de komende nachten wordt het zes graden... Nu hou ik altijd aan om onder de 10 graden mijn paard z'n deken op te doen om te voorkomen dat hij heel dik in het haar komt. Dus vannacht maar deken op doen?
Chatelaine
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!
mijn paard heeft alleen s'nachts als het koud is een zomerdeken of dunne regendeken op, maar staat nu al 2 dagen dag en nacht onder het regendek. Zondag kan het mss overdag weer af.
Een echte winterdeken zou ik niet doen, zo koud wordt het ook weer niet. Het is ook maar 2 nachten, daarna wordt het weer warmer. Of je moet het zo doen dat je hem heel laat op doet en heel vroeg afhaalt.
Ik heb Sue nu overdag onder een 150 grams regendek en 's nachts onder een 200 grams tussendek. Wat ik vanavond doe, weet ik nog niet. Als het al vrij vroeg koud is, dan kon ik er nog wel eens een niet te dik winterdek opleggen (300 grams).
Ze heeft nu haar zomerdeken op omdat ik vandaag had gereden en ze ontzettend vatbaar is om verkouden te worden, tis een beetje een muts op dat gebied. Ik dnek dat ik het weekend um ook maar op laat, anders heb ik dadelijk een ontzettende pluizebol
Die van mij zit ineens al best dik in het haar. Dus als je het haar kort wilt houden zou ik alvast een deken opdoen. Die van mij mag lekker wollig worden en hoeft geen deken op.
morge gaat de canvas deken op ... hopelijk past de deken en hij staat al op stal dus echt last van de kou zal hij niet hebben ... en hij blijft lekker kort in zijn vachtje