Zaterdag ben ik met mijn merrie en veulen naar de keuring geweest. Ik heb altijd gezegd dat als het veulen naar een tehuis gaat waar hij een betere toekomst heeft als bij mij, dat ik hem dan verkoop. Ik had hem ook met "te koop" in het boekje staan. Nu kwam ik de eerste keer de ring uit, al een hele schare geinteresseerden om me heen. Duurde allemaal zo lang, ik heb ze toen maar op de vrachtwagen gezet. Niemand is me achterna gelopen, de rust was wedergekeerd. Later op de dag moest ik met de merrie de ring in, en het veulen moest uiteraard ook mee. Kom de ring uit, weer een hele schare geinteresseerden om me heen. Het was echt bizar, en ik heb hem uiteindelijk dus ook verkocht. Hele aardige mevrouw, dat zeker, en ik heb haar vaker op de keuring gezien, echte liefhebbers. Maar ik ken haar verder niet.
Maar nu, ik heb zo'n enorme spijt!
Ik weet niet of ie een betere toekomst zou hebben, heb wel gezegd dat het mijn droom was om hem op de hengstenkeuring weer terug te zien, maar ik weet niet of hun antwoord praten was naar wat ik wilde horen of niet. Dit veulen is echt mijn droomveulen, mooi getekend, mooi van bouw en enorm lief. Zou ik de verkoop terug kunnen draaien? Ik heb wel iets minder als 1/6de van het bedrag al als handgeld gekregen. Wil wel iets afspreken eventueel dat ik hem, als ie geschikt zou zijn over 3 jaar, veterinair laat keuren en dat ze dan een aantal dekkingen zo mogen hebben. (Veterinair is genoeg voor de NAS om papieren te kunnen krijgen). Maar toch, kan ik het maken om het terug te draaien?
Ik weet hoe enorm stom ik ben geweest, maar het was echt raar en hectisch zaterdag. Kan de haren wel uit mijn kop trekken!

alleen kunnen die mensen het hengstje niet meer gebruiken voor dekkingen buiten hun eigen merries om (en dus minder inkomsten) Het ligt er dus inderdaad aan waar ze hem voor willen gaan gebruiken