Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Het zit lekkerder, en het vormt zich naar de rug van het paard. Het past dus vrijwel altijd, tenzij je een paard hebt met een echt onmogelijke vorm
. En de paarden bewegen zich beter en makkelijker door de flexibiliteit van het zadel.
) Het komt waarschijnlijk doordat ze niet goed is "ingereden" Ben nu d.m.v oefeningen bezig haar rug spieren sterker te maken zodat ze haar ruiter (mij dus) beter kan dragen.Het duurt even maar dan heb je ook wat!
. Moet je wel even je beugels 3 gaten korter maken
, anders zit je niet zo stevig. Maar dat is met gewone zadels ook zo
En Banjer loopt lekkerder dan ooit... 
was op kamp, voorheen kreeg ik hem echt niet over een hindernis en met kamp deed hij het ineens wel zonder moeite raar paard haha

)
Anouar15 schreef:Ik ben ook aan het kijken naar een ander zadel en boomloos is ook een optie voor mij.
Anouar heeft last van z'n rug. Mede door een niet goed passend zadel. Dus nu ben ik op zoek naar een wel passend zadel. Ik heb nog een dressuurzadel dat wel past, maar daar kan ik niet zo lang mee rijden (paard wel, maar ik niet)
). Echt, voor mijn nooit meer wat anders. Ik kan dus ook niet op een zadel met boom
Wat voor soort het is maakt niet uit (al had ik met een Podium ook minder last).