wat vinden jullie van een hulsebos-zadel?????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne83

wat vinden jullie van een hulsebos-zadel?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 20:32

wat vinden jullie van een hulsebos- zadel!!!!!!
ik wil misschien een een hulsebos-zadel kopen van wege rugklachten : (van mij zelf) en wat voor leer soort hebben jullie ge kozen en waarom???

DeBje

Re: wat vinden jullie van een hulsebos-zadel?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 09:14

Ik heb tijdens de Hippiade bij de stand van Hulsebos op een zadel van hun gezeten, ben nog steeds verliefd!!

Zat echt zo verschrikkelijk lekker, ben gelijk verpest, alleen de prijs

Ach nog een paar jaartjes sparen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 09:46

Ik vind het helemaal niks

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 09:51

Ik heb een heerlijk zadel van Hulsebos waar ik endurance mee rijd (ritten van 60-100 km) en ik zou niet anders meer willen.

Tenzij ik tegen iets nóg fijners aanloop, maar dat is voorlopig niet aan de orde. Ik ben erg tevreden met wat ik nu heb.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 09:54

Prijs valt wel mee. Ik heb een WB3, die is 1350 euro. (en ik ken zadels die toch echt duurder zijn!) Ik heb "gewoon" (=standaard) leer. Hij bevalt mij uitstekend. Helaas heeft lang niet iedereen er goeie ervaringen mee. Maar ik tot nu toe wel. Het zit als een huis! Ik heb doorlopende kniewrongen. Geloof dat standaard er halve onder zitten. Maar dat koste nix extra. Als je andere kleuren wilt enzo, kost dat wel iets van 50 euro extra.. En misschien die andere leersoorten ook. Maar dat weet ik niet meer. Ik vond m goed zoals ie was.
Zou zo nog wel ff 2 topics hier zetten die over Hulsebos gingen.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 09:59

Ik heb er ook een.Die van mij was iets duurder:Kalfsleer,verende boom en nog wat aanpassingen hier en daar.Ik was compleet met een leren singel € 2100,00 armer maar wil het zadel nooit meer kwijt!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:01

Ik heb overigens dit zadel (zonder de tassen): http://www.hulsebos-zadels.com/ZADEL7.html

En volgens mij is het van buffelleer. Ik weet het niet precies, ik heb het tweedehands gekocht (van bekenden). Heb nog wel ergens een kopie van de bon, daar staat het vast wel op.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:02

hulsebos? nee nooit doen ik ken iemand die een hulsebos heeft laten aanmeten en tijdelijk een zadel kreeg wat niet pastte ,het paard heeft een tijd niet goed gelopen .Toen ze uiteindelijk het op maat gemaakte zadel kreeg en weer ging rijden is de rug van het paard compleet aan bagger gereden!!!! nu na een half jaar therapie en een doodnrmaal zadel gaat het redelijk.Kijk goed uit wie je een zadel laat aanmeten.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:09

Wij hebben op de manege een paar hulsebossen en ik zit er vaak op 1. Ik vind em goed zitten en mijn redenatie: de eigenaar had em echt niet gekocht als het geen goed zadel zou....voor dat paard.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:14

Ik heb ook het hulsebos zadel en ben er zeer tevreden mee zou geen ander willen! Die van mij was dacht ik 1700 euro. Ik vind de survice ook wel goed van hun heb er geen klachten over. Bij ons op stal staan meerdere mensen die een hulsebos zadel hebben en zijn allen zeer tevreden er mee.
En wat sommige mensen zeggen over dat het slecht is aangemeten enzo ach ik denk dat iedere zadelmaker wel zoiets moet aanhoren. Ik denk dat je over ieder zadel soort en zadelmaker wel iemand vind die er niet tevreden mee is. Dus ik zou het niet teveel van andere laten afhangen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:27

viewtopic.php?f=13&t=437304&hilit=

Kan alleen deze nog maar vinden.

Oja, toen ze kwamen passen (toen ie klaar was) vond ik de kussens voor mijn paard te ver door lopen naar achter. Dat hebben ze kosteloos aangepast. Heb nu dus kortere kussens als normaal.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:33

kees2 schreef:
tijdelijk een zadel kreeg wat niet pastte ,het paard heeft een tijd niet goed gelopen .Toen ze uiteindelijk het op maat gemaakte zadel kreeg en weer ging rijden is de rug van het paard compleet aan bagger gereden!!!! nu na een half jaar therapie en een doodnrmaal zadel gaat het redelijk.Kijk goed uit wie je een zadel laat aanmeten.

