Welke leren rijlaarzen???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BlueLady

Welke leren rijlaarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 15:24

Wil al n hele tijd nieuwe laarzen kopen maar dan wel van leer..
Heb nu laarzen van aigle en die rijden echt nie lekker meer.
Rij er ook alleen maar wedstrijden mee omdat het dan moet in de les rij ik met schoenen(rijschoenen!) en chaps (hoop dat je t zo schrijft)
maar dat vind mn lesgever niet zo leuk

Mijn vraag is welke rijlaarzen hebben jullie en wat is jullie ervaring ermee....?? En natuurlijk wat ze kosten??

Heb er ook aan gedacht om naar Houten te gaan wat daar maken ze je laarzen op maat en dan zit er ook n rits in enzo..
Maar omdat met meer er naar toe wil kan ik alleen maar op zaterdag en dan is t meestal erg druk en je moet dan ook nog n keer terug enzo..
Ook zijn deze laarzen wat goedkoper dacht ik..
Ben ook benieuwd hoelang t duurt voor ze zijn ingelopen? Ik rij namelijk maar 1 x in de week op de manege en 1 x per mand wedstrijd dus ja ik gebruik ze nie elke dag...

Bedankt voor t lezen en laat ff n berichtje achter...

groetjes..

VValar

Re: Welke leren rijlaarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:29

Ik heb hele goede ervaringen met Petries. Op maat laten maken en evt. rits erin laten zetten kun je bijna overal laten doen (betere ruitersportwinkels). Ik heb nu Petrie Dressage laarzen, en ik laat morgen Petrie Grand Prix opmeten. De prijs is alleen wat minder
Als ik niet zoveel zou rijden, zoals jij zegt dat je doet, zou ik voor de wat goedkopere gaan. Rundlederen ofzo, scheelt meestal 200 euro.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:32

Kijk ff in me topic...http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=470255&hilit=
Vanavond ga ik naar Amstelveen om daar ff te kijken. Ik wil dan leren op maat laten maken (me kuiten zijn te dik voor standaard laarzen) en ik wil er niet teveel voor betalen. Aan de telefoon zei de mevrouw dat ze rond de 170 euro beginnen qua prijs.
Als je wil, hou ik je op de hoogte.....pb me maar.....

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:40

ik heb leren rijlaarzen van derby, zijn heel fijn en heel mooi vind ik zelf. ze waren maar honderd euro! normaal zijn ze veel duurder maar bij wica's hebben ze ze goedkoop. ik had ze binnen een week ingelopen! http://www.wicasruitersport.nl
is trouwens in raamsdonk. dit zijn de laarzen :
Afbeelding

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:44

Hoi!

Ik heb hele goede ervaringen met Petrie!
Ze zitten echt heel lkkr.\
In het begin doen ze wel ene betje pijn mrr nu zitten ze echt heel erg lekker.
Er zit natuurlijk wel een prijskaartje aan
Die van mij waren 180 euro.

xxx iiCk

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:47

ik wil gewoon uit principe geen petries omdat iedereen ze heeft, een vriendin van me heeft ze ook en ze zitten absoluut niet lekker..vind ik. die van rectiligne zijn wel fijn. zker als je chaps gewend bent. Afbeelding
deze zijn heel soepel en super fijn..!

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:54

Ik heb de mountain horse sportive rider.
Zitten lekker, nergens last van gehad met het inlopen e.d.
Oke ze zijn wel rond de €200 maar je hebt wel een fijne laars!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:00

Ik heb (simpele) Cavallo's van een eurootje of 300 (geloof ik..). Volledig op maat gemaakt. Ook heb ik nog een paar Königs, die waren €640,- (ongeveer). Van die dingen HOU ik echt

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:02

Ik rij tot nu toe nog met lederen minichaps, maar zou wel graag de Mountain Horse High Rider laarzen willen hebben.

Afbeelding

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:05

ej ik heb de regteline ofzo weet niet hoe je het typt maar die zijn super fijn met rits en veter kan ook zonder ik heb ze helemaal niet hoeven inlopen...alleen zijn ze wel bijna 400 euro...maar je kan natuurlijk ook leren chaps met van die joghpurs ofzo hoee je het in vredesnaam schrijft nemen..

BlueLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 16:24

Oke dan bedankt voor jullie reacties...
Vind t nog steeds heel moeilijk ook omdat sommige best duur zijn en als ze dan niet lekker lopen/rijden is dat nie leuk...
Hebben jullie ook ervaring met die laarzen uit HOUTEN die ook op maat gemaakt zijn??? www.rijlaarzen.nl
Weet iemand ook iemand die ze op maat maakt in de buurt van ridderkerk???

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:34

Ik heb op maat gemaakte Cavallo Winner rijlaarzen. Kostte me ongeveer 475 euro.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:48

Heb Petrie rijlaarsen .. petrie perfect, kosten 199,95.
heb ze nu een jaartje of 2 en ze zijn nog super netjes!

Eerst lopen/rijden leren laarsen wel poedersuiker omdat ze dan nog heel stug zijn maar als ze naar je voet gaan staan zijn ze echt super!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:00

Petrie Anky, €300,
met dressuurboog dus
Zijn hele fijne laarzen!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:01

Ik heb mountain horse laarzen, zijn te koop vanaf 160,- euro en ze zijn erg fijn zowel om mee te lopen als te rijden.
Door de rits en het elastiek is het ook voor jou breede kuiten makkelijk om passend te krijgen.
Door het zachte leer hoef je ze niet in te lopen!!(heel groot voordeel!!)
Je mag er ook gewoon wedstrijden mee rijden.
Ik heb ze nu 4 jaar en ze zijn nog helemaal goed.

En ik heb cavallo´s dit zijn mijn "nette" laarzen ook hier heb ik zeer goede ervaringen mee en ze doen het na ruim 10 jaar nog uitstekend! Deze waren destijds 700,- gulden.

Maar het is zo dat elke voet een andere laars lekker vind zitten, de een zweert bij petri de ander bij cavallo en de volgende weer bij derby.
Ga kijken en passen en vooral ga niet af op verkopers die je een peperdure laars willen aansmeren omdat alleen die op maat gemaakt kunnen worden!!
Dit is namelijk de rijnste onzin, alles kan vermaakt worden. Sommige gecoate laarzen zijn idd niet geschikt om helemaal vermaakt te worden maar er is altijd een mouw aan te passen!(denk aan elastiek, rits etc)
Wat betreft Huet, ik heb hiet verder geen ervaring mee. Wel aantal dingen gehoordt, dit was zowel positief als negatief maar aangezien ik er niet in aanraking mee ben geweest ga ik er geen oordeel over vellen!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:05

ik heb mijn eerste paar rijlaarzen bij Huet gekocht. Hele aardige man en ik heb supermooie laarzen die eindelijk een passen, geen geklooi met hals maatwerk, gewoon op maat, klaar. Ik ben er zo tevreden mee dat ik nu mijn bruine laarzen ook bij hem laat maken, en ik rij daarvoor gerust 3 keer op en neer van limburg naar houten... aanradertje

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:05

Ik heb ook Mountain horse Sportive high rider, zaten gelijk perfect. Zo fijn zelfs, dat ik er altijd mee rijd. (en ik reed daarvoor ook altijd hardnekkig met stalschoenen en chaps

Vind ze in verhouding niet zo duur, en de pasvorm lijkt op die van een schoen, vind ik zelf heel prettig:)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:12

Ik heb de Rectiligne Dallas ( foto zie rijlaarzen.nl) mooie soepele laars van rundleder met rits. Is op maat gemaakt deze kosten 204 euro. Dan heb je ook nog de Dallas voor mensen die weinig er mee rijden. Die zijn van varkensleer met coating en niet helemaal leer gevoerd van binnen. deze kosten 179,50 dacht ik. Zijn hele fijne soepele laarzen! Prima voor als je liever met chaps rijdt! Ze voelen bijna net zo!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:14

chaai schreef:
Ik heb ook Mountain horse Sportive high rider, zaten gelijk perfect. Zo fijn zelfs, dat ik er altijd mee rijd. (en ik reed daarvoor ook altijd hardnekkig met stalschoenen en chaps

