Wie heeft er allemaal en ruiterbewijs???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sundance11

Wie heeft er allemaal en ruiterbewijs???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 09:45

De vraag is duidelijk, wie heeft er allemaal een ruiterbewijs??? zoniet rijden jullie dan wel op straat/bos?

Ik heb er geen, en bij ons in het bos gaan ze nu bekeuren omdat veel ruiters zich niet aan de regels houden, op paden rijden waar ze niet mogen komen etc. Ik doe dat soms ook wel eens.

Ik heb 2 jaar lang zonder ruiterbewijs rondgereden en nooit wat gebeurt, maar nu ben ik dus verplicht om een ruiterbewijs te halen en dan kan ik pas een vergunnig krijgen voor dat bos. maar het blijkt dus dat veel manegehouders in mijn omgeveing niet meer aan ruiterbewijzen doen, is niet genoeg vraag naar, leker handig he??

doegg

Marritt

Re: Wie heeft er allemaal en ruiterbewijs???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 09:51

Bij ons hoeft het niet, maar echt vaak rijd ik ook niet buiten (ivm helemaal niet verkeersmak, en andere paard is niet te houden buiten ).
Maar ik heb dus ook geen ruiterbewijs, misschien ooit nog

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 10:08

Jah, ik heb er wel 1. Op de stal waar ik in die tijd een pony reed gingen ze het organiseren, en naja, dat was voor mij een handige reden om mee te doen. Ik heb er tot nu toe nog maar een paar keer 'gebruik' van moeten maken, en idd dus om gebieden in te kunnen die gesloten zijn voor ruiters zonder Ruiterbewijs. Afgezien daarvan vind ik 't toch wel handig, 'k weet nu wel alle verkeersregels e.d.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:14

Ik heb er ook 1. Maar heb hem eigenlijk nog nooit nodig gehad.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:00

Ik heb er al jaren eentje. eigenlijk nooit nodig gehad. Er zijn niet zoveel gebieden waar het verplicht is en bovendien zijn die ver bij mij vandaan. Ach, ik houdt hem maar aan, dadelijk voert een of andere l*l het hier wel in en dan heb ik een probleem. Daarnaast blijf ik een beetje op de hoogte van de gedachtenkronkels van de NHS. Niet dat die te volgen zijn, maar je weet wel ongeveer wat ze uitspoken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:11

Ik heb hem ooit gehaald en verleng hem nu maar steeds braaf, zo duur is dat ook weer niet. Gewoon voor het geval ik hem wel een keer nodig heb.

Ik rijd wel veel buiten, zowel onder het zadel als aangespannen, zowel op de weg als in het bos.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:38

ikke schreef:
Ik heb er al jaren eentje. eigenlijk nooit nodig gehad. Er zijn niet zoveel gebieden waar het verplicht is en bovendien zijn die ver bij mij vandaan. Ach, ik houdt hem maar aan, dadelijk voert een of andere l*l het hier wel in en dan heb ik een probleem. Daarnaast blijf ik een beetje op de hoogte van de gedachtenkronkels van de NHS. Niet dat die te volgen zijn, maar je weet wel ongeveer wat ze uitspoken.

hihi idd alleen DAT zou al een heeeele goede reden zijn

heb m zelf al jaaaaaren nog nooit nodig gehad als je het hebt om ergens wel of niet in te kunnen

kweet niet hoe het nu zit maar in die tijd kreeg je ook veel over gezondheid , voer , etc etc meer dan alleen een stukje hobbellen buiten sprongetje en wat verkeersregeltjes (die jaarlijks lijken te veranderen ..en waarvan ik denk , doe dat wat veilig is voor jou en je paard en vergeet niet dat de automobilisten ed deze regeltjes meestal niet (willen) kennen)

helaas worden er steeds meer tussen door paadjes afgesloten omdat mensen als TS daar gaan waar het niet mag ...en het voor de "bravere"onder ons flink verzieken

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:41

Ik heb m ook al heel lang en heb hem nog nooit nodig gehad, ligt ergens onderin de kast bij mn ouders thuis. Verleng ook ieder jaar braaf, je weet maar nooit....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:43

Ik heb al 10 jaar mijn ruiterbewijs, en ben er nog nooit naar gevraagd. Verleng hem wel braaf, maar vind het ergens geldklopperij. De dekking van de verzekering die er aan vast zit, heb je elders ook...

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:47

Ik heb hem ook...maar eigenlijk nog nooit gebruikt.

Waarschijnlijk als ik hier op de hei wil gaan rijden heb ik hem wel nodig.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:56

ik heb m owk Bij ons op de club kon je die toen halen. 1e jaar A, 2e jaar B en het 3e jaar C.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:03

Ik heb hem in 1999(?) een keer gehaald toen was het net ingevoerd en zou het verplicht worden..
Ik heb hem toen nooit nodig gehad en heb hem ook maar 2 keer verlengt..
Waar hij nu is zou ik echt niet weten.. Ik heb hem in ieder geval nog nooit nodig gehad..
Het was toen iets van 250 gulden en het was dus weggegooit geld omdat het alleen op de veluwe geloof ik verplicht is nu..