Sorry hoor, maar waarom gaat ze dan met een zadel rijden die niet past?!! Vind dit niet de schuld van Hulsebos. Ik kreeg ook een leenzadel, maar heb m er maar 1x opgehad, omdat ik m ook niet vond passen. Verder heb ik met me oude zadel gereden. Vlak voor me zadel kwam, heb ik m laten behandelen door de fysio. Zodat ie helemaal goed was toen t nieuwe zadel kwam. Nooit problemen gehad. Ze had dus t paard moeten laten nakijken voor t nieuwe zadel kwam.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:34

Tja, persoonlijk vind ik het niets (er zijn trouwens al heel veel topics over HB).
Ik vind het net puddinkjes en het leer vind ik van een zeer matige kwaliteit. Ik ben meer van de eerlijke degelijkheid van Daaleman (als maatwerk je aanspreekt moet je sowieso bij hem zijn).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:36

Ik heb een Hulsebos (dressuur) en dat vind ik een prima zadel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:40

Ik merk trouwens geen verschil in me rug hoor bij dit zadel. Heb nog steeds als ik lang rij dat ik wat last krijg...

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:18

Ik heb ook een Hulsebos zadel, de Hulsebos grand prix..
Zelf zweer ik echt bij dit zadel. Zit echt als gegoten en geen ander zadel komt erbij in de buurt in mijn ogen ( en gevoel haha )

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:40

Nee, ik vind t ook t lekkerste zadel waar ik ooit op gereden heb!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:24

Ik heb net vanmorgen een Hulsebos zadel besteld! Jan Hulsebos was vanmorgen bij mij op stal en ik heb verschillende zadels geprobeerd en op basis daarvan hebben we keuzes gemaakt, wat voor mij het beste zit en voor mijn paard(en). Ik heb de afgelopen maanden verschillende zadels geprobeerd en verschillende zadelaanmeters laten komen, maar de Hulsebos sprong er gewoon uit.

Ik heb 3 dagen op de Hippiade gestaan met een stand en daar heb ik veel gesproken met Hulsebos, dat gaf me veel vertrouwen. Ook heb ik op de testzadels gezeten en daar was ik ook meteen verliefd op. Toen heb ik de knoop doorgehakt: het moest maar een Hulsebos worden! Overigens had ik al ervaring met een Hulsebos, heb namelijk 1,5 jaar het paard Orinoco Flow gereden van Orri, en die had ook een Hulsebos dat heerlijk zat.

Ook vind ik de prijs meevallen: 1590 euro. De meeste andere zadels die ik geprobeerd heb waren duurder.

Tam20, die Grand Prix, wat is daar eigenlijk anders aan? Volgens mij heb ik die niet kunnen proberen, maar dat zadel is ook heel erg duur toch?

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:35

In één woord : GEWELDIG !
Ik heb al vele zadelpassers aan het werk gezien, maar vind hun ronduit de beste. Het is bekend dat ze een tijdje terug problemen hebben gehad door onkundig en onvriendelijk personeel. Maar dat is inmiddels allang verleden tijd. Met mij zijn ook bij ons op stal nog andere zeer tevreden gebruikers.

Mijn merrie, kwpn, nogal rond geribt en extreem gevoelige rug loopt nu sinds een jaar onder 'ons' Hulsebos zadel. En ik ben niet meer dan heel tevreden. Service was goed en zadel zit als gegoten. Hiervoor hebben we (in 2 jaar tijd) al een gloednieuwe KN en een nieuwe Stubben Scandica met ernstig verlies moeten verpatsen omdat ze na een jaar gingen wippen, schuiven of knellen.

Ik weet het wel als over een jaar of 3 mijn hengstje onder het zadel is...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:11

super zadel,totaal opmaat gemaakt.
echt zwaar relaxt,en zeer goede kwaliteit!!
maar ze zijn wel prijzig jah

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:08

Ikzelf heb de WB4 met lange wrong. Ik ben over het zadel wel tevreden. Het ligt op mijn ene paard heel goed en de ander iets minder dat is wel jammer.
Jura welk type Hulsebos heb je besteld?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:35

Ik heb op een paar Hulsebos zadels gezeten. Ik vond ze makkelijk zitten en lekker zacht, maar wel tamelijk gedwongen.
Het viel me op dat van 2 zadels het zitvlak bobbelt, doordat het leer wat losser is geworden.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:46

Ik vind hem niks.. Mijn zus heeft er een voor haar paard, zij rijdt er heerlijk mee.. Maar ik vind het niet zitten Ik vind dat je zo vastgeplakt zit aan het zadel zal maar zeggen..

Maar dit is mijn mening

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:16

ik ben aan het sparen voor een hb, ik vind ze prachtig gewoon!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:24

Ik heb ook een hulsebos, en ik wil m nooit meer kwijt! Ik heb ook erg last van me rug gehad, heb eerst 1x met een ainsley zadel op mn paard gereden, en tien 1x met een Kieffer, beide keren rugpijn *ligt absoluut niet aan het zadel, moet je weten, maar ik zit gewoon echt geweldig in m'n HB
Oeeh,, de beste