Wie weet een leuk adres voor groep paarden en ruiters?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Wie weet een leuk adres voor groep paarden en ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 17:32

De titel lijkt mij duidelijk. Heb alleen nog een aanvulling het moet redelijk centraal in Nederland (bijv de Veluwe) zijn en niet al te duur.

Het is de bedoeling dat we met een hele groep dravers en hun ruiters daar een lang weekend heen gaan in het voorjaar van 2006. De accomodatie moet trouwens zowel weidegang als boxen hebben en natuurlijk hele mooie uitrijmogelijkheden.

Ik weet dat we misschien veeleisend zijn maar toch.....

Ps: bij the Woody Ranch zijn we al geweest dus die valt af

Judith29

Re: Wie weet een leuk adres voor groep paarden en ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:10

Als je met eigen paard gaat dan is de Henriette Hoeve misschien iets. Daar hebben ze land en stallen en slaapplaatsen. Ik zou er zelf ook heen gaan, maar ben er niet geweest omdat mijn paard geblesseerd is geraakt, dus ik kan je niet vertellen hoe het er echt was, maar ik weet wel dat het daar mogelijk is in ieder geval. (Ik kreeg trouwens mijn aanbetaling netjes terug, dus dat vond ik ook al iets zeggen)
www.henriettehoeve.nl

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 20:02

Bedankt! Het ziet er netjes uit maar ik vraag mij af of ze 12 paarden kwijt kunnen.
Iemand anders nog iets?

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:56

goed idee van je

maar het zijn er ondertussen al minimaal 20 paarden he
de utrechtse heuvelrug is ook goed he...nu hopen op wat meer reacties (hint,hint )

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:41

in wateren(drente) zit een hele leuke accomodatie.. met weidegang en meerdere stallen.. stuk of 20 slaapplaatsen geloof ik.. zal eens kijken of ik internet adres kan vinden...

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:51

De kamp in Kootwijk voldoet aan al je eisen. Wij zijn er jarenlang geweest. Veel stallen, een weiland en kamphuis voor 20 personen. Als je het terrein afrijdt zit je gelijk in het bos en in de omgeving heb je bos, heide en een zandvlakte. Is zeker een aanrader!!

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:49

PolitieTed schreef:
De kamp in Kootwijk voldoet aan al je eisen. Wij zijn er jarenlang geweest. Veel stallen, een weiland en kamphuis voor 20 personen. Als je het terrein afrijdt zit je gelijk in het bos en in de omgeving heb je bos, heide en een zandvlakte. Is zeker een aanrader!!

hebben hun ook een website of zoiets ?
En anders evt de adresgegevens...

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:58

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 17:44

Samo schreef:
De Paalhoeve in Kootwijk is erg leuk! www.paalhoeve.nl

Volgens mij hebben ze daar geen weidegang voor de logeerpaarden of heb ik het mis?

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:47

TopVictory schreef:
PolitieTed schreef:

hebben hun ook een website of zoiets ?
En anders evt de adresgegevens...

Kootwykerdk 33
3775KD Kootwyk
Tel: 0577-456282
Fax: 0577-456591

Volgens mij hebben ze geen eigen site, maar hier vind je iets meer info:
http://www.vvvkootwijk.nl/index.php?mod ... =De%20Kamp

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 20:42

PolitieTed, ontzettend bedankt Ik ga het in de groep gooien!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:03

Henriette hoeve kan als ik me niet vergis iets van 24 mensen hebben. Weidegang is ruimschoots voorhanden en bij de mensenaccomodatie zitten 8 boxen. Het is een hele grote pensionstal, dus voor meer boxen zou het best kunnen dat die beschikbaar zijn. Gewoon vragen.
Het is een keurige accomodatie, vriendelijke mensen en schitterend uitrijgebied.

PolitieTed, bedoel je met de Kamp in Kootwijk misschien COBO (Dopheeds del)? Want die is niet meer in gebruik als groepsaccomodatie, helaas. Als het een andere accomodatie is zou ik er wel graag meer over horen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:23

sabineG schreef:
in wateren(drente) zit een hele leuke accomodatie.. met weidegang en meerdere stallen.. stuk of 20 slaapplaatsen geloof ik.. zal eens kijken of ik internet adres kan vinden...

Dat is zeker mooie plek www.alberthoeve.nl

Ga ik met groep haflingers op vakantie. Niet centraal weet ik, maar de moeite omgeving is geweldig en mensen zijn er super vriendelijk. Ze hebben 20 en 28 persoons accomodatie.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 22:18

Faniek schreef:
Niet centraal weet ik, maar de moeite omgeving is geweldig en mensen zijn er super vriendelijk. Ze hebben 20 en 28 persoons accomodatie.