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:20

Ik heb hem wel en er is bij mij al 2 x naar gevraagd. Ik heb geen fouten gemaakt dus heb de boswachter braaf mijn ruiterbewijs voor zijn neus gehouden. En toen was het goed.. terwijl het bij ons ook niet verplicht is voorzover ik weet.

AllejandroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:22

Royaltjuh schreef:
Jah, ik heb er wel 1. Op de stal waar ik in die tijd een pony reed gingen ze het organiseren, en naja, dat was voor mij een handige reden om mee te doen. Ik heb er tot nu toe nog maar een paar keer 'gebruik' van moeten maken, en idd dus om gebieden in te kunnen die gesloten zijn voor ruiters zonder Ruiterbewijs. Afgezien daarvan vind ik 't toch wel handig, 'k weet nu wel alle verkeersregels e.d.

Dit geld ook voor mij

unknown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:37

ik rijd best vaak buiten, maar ik heb er geen! ze delen er hier ook geen bekeuringen voor uit. ik zie zelf het nut niet zo erg in van die dingen. als je op een manegepony die praktijk moet doen, kan iedereen het; maar een vriendin van me moest het afleggen op een net zadelmakke, 3jarige hengst

ferah2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:44

Ik heb hem ook al een aantal jaren.
Eigenlijk nog nooit nodig gehad maar je weet het nooit natuurlijk
De manege had dat toen georganiseerd en ik dacht naja dan heb ik hem alvast! Gelukkig zonder al te veel moeite!
De "jury" was ook wel weg van mijn paardje (zou het dat zijn?? hahaha)
Ik vond het wel leuk om te doen, het theorie-gedeelte iets minder maar de rest was best gezellig!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:13

Ik heb zowel een ruiterbewijs als een koetsiersbewijs.

Elke 1 a 2 jaar krijg ik bericht dat ik moet verlengen, opzich zo samen best een aardig bedrag.

Maar beter mee verlegen als omverlegen

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:31

hey,

ik rijd op manege dolfing (www.jandolfing.nl)
daar is een ruiterbeweis ook verplicht (vanaf 12 jaar)
maar omdat dat heel erg duur is, heb ik geen ruiterbeweis.
als je een eigen pony hebt, mag je wel onder begeleiding van een ouder. (die hoeft geen ruiterbeweis te hebben) maar bij ons is een bos (cros country bos) en dat is eigendom van jan dolfing. (baas van mijn manege) en daar mag je zonder ruiterbeweis heen, en 1 x in de week (zondag om 2 uur smiddags) word er op onze manege 2 buitenritten georganiseert. dus ik zit wel goed

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:22

he bij jan dolfing ben ik op ponykamp eens geweest.

maar goed over t ruiterbewijs. ik heb 2 eigen paarden, staan op onze boerderij in hollandse rading, daar heb ik wel een longeerring en drafmolen, maar (nog) geen bak. dus ik ben verplicht buiten te rijden met ze.
nu is het belachelijke dat je persee een ruiterbewijs moet hebben om zo'n vergunning voor die gebieden ('t gooi) te krijgen.
Dan moet je eerst zo'n ruiterbewijs halen (voor n weekendje 250euro ofzo!!) en dan ook nog eens zo'n duren vergunning aanschaffen 80 euro per jaar ofzo.
Dus ik rij gewoon zo op de hei en het bos en als ik eens een boswachter tegen zou komen, hou ik mij gewoon van de domme :p

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:35

Ik heb ook een ruiterbewijs

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:46

wat een dikke onzin vind ik dat zeg!
echt geld verspilling,gaat gewoon nergens naar dat je op sommige plaatsen in het bos een ruiterbewijs moet hebben.
ik rij al me hele leven in het bos zonder.
dadelijk krijgen we ook nog een voetgangersbewijs dat je voor rood
stoplicht moet wachten.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:01

Ik heb er wel een maar nog nooit hoeven laten zien tijdens een buitenrit. Is maar goed ook want ik heb hem eigenlijk ook nooit bij. Zit zo onhandig in je broekzak.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:07

Ik heb er ook 1 en heb hem nog nooit moeten laten zien. Hier is het in de omgeving niet verplicht. heb hem toen gehaald omdat het bij de stal tegen over de wei het werd georganiseerd, kon meedoen voor 47 euro

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:08

Ik heb er geen, en rij bijna altijd buiten ( zowel op de weg, als in het bos)
Ik zou zo hier in de buurt ook niet weten waar je er een kunt halen. En zover ik weet wordt hier niet bekeurd, maar van een kan het is het handig om te hebben

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:12

Ik heb ook mijn ruiterbewijs en ook nog nooit nodig gehad.

De cursus die erbij hoorde was interessant en je leert in iig de verkeersregels.

Hou het ook braaf bij want ik begrijp dat ze het toch gaan verplichten voor wanneer je buitenritten gaat maken.