Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ik denk zelf (heb er weinig verstand van
dat hij niet zoveel meer zal groeien, een paar centimeter misschien)
wan schreef:En hoe groot zijn de meeste 2-jarige paarden ongeveer?
dat is bij ieder paard verschillendik denk zelf (heb er weinig verstand van
wan schreef:En hoe groot zijn de meeste 2-jarige paarden ongeveer?
dat is bij ieder paard verschillendik denk zelf (heb er weinig verstand van

Renske20 schreef:zit trouwens ook duidelijk verschil tussen merries en hengsten, bijna alle hengsten die ik ken zijn al groooot en ook al vrij compleet
de 2 jarige merries daarintegen
die van mij was dit weekend weer aardig overbouwd terwijl ze tijdje terug wat meer bijgetrokken was
heb nog geen enkele 2 jarige merrie gezien die er al 'af' uitzag, bij de hengsten dus wel

Cow_horse schreef:Wat ik hoorde is dat je dat nog niet echt in kan schatten, het ene paard groeit sneller dan de ander. het ene paard krijgt aan het begin van zijn levensjaren een enorme groeispurt de ander wat later.

vonneke schreef:Idd, ouders kan te maken hebben met de grote. Maar ook omstandigheden waaronder opgegeroeid, zoals voeding, het gehele jaar buiten etc etc.
En ik denk inderdaad dat te vroeg afspenen ook niet goed is.

Cow_horse schreef:De verdere omstandigheden, dat wist ik niet,heb zelf ook niet veel verstand van veulens. Maar heb er in ieder geval weer wat bij geleerd.
Vind het trouwens wel een leuk dier
Renske20 schreef:heb nog geen enkele 2 jarige merrie gezien die er al 'af' uitzag, bij de hengsten dus wel