Een brutale vraag; financiering aankoop paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shire_Lover

Een brutale vraag; financiering aankoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 20:26

Hallo allemaal,

Ik heb een beetje een brutale vraag voor diegene die een eigen paard hebben . Hoe hebben jullie zijn of haar aankoop gefinancieerd? Hebben jullie jaren gespaard of bijvoorbeeld een lening afgesloten?

En als ik dan toch brutaal bezig ben, waarom heb je voor deze manier gekozen?

Ik zou heel graag binnen nu en een jaar een eigen paard aanschaffen, maar heb niet zomaar een hoop geld liggen..

Ben benieuwd en alvast bedankt!

Dana01

Re: Een brutale vraag; financiering aankoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:29

ik ben een verwend nest, ik heb mijn merrie gekregen van mijn vriend, ze is betaald door de belasting dienst hihi
ik zou nooit een paard op afbetaling of met een lening kopen, het blijft een levend wezen en als er iets mee gebeurd kan het maar zo dat je dan nog lang moet betalen voor een paard dat er misschien niet meer is......
ook is het zo dat je er met de aanschaf niet bent, daarna begint de teller pas te lopen!!
realiseer je goed dat je maandelijks een flinke kostenpost erbij krijgt met een paard en dan heb ik het nog niet eens over de hoefsmid, entingen en de eventuele veearts.......
als je daar allemaal goed over na hebt gedacht en je denkt dat dat haalbaar is, dan wens ik je heel veel plezier met je toekomstige paardje.........het is het dubbel en dwars waard, die extra kosten in de maand.......

Shire_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 20:34

De extra kosten in de maand moet wel lukken, zoals ik het nu allemaal 'plan' zeg maar.. Maar mijn gedachte gang was bijvoorbeeld (met nadruk op bijvoorbeeld!!) een lening afsluiten, waar én het paard (inclusief alles wat hij/zij nodig heeft, zadel etc) van betaald kan worden, én waar je geld overhebt om achter te hand te houden om de eerste grote kosten mee op te vangen.. Of is dit heel dom gedacht??

Nogmaals, tis maar een idee

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:35

Hier nog zo'n verwend nest. Heb mijn paard voor een groot deel van mijn ouders gekregen. Zoals Cheyenne al zegt, de aanschaf van een paard is zo gedaan maar het onderhoud kost het meeste geld. Ik zou zelf ook niet zo gauw een lening afsluiten. Ben je van plan om een heel duur paard te kopen?

Shire_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 20:38

Tsja, wat is een heel duur paard.. Zoals je aan mijn nickname al kunt zien, zou ik het liefst een Shire willen kopen..

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:39

Shire_Lover schreef:
De extra kosten in de maand moet wel lukken, zoals ik het nu allemaal 'plan' zeg maar.. Maar mijn gedachte gang was bijvoorbeeld (met nadruk op bijvoorbeeld!!) een lening afsluiten, waar én het paard (inclusief alles wat hij/zij nodig heeft, zadel etc) van betaald kan worden, én waar je geld overhebt om achter te hand te houden om de eerste grote kosten mee op te vangen.. Of is dit heel dom gedacht??

naar mijn idee is dit geen goed plan, natuurlijk moet je het helemaal zelf weten maar ik zou het verstandiger vinden om eerst te sparen en pas als je geld genoeg hebt voor een paard en nog wat extra voor de eerste kosten dan pas zou ik eraan beginnen.....
naar mijn idee kun je nooit echt volledig genieten van je paard zolang hij/zij niet helemaal van jezelf is......
en stel je voor dat er iets gebeurd waardoor je je lening niet meer kunt betalen, dan ben je je paard weer kwijt.....

een shire hoeft niet zo heel duur te zijn, afhankelijk van wat je precies wilt natuurlijk.....

wat je kunt doen is gewoon maandelijs geld apart leggen dat je anders kwijt zou zijn aan stalling voer en andere dingen, houd dat een jaar vol en dan heb je al een behoorlijk spaarpotje....

