ervaringen met bucas

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

ervaringen met bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 12:23

Ik zag op de paardendrogist deze deken staan.

Citaat:
Omschrijving Een mooie lichte en zeer sterke regendeken van Bucas, gemaakt van Ballistic Nylon met een permanente waterdichte en ademende deklaag. Voorzien van het Bucas 'Stay Dry"-systeem; een vochtregulerende voering die zweet en vocht transporteert en afvoert zodat het paard volledig opdroogt en droog blijft. Deze veelzijdige deken houdt uw paard comfortabel warm en droog op natte, koele zomerdagen, de hele herfst en ook nogeens tijdens zachte winterdagen. Kortom: een aanschaf waar u in ons Nederlandse klimaat vaak en lang plezier van zult hebben!

De Smartex Rain heeft een warmte-isolerende voering (geen vulling!) van 220 gram, heeft een sterk ademend vermogen (4000 gr/m2 24 hrs), de buitenkant is gemaakt van Ballistic Nylon en de deken is gegarandeerd waterdicht (5000mm/m2).

De deken heeft een perfecte pasvorm door het All-Fit design met op de schouders extra plooitjes. De deken is voorzien van 2 veiligheids-borstsluitingen, korte kruissingels, elastische, afneembare en verstelbare beenriemen en een staartflap.

Bij gebruik in de herfst en winter is de deken comfortabel voor ongeschoren paarden bij temperaturen tussen -5 en +18/19 graden. Geschoren paarden hebben in de herfst als het wat kouder wordt vaak wel een iets dikkere deken nodig (zie Bucas Smartex All-in-One).

Uw paard kan met deze deken zowel buiten in de wei of de paddock als binnen op stal staan. Zonder dat u de deken hoeft te wisselen! Bij matige tot strenge vorst kunt er een onderdeken onder doen of kiezen voor de Bucas Smartex All-in One.

Deze deken is in de herfst en winter ideaal voor ongeschoren paarden die op een binnenstal van een manege of pension staan. Met de Smartex Rain kiest u voor gemak en zekerheid: op stal heeft uw paard het comfortabel warm en hij gaat goed beschermd naar buiten. Daarnaast belast u niemand met het wisselen van dekens. Voor geschoren paarden en paarden die ook bij strenge vorst meerdere uren per dag naar buiten gaan is de Bucas Smartex All-in-One meer geschikt.

Het is een misverstand dat de dikste deken per definitie de beste deken is; met een dikke deken kan uw paard het namelijk ook té warm krijgen. En té warm is net zo onprettig als té koud. Witte vlekken op een deken zijn een overduidelijk signaal dat de deken echt te warm is. Uw paard heeft het dan te warm gehad en gezweet onder zijn deken.

Als ik het zo lees denk ik dat ik maar een deken nodig heb van de winter.
Mijn paard staat op stal en komt een paar uurtjes buiten.

Kan ik dan mijn paard de hele winter met deze deken op laten staan?
Of is het in het begin wat te warm? En als het wat kouder word te koud?

En kan ik beter een met staartflap nemen?
Ik zag dat de zonder staartflap de helft goedkoper zijn.
Maar is dat wel zo handig?

ArcesStables

Re: ervaringen met bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:28

zelf heb ik de bucas smartex all in one, zeer dikke deken (500 grams) maar ademt super, kei stevig, gewoon heel fijne deken

uit mijn hoofd zeg ik dat het een deken is voor -20 t/m + 15, weet niet wat die gewend is maar voor nu zal die nog te warm zijn

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 16:57

Ik wil pas beginnen met een deken als het echt kouder begint te worden.
Het is een paard die het niet vrij snel koud heeft.

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:01

denk dan mischien ook aan de bucas power... deze is in principe vrijwel dezelfde deken , alleen dan 200 gram

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 17:33

Is dat geen echte staldeken?
Ik vind het wel makkelijk als hij ook waterdicht is. Hoef je geen dekens te verwisselen enzo.
Deze deken is 220 gram.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:38

Ik heb voor mijn paard een bucas smartex rain. Deze is super waterdicht en vochtdoorlatend.
Hij is voor temperaturen van ong. -5 tot ong. 15 graden. Boven de 15 graden gaat mijn paard zweten.
Is je paard geschoren of laat je hem ietsje vacht krijgen??
Als hij niet geschoren is, zou ik gewoon de smartex rain nemen. Zo vaak komt het in Nederland ook niet voor dat het onder de -5 komt en als je paard ook nog een beetje wintervacht heeft zal hij het echt niet koud krijgen. dus een dikkere deken is dan echt onzin. Een gezond paard krijgt het niet gauw koud.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:42

Ik heb deze deken ook, en hij is echt heel fijn hoor! Je zou er voor de zekrheid een onderdeken bij kunnen kopen, maar ik denk dat je alleen aan deze ook al wel genoeg hebt.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 08:27

Nee hij word niet geschoren.
Hij heeft het al heel gauw warm. En zweet best veel.
Ik denk dat ik deze deken ga aanschaffen. Mocht het echt heel koud worden (kan ik me niet voorstellen). Dan heb ik nog een 100 grams liggen die er onder kan.
Weten jullie misschien ook winkels waar ze die verkopen?
En nog andere site's behalve de paardendrogist?
En weet iemand hoe ze vallen?

