!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:28

o ja, ik heb ook wel van die periodes Zeker in 'de donkere dagen voor Kerst', kom je thuis, zie je overal mensen bij de kerstboom zitten en tv kijken en moet je zelf nog de kou in naar de paarden.

Ik heb sowieso steun aan lessen en wedstrijden om een ritme vast te houden, maar zorg ook bij perioden dat ik een tijdje iets doe wat ik leuk vind en anders niet zoveel doe (springen, buitenrijden, met een vriendin afspreken en een pas de deux in elkaar zetten oid).
En als je paard zijn beweging krijgt op de wei is er ook niks op tegen om eens een weekje niet te rijden.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:32

ge buitenritten maken dat was voor mij laatst een enorme opkikker, zet een keer pionnen in de bak, maak een kleine uitdaging voor jezelf! Ik heb ook van die periodes.. maar als je dan een aantal keren buiten hebt gereden of in een andere bak is het toch wel anders
Of met een paar vriendinnen samen gaan rijden, is ook altijd heel gezellig.. meer variatie en dan komt de zin vanzelf weer

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 13:42

DANKJULLIE
id buitenritten .. dat is wel leuk! en wedstrijden heb ik ook zo een keer in de maand! en mijn pony staat ook dag en nacth in de wei .. en als ik geen zin heb, probeer ik me vaak te bedenken : je hebt een eigen pony dat is voor sommige een droom dus maak er dan ook gebruik van .. maar soms helpt dat dan toch niet .. maarja iig bedankt!

Phrono

Re: niet zo vaak zin meer om te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 16:37

Ja ik zit nu ook een beetje in zo'n periode. Een van de haflinger die ik rijd (toch wel mijn lieveling) staat te koop, maar blijft voorlopig toch nog even omdat het winter word en ze haar nu niet kwijt kunnen. Ik had eerst helemaal geen zin meer om te gaan, ze stond 24 uur per dag op de wei dik te worden.. Dus ik heb er maar weer zin voor gemaakt en we zijn begonnen met springen. Dit vinden we allebei geweldig dus ik hoop dat ik de komende tijd weer wat meer zin krijg om te rijden. Idd, afwisseling helpt een hoop!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 16:42

of zoek een verzorgster voor 1 of 2 daagjes per week. Dan maak je een meisje gelukkig en jij kunt 1 of 2 daagjes per week iets anders doen dan rijden

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 16:44

Ik heb daar de laatste tijd ook erg veel last van... maar het is bij mij al een paar weken geleden dat ik voor het laatst heb gereden (mijn zusje rijd dan wel af en toe op mijn pony). bij mij komt het omdat ik het druk met school en andere dingen heb en doordat mijn pony de laatste tijd heel erge kuren heeft (heeft ze altijd als het kouder wordt), dan gaat de lol er ook wel af eigenlijk...

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 16:47

Ik denk dat iedereen het wel eens heeft, een vriendin van mij heeft als 4 jaar een eigen pony en ze heeft periode dat als ze 1x in de week gereden heeft veel is als ik nu een paar dagen daar ben of ik ben daar gewoon eens dan rijdt ze wel maar dan heeft ze iemand. Zij heeft voornamelijk dat ze het saai vind alleen!!

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:01

Ik begrijp wel dat jullie niet altijd zin hebben, maar het is niet iets vanzelfsprekends. Als je er iedere keer met tegenzin heengaat zou ik hem verkopen, dan verdient ie iemand, die wél met 'm wil rijden. Niet aanvallend bedoelt tegen jou hoor, maar ik voor de bestwel vd pony.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:13

Een verzorger zoeken is een goed idee. Hoef jij een paar dagen niet en kunnen jullie 1 dag ook samen rijden --_> bijv. rijden; 1 op de fiets de ander op het paard. Spreek ook eens met anderen af om samen een rit te maken; organiseer een speurtocht - doe spelletjes met je paard (bijv. ringsteken, paardenvoetbal). Dat vinden ze vaak echt leuk en als je het met een groep doet is het ook nog eens gezellig.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:20

zoek idd iemand op in de omgeving waarmee je kan samenrijden, als het gezellig is heb je er wrs. meer zin in + je hebt een afspraak waardoor je weet wanneer je waar moet zijn, en je dus niet het 'over een kwartiertje ga ik weg'-spel kan doen..

ga is een keer springen, maak idd is lekker een buitenrit van een paar uur. ga is met de trailer naar een bos toe en ga daar is lekker verdwalen.
iig doe is wat afwisselend. maakt het voor jou én je paard een stuk leuker

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:36

Als je geen zin hebt om te rijden moet je het niet doen.
Zodra het een verplichting wordt moet je goed bij jezelf te rade gaan of je dit nog wel wilt.