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:40

Ik heb er een hele zomervakantie voor gewerkt. was niet per se op zoek naar een paard maar het kam zo op m'n weg. en ik kon het betalen dankzij dat werk

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:41

Gespaard en de tweede van mijn vakantiegeld.
Ik heb hiervoor gekozen omdat ik me niet in de schulden wil steken voor een dure hobby.
Dan moet je nl en het onderhoud van je paard en de aflossing van de lening betalen.
Dat gaat een keer fout....

Shire_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 20:44

cheyenne01 schreef:
Shire_Lover schreef:

naar mijn idee is dit geen goed plan, natuurlijk moet je het helemaal zelf weten maar ik zou het verstandiger vinden om eerst te sparen en pas als je geld genoeg hebt voor een paard en nog wat extra voor de eerste kosten dan pas zou ik eraan beginnen.....
naar mijn idee kun je nooit echt volledig genieten van je paard zolang hij/zij niet helemaal van jezelf is......
en stel je voor dat er iets gebeurd waardoor je je lening niet meer kunt betalen, dan ben je je paard weer kwijt.....

een shire hoeft niet zo heel duur te zijn, afhankelijk van wat je precies wilt natuurlijk.....

wat je kunt doen is gewoon maandelijs geld apart leggen dat je anders kwijt zou zijn aan stalling voer en andere dingen, houd dat een jaar vol en dan heb je al een behoorlijk spaarpotje....

Okee, dat is inderdaad een goed idee... Dat van die lening was ook maar een ideetje, ik heb namelijk totaal geen idee hoe andere het aanschaf en onderhoud van hun paard financieren, dus.. Maar bedankt voor je reactie!

Overigens, wat ik zou willen met een Shire is deze gebruiken voor recreatief paardrijden. Verder ben ik me nog aan het verdiepen in alles rondom de Shire en de aanschaf van een paard, dus voorlopig heb ik nog even de tijd om te sparen!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:47

ik wens je veel succes met sparen......en als het zover is wil ik natuurlijk wel foto's zien...

Shire_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 20:50

cheyenne01 schreef:
ik wens je veel succes met sparen......en als het zover is wil ik natuurlijk wel foto's zien...

Uiteraard!! Als ik eenmaal mijn eigen paardje/Shire heb dan laat ik het de hele wereld weten en aan iedereen foto's zien!! Dat weet ik zeker

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:00

Ik had zelf het probleem met de aanschaf. Een maaandelijks bedrag kon ik missen.
Ik heb eerst een goedkoop paardje kunnen kopen van mijn spaargeld. Was een onbeleerde 3 jarige fjord.
Ik had het geluk dat ik al op een stal kwam waar ik de mensen en de eigenaar er ech goed van ken, Hun hebben mij geholpen een leuk paardje t evinden voor weinig. De stalling, hoefsmid en entingen waren geen probleem voor mij. En ik had een verzekering lopen voor dierenkosten enz. Zodat ik niet voor hele grote bedrage kwam te staan. Mdie fjord heb ik 1 jaar gehad. In die tussentijd ook mijn vriend leren kennen. Ik wilde toen heel graag een paard om wedstrijden mee te gaan rijden. Ik heb mijn fjord verkocht en het overige bedrag heeft mijn vriend bij gelegd. Ik heb heel veel mazzel dat mijn vriend en me vader helemaal achter me staan. Anders had ik het denk ik niet gered.
Mijn paard heeft een hele tijd last van zijn rug en van allerlei kwaaltjes waar ik regelmatig iemand naar heb laten kijken. Alleen had ik dit niet kunnen betalen.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:04

Ik heb gewoon gespaard. Dat duurt wel lang, maar een lening afsluiten zou ik nooit doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:48

ik heb ook gespaard en mijn ouders hebben het laatste geld bijgelegd.
Ik heb ooit een grote lening afgesloten, raakte mijn werk kwijt en kon niks meer betalen, sta nu geregistreerd bij BKR en heb 6 jaar met grote schulden en deurwaarders etc. gezeten.
Vandaar dat ik het echt iedereen afraad!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:54