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:22

DOEN,ik heb nog nooit zo,n goede deken gehad,schuift niet,goede stof,goed ademend,en bijtvast enzo,voor mij alleen nog maar Bucas!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:51

Bucas zijn super dekens! Na jaren van veelvuldig gebruik zien ze er nog altijd als nieuw uit!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 17:00

Weten jullie ook hoe ze vallen?
Mijn paard heeft namelijk een tussenmaat.
Heb een canvas deken maat 1.85 en daar had hij blote billen in. Heb toen een harry horses gekocht maat 1.95 en daar verzoop hij echt in.
Dan heb ik een staldeken maat 1.85 en die ligt gegoten.
Weet namelijk niet zo goed welke maat ik moet nemen.
Ik denk dat ik 1.85 a 1.90 voor hem moet hebben.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:03

De smartex rain is mij allerminst bevallen. Mijn paard zweette er al heel snel onder.
Ik heb nu de 'light' versie en die is top!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:25

ik heb de Bucas Celtic Power maat 180-cm met 170gr voering.

ik doe hem weg omdat ik hem op mijn paardje niet goed vindt liggen.

een ander op mijn stal heeft ze wel en is er helemaal weg van!
ik, helaas niet.
het zijn best dure dekens maar ik ga weer terug naar de Harry Horse dekens.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:28

Ik ben er zeer tevreden over, t was een rib uit mijn lijf, maar hij ligt goed en mijn paard heeft het warm genoeg, en blijft droog als ie buiten staat en het regent wat....

voor mij geen andere.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:07

Bij ons staan ze ook allemaal onder een bucas deken. Een paard wat het snel warm heeft zou ik onder de dunne variant zetten. Een kauwkleum onder de dikke. Die van mij heeft een dunne en wordt geschoren. Onderdeken was absoluut niet nodig.
Volgens mij vallen ze vrij normaal, maar op de borst willen ze wel eens wat krap vallen. Dus als een je paard hebt met een breed front zou ik voor de grote maat gaan anders voor de wat kleinere. Overigens kun je bij de paardendrogist gewoon ruilen. Misschien dat ze bij ooteman nog in de aanbieding zijn. www.ooteman.nl

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:52

felicity schreef:
Weten jullie ook hoe ze vallen?
Mijn paard heeft namelijk een tussenmaat.
Heb een canvas deken maat 1.85 en daar had hij blote billen in. Heb toen een harry horses gekocht maat 1.95 en daar verzoop hij echt in.
Dan heb ik een staldeken maat 1.85 en die ligt gegoten.
Weet namelijk niet zo goed welke maat ik moet nemen.
Ik denk dat ik 1.85 a 1.90 voor hem moet hebben.

Ze vallen een beetje klein vind ik.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 17:53

Ze hebben ook tussenmaten of niet?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:03

Rug lengte valt normaal. Op de borst wil hij wel eens wat krapper vallen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 18:07

Ik heb eenniet zo'n breed paarde. Een warmbloed maar hij heeft toch wat bredere schouders. Denk dat ik toch maargewoon naar een ruitersportzaak ga. Kan ik het model zien. En eventueel makkelijker ruilen. Zit heel erg te twijfelen.
Verkopen ze ze ook bij de hypo's?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:17

Wat voor soort voering zit er eigenlijk in de Smartex Rain:
glad nylon - dat enge gaatjes spul wat ook in sporthempjes zit - of een dunne licht ruwe katoen ??

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:09

een molton achtige voering.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:29

Wij hebben een bucas (Smartex Rain oid, wel oud model), twee dekens die we al *denkt* iets van 8 jaar hebben. Nog nauwelijks slijtage. De dekens liggen ook prachtig als ze gaan rennen/rollen/noem maar op. Ik vind Bucas dus echt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:47

sjakie schreef:
een molton achtige voering.

Jammer, ik vind dat gladde nylon altijd wel prettig. Dan gaan de dekens ook niet zo op de schouders vastzitten en trek je hem makkelijk naar voren als ze eten.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:13

Ik vindt ook dat ze op de borst smal vallen. Ik heb een fries met een vrij brede borst. de ruglengte is goed, maar rond de borst komt hij nog een stukje deken te kort. Ik heb er nu een dekenverbreder tussen zitten en nu zit hij goed.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 07:07

onze paarden hebben ook een Bucas deken, voor nu de Smartex rain en de koukleum krijgt van de winter de dikkere all in one op. De Bucas deken is als beste uit de test gekomen in het blad Bit!
De paarden kunnen de deken gewoon ophouden op stal en tot ca 20 graden gewoon ophouden. De dekens zijn lekker licht en absoluut waterdicht. er worden dit soort dekens regelmatig 2e hands aangeboden (ook op bokt) misschien een idee?
http://www.reijingaruitersport.nl heeft ze ook vaak in de aanbieding

www.bucas.com