Voor je paard is het ook niet leuk als jij er op zit maar met je gedachten heel ergens anders bent. Hij merkt ook wel dat je eigenlijk geen zin hebt.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 19:30

Ik vindt het ook wel normaal heb ze nu 9 jaar en heb ook weleens geen zin.
Ik heb doordeweeks lieve verzorgers voor ze die het leuk vinden en de paardjes vinden het ook super.
weer opgelost want zou ze niet willen weg doen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 20:02

ik had het eerst ook, maar alleen in de winter, dan is het zo koud en dan heb je eigenlijk sowiezo al geen zin om het huis uit te gaan
bij mij gaat het steeds beter omdat ik veel oefen op mijn paard, en ze gaat ook steeds lekkerder lopen, en dan word het ook leuker, ik rijd elke dag en met plezier
ik denk dat boeflover gelijk heeft ook door veel afwisseling word het leuker

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 13:20

dankjullie! ik heb vandaag les gehad, en ze liep weer eens een keer nagefelijk .. (doet ze nooit)
en gelukkig heb ik daar nu dan weer zin in om te oefenen ! maar een verzogster kan niet eigenlijk .. we hebben nog 2 andere moeilijke paardjes en Cera is erg eenkennig .. maar iig bedankt!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:41

op zo'n moment krijg je er gewoon weer zin in hea? en als je er weer zin in krijgt gaat het ook vanzelf steeds beter
succes ermee

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:44

Ach dat gaat meestal met ups and downs. Je hoeft ook niet iedere dag te rijden, ach en ze staat niet op stal te loeren dus beweging krijgt ze wel.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:53

ik sta sinds kort op een andere stal en nu MOET ik ook niet meer elke dag.
bij mijn andere stal had ik geen weide en moest ik er dus voor zorgen dat hij er minimaal 1keer per dag uit kwam.
nu staat hij minimaal 5 uur per dag in de wei en ik heb er nu ook meer plezier in.
het ''moeten''is er nu niet meer.
ik rij 3x per week (waarvan 1x priveles) 1x longeren en een meisje die hem 1x per week rijdt.
mijn paard krijgt nu constante beweging en na het rijden ga ik altijd nog even een blokje om!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:19

af en toe heb ik dat wel eens maar het gebeurd nooid dat ik heel de week niet gereden hebben (tenzij ze vakantie heeft natuurlijk)
op maandag moet ik altijd over werken dus dan ben ik vaak moe dan ga ik echt niet meer rijden dus dan zorg ik dat dat die rust dag is want ze krijgt zeker in dag in de week rust. maar als ik geen zin heb dan ga ik gewoon longeren of tutten maar ik ga zeker elke dag er even heen!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:50

Ik ben eens een heel jaar gestopt met rijden...
achteraf bekeken het rotste jaar ooit!

Ik heb ook wel 'ns geen zin om te gaan rijden,
maar van zodra ik met m'n paardje bezig ben,
ben ik alweer heel erg blij dat ik mezelf er toch heen 'gesleept' heb op zo'n 'geen-zin-dag'.
En na het rijden dubbel blij!

Het is echt een hele ontspanning...
vanaf het moment dat ik bij m'n paard in de buurt kom,
vergeet ik WERKELIJK ALLES om me heen,
ik vergeet al m'n zorgen, alles wat er in m'n hoofd speelt... ideaal dus!

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:58

Daar heb ik ook wel eens last van. Voornamelijk als ik in een drukke periode zit. Ik ga dan wel gewoon elke dag naar mijn pony maar dan doe ik andere dingen met hem, grondoefeningen, wandelen, longeren enz.
Ik krijg vanzelf na een tijdje weer zin om erop te stappen.
Momenteel hebben mijn pony en ik een half jaartje sabbatical omdat ik vanwege mijn stage gewoon niet voldoende tijd heb om hem serieus aan het werk te zetten.
Met hulp van mijn bijrijder wordt hij 5 dagen p/w recreactief in beweging gehouden en krijgt hij 2 dagen rust. Verder gaat hij elke dag de wei op.
Het is voor mij een goede oplossing, ik wil hem namelijk niet weg doen...
Het betekent wel dat ik hem de komende 6 maanden maar 1 keer p/w zelf rij.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:05

Annekexxx schreef:
Ik ben eens een heel jaar gestopt met rijden...
achteraf bekeken het rotste jaar ooit!

Ik heb ook wel 'ns geen zin om te gaan rijden,
maar van zodra ik met m'n paardje bezig ben,
ben ik alweer heel erg blij dat ik mezelf er toch heen 'gesleept' heb op zo'n 'geen-zin-dag'.
En na het rijden dubbel blij!

Het is echt een hele ontspanning...
vanaf het moment dat ik bij m'n paard in de buurt kom,
vergeet ik WERKELIJK ALLES om me heen,
ik vergeet al m'n zorgen, alles wat er in m'n hoofd speelt... ideaal dus!

Ja dit heb ik ook .