Ik ben 1000 euro in het rood gaan staan als aanbetalingen de rest mocht ik op afbetaling doen bij de mensen van wie ik hem kocht. Heb dus eerst de afbetaling betaald daarna het zelfde bedrag elke keer op de bank laten staan en toen was ik weer uit het rood. Maar ik heb naast mn stalling van toen 165 (nu 260) ook geen kosten want woon nog thuis.

ik heb hiervoor gekozen omdat ik verliefd was op dit paard maar geen geld had en het zo heb kunnen regelen met de eigenaars, ook wist ik wat het met zich meebracht omdat ik hiervoor al 10 jaar intotaal in een pony en een paard gehad had (van mn pa)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:03

Wat je ook zou kunnen doen, is voor 1 jaar, of langer, maandelijks ongeveer 300 euro op een aparte vaste spaarrekening zetten. Zo kan je wennen aan de maandelijkse kosten apart houden, of dat financieel ook werkelijk uitkan. En je hebt een mooi spaarpotje voor een paard

Mijn eerste pony heb ik gekregen van mijn ouders, de tweede was ik niet van plan te kopen, kwam een beetje op mijn weg, dus heb die op afbetaling gekocht.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:05

Ik heb mijn Tinker van mijn man gekregen... Afbeelding
(hij heeft cash betaald)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:07

Gekocht van het geld dat ik op mn rekening had staan.

Ik hou niet zo van lenen voor dergelijke aankopen.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:47

Gespaard regelmatig geld storten op een spaar rekening wat minder stappen en minder vaak nieuwe kleren heb zelfs nog geld over:) ik zou nooi lenen voor een paard ja misschien bij je ouders ofzo.
mijn ouders hebben altijd mijn pony's gekocht maar ik ben supper blij dat Perla echt 100 % van mij is daar komt niemand aan

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 23:17

Mijn moeder heeft het voorgeschoten en zei een paar maanden geleden 'laat maar zitten'

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 23:21

Ik had gespaard voor sperma om de merrie van mijn paps te bevruchten!
Hij was zo lief om haar daar voor uit te lenen.
Het veulen heb ik voor een goed bedrag verkocht en daarvan heb ik mijn eigen pony (NRPS) gekocht.
Erg leuke pony.
helaas is hij 2 jaar na aankoop gestorven aan een hersenbloeding.
Mijn vader wist dat ik aan de grond zat (hij was niet verzekert)
En toen heeft hij van de belasting centen nog een paard gekocht waar ik op mag rijden.
hij is dan wel van hem, maar ik mag hem beschouwen als eigen.

Shire_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 06:30

Quellian schreef:
Mijn moeder heeft het voorgeschoten en zei een paar maanden geleden 'laat maar zitten'

Dat ik wil ook!! Kan ik je moeder niet even lenen
Meestal als ik iets nodig heb wordt ik wel 'gesponsord' door mijn ouders, maar ik denk dat ze er bij het aanschaffen van een paard niet intrappen, helaas..

Maar goed, iedereen raad me dus aan om ervoor te sparen.. Bedankt voor jullie reacties!!!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 07:30

Mijn moeder heeft het paard samen met een vriendin gekocht.
De kosten ook gedeeld. En aangezien het eigenlijk maar een dik, lelijk ding was, was dat wel te betalen
Maar, je raad het al, ze kregen ruzie en toen heeft mijn moeder de andere helft ook betaald.
Best handig, betalen in termijnen

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 07:42

Ik heb mijn paard ook gewoon betaald met geld dat op mijn spaarrekening stond. Ik zou hier ook nooit voor lenen, ik zou enkel een lening durven aangaan bij de aankoop van een huis.

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 07:52

Ik heb gewerkt en gespaard....ik heb de luxe om alles met mijn moeder te kunnen delen; het is ons paard:-)