Vind ze in verhouding niet zo duur, en de pasvorm lijkt op die van een schoen, vind ik zelf heel prettig:)

en volgende week heb ik zo ook *o/*
en ik ga ze bij Sta Rho halen, want het scheelt 25 euro met hypdrama dussssssss

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:07

Heb Mountain Horse rijlaarzen gehad. Erg fijn...ritsen gingen alleen te snel kapot. Door schoenmaker nieuwe in laten zetten en momenteel zijn ze nog steeds in bruikbare staat (3 jaar oud, al dan niet ouder). Verder heb ik momenteel Petrie Perfects....zijn mij toen aangeraden omdat dit het sterkste type leer was. Die man zei: Hoe duurder hoe luxer hoe gevoeliger. Absoluut niets voor mij dus dure Petries. Vind het fijne laarzen, maar moest binnen de kortste keren nieuwe zolen eronder laten zetten en daarnaast laten bij mij ook de achternaden los waar de laars ingezakt is. Dat is wel beetje jammer!!

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:18

Ik heb Petrie standaard. Ze waren rond de 300 euro. Het inlopen was een wel zeer pijnlijk, maar nu zitten ze echt goddelijk!
Succes in ieder geval met het zoeken en kopen van je laarzen!

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:19

chaai schreef:

Hier nog een tevreden koopster:)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 09:03

BlueLady schreef:

Oke dan bedankt voor jullie reacties...
Vind t nog steeds heel moeilijk ook omdat sommige best duur zijn en als ze dan niet lekker lopen/rijden is dat nie leuk...
Hebben jullie ook ervaring met die laarzen uit HOUTEN die ook op maat gemaakt zijn??? www.rijlaarzen.nl
Weet iemand ook iemand die ze op maat maakt in de buurt van ridderkerk???

Ik hoor slechte berichten over ze, dus heb ik ze gister in Amstelveen op laten meten. Je mag kleur, dressuurboog en wel of geen rits bepalen. Ze kosten ong. 180 euro, volledig op maat gemaakt. De levertijd is ong. 4 weken....spannend dus!!! Nu 4 weekjes wachten en dan weet ik meer. Moeilijk hoor, wachten...

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 09:08

ik heb cavallo's omdat ik de petries niet paste, ik paste de gewone callao's ook niet (jaja ikheb een beetje rare voeten geloof ik) maar de cavallo's die ik heb gekocht waren voor iemand anders op maat gemaakt waar ze toch niet goed bij zaten, en bij mij dus wel!

eigenlijk kosstte de op maat gemaakte die ik dus heb 800 euro maar omdat ze niet speciaal voor mij op maat waren gemaakt en ze er toch vanaf wilde kreeg ik ze voor 350 euro

ik heb er ongeveer 1 a 2 maandje over gedaan om ze in te lopen en ik draag ze 3 tot 4 keer per week. In het begin (de eerste 2 weken) heb ik er ook iedere dag de hond een uur mee uitgelaten

Ben nu echt onwijs blij met mijn laarzen!!!! alleen het inlopen was echt een HEL!!!!

maarjah dan heb je wel wat!

bij van Rijs in Zevenhuizen weet ik dat ze ze ook speciaal op maat maken voor je zowel petries al cavallo's....petries op maat hebben ze vanaf ongeveer 190 euro en als ze niet goed zitten ben je niet verplicht ze te kopen! en als je ze hebt verkocht en ze zitten niet lekker kun je ze gratis op laten rekken enzo.....

Van Rijs zit in Zuid-Holland!

Gr. Crista

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 09:56

Mendiej schreef:
Ik rij tot nu toe nog met lederen minichaps, maar zou wel graag de Mountain Horse High Rider laarzen willen hebben.

Afbeelding

Die heb ik! Super fijne laarzen, niet erg netjes en damesachtig maar een beetje stoer en lomp (zoals ik )
115 euro bij Piafferuitersport (toen was het een aanbieding)