Probleem is dat onze groep bestaat uit mensen die komen uit alle delen van Nederland. Letterlijk uit alle windstreken varierend van zeeuws-vlaander tot zuid-limburg tot groningen en noord-holland. Het moet voor iedereen leuk blijven om op de locatie te komen. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

@waratje ik ga ook die in de groep gooien. Bedankt!

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 22:23

Niet echt centraal in Nederland maar voldoet ruim aan je andere eisen: Les Chevaux in Buinen (drenthe). www.leschevaux.nl

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 07:52

Het is aan de andere kant van de Veluwe maar echt super zeker voor grote groepen "Erve Meenderinkboer". www.ervemeenderinkboer.nl

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 08:29

misschien is de woeste hoeve in Ede iets. Ligt midden in de bossen.

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 09:02

Waratje schreef:
PolitieTed, bedoel je met de Kamp in Kootwijk misschien COBO (Dopheeds del)? Want die is niet meer in gebruik als groepsaccomodatie, helaas. Als het een andere accomodatie is zou ik er wel graag meer over horen

Nee, die ken ik ook (ben er zelf nooit geweest, maar wel mensen van mijn manege), maar die bedoel ik niet. Dit zit echt in Kootwijk en dat is niet zo groot (1 keer niesen en je bent er doorheen ). Dit zit tegenover 't Hilletje en vlak naast het oude VVV-kantoortje (weet niet of je er een beetje bekend bent).

Als je meer wilt weten: vraag maar! En zie de link hierboven.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 12:08

Ik weet dat ze van ons van stal vaak in Den Ham gingen logeren voor een weekend. Weet geen naam van de manege, en ook niet of ze ook weidegang hebben, maar daar is wel achter te komen. De accomodatie schijnt wel erg leuk te zijn daar.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 12:12

sabineG schreef:

HE Sab!!

Hier ben ik afgelopen jaar op vakantie geweest! De Alberthoeve in Wateren.

Ook heb je nog www.campingboszicht.nl deze ligt in Laag Soeren

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 11:34

Match schreef:

Ook heb je nog www.campingboszicht.nl deze ligt in Laag Soeren

Deze is ook toegevoegd aan de keuze lijst!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 12:42

de veluweranch/krimhoeve is super!
mooie boxen voor de paarden, super fijne kamers voor de mensen en je kan er onwijs mooi uitrijden. de routes zijn daar goed uitgezet dus verdwalen kan maar in beperkte mate.

de henriëtte hoeve is ook super mooi! bijna nog mooier en leuker dan de krimhoeve.

deze zomer waren we ook nog naar de sallandse heuvelrug geweest en zaten we ook weer op een super mooie accomodatie. als je van de hei houdt is dat echt een aanrader maar ook bos is er genoeg.

ik zal zo papa vragen voor meer adressen en de bijbehorende websites, we gaan zowieso 1/2 x per jaar en zovaak mogenlijk ergens anders.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:53

Ik ben afgelopen weekend met mijn ruitersport vereniging naar 'de witte wieven' geweest in Nunspeet. Echt super weekend gehad! Wij waren met een iets grotere groep (namelijk 75 personen en 35 paarden) en konden dus niet met z'n allen in het groepshuis, er waren heel wat extra bungalows gehuurd. Het groepshuis biedt geloof ik plaats aan maximaal 35 personen en minimaal 20. Het ligt recht tegenover de stallen en grenst aan het zwembad. (en er is een super openhaard!). Je kan er heerlijk rijden; door het bos, over de heide, stuifzandvlakten etc. Ook zijn er een paar plekken in het bos waar je je paard even kan parkeren (in paddocks of n soort van stands) zodat jullie even kunnen 'lunchen'. Ik weet de website niet meer (iets van www.dewittewieven.nl) maar op de website van mijn ruitersportvereniging kun je foto's vinden: http://www.paardensportverenigingtroje.nl Volgens mij is het niet zo heel erg duur. Wel even één afspraak; jullie kunnen niet boeken in het derde weekend van september, want dan gaan wij zeker weer!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 19:05

laura2span schreef:
ik zal zo papa vragen voor meer adressen en de bijbehorende websites, we gaan zowieso 1/2 x per jaar en zovaak mogenlijk ergens anders.

Ik ben erg benieuwd naar die adressen van je vader

Rytir schreef:
Wel even één afspraak; jullie kunnen niet boeken in het derde weekend van september, want dan gaan wij zeker weer!

Wees maar niet bang wij gaan in het voorjaar . Ziet er trouwens erg gezellig uit op de foto's

Oberek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 21:01

Ik ben 2 weken geleden in Leersum op het Leersumse Veld geweest.
www.leersumseveld.nl
Hier hebben ze 12 stallen en weidegang. Het bos is echt super, ik heb 2 ritten van ruim 3 uur gemaakt, allebei naar andere delen van het bos. Ik heb het erg naar mijn zin gehad. De accomodatie is prima, met 4 slaapkamers voor 12 personen per kamer geloof ik, dus ruimte zat.