Om zo de paarden korter in de haren te houden....
Fabeltje of waarheid ?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Neonlight schreef:Het is waarheid. Wel maakt het verschil wat voor lampen het zijn, gewone normale lampen doen niet afdoende af. Heeft ook met UV te maken. Helaas weet ik het fijne er niet van af, maar het moeten lampen zijn die qua golflengtes vergelijkbaar zijn als daglicht.
Mijn paard komt heel dik in zijn vacht, ook als ik al in september met dekens begin. 
Kanzi schreef:Voor kippen werkt het in ieder geval ook!![]()
Geef je die meer uren licht per dag dan blijven ze langer aan de leg.

muiltje schreef:maar kun je dat niet ergens opzoeken ofzo. Ik bedoel iedereen roept hier dat het geen fabeltje is maar hoe weten jullie dat?Heeft echt iedereen dat zelf ondervonden?
en ook bij mijn paard ondervonden. Vroeger had hij een stal waar het licht op een tijdschakelaar stond. Daar maakte hij nooit een wintervacht aan. Toen hij verhuisde en ik even vroeg begon met dekens, maar zonder de lampen kreeg hij een prachtig mooi teddyberen velletje. Ook nu zo gauw het om 21:00 donker is gaan bij hem de haren groeien. Ongeacht of het koud of zoals dit jaar boven de 20 graden is.
Gerrie schreef:Die hebben een het volledig kleurenspectrum van daglicht en bootsen zo het daglicht na.
Franske schreef:Hmm
Toch maar eens tijdje licht aan laten, wie niet waagt wie niet wint !
Neonlight schreef:[quote="Neonlight"]Gerrie schreef:
Die hebben een het volledig kleurenspectrum van daglicht en bootsen zo het daglicht na.
Hehe, jij kunt wel de juiste bewoording vinden, ik kwam er niet op!