Prijs voor een stevig geboude pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Prijs voor een stevig geboude pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 10:41

Hallo,

Ik krijg heel misschien samen met mijn broertje een pony. Nu houden we allebei van wat eigenwijze pony's die stevig geboud zijn. Ik ben 163 me broertje 150. Welke hoogte zouden we dan moeten doen? We heoven er niet echt persee concour op te rijden end e ony hoeft ook geen concours ervaring te hebben. Wel moeten we er veilig mee naar buiten kunnen en af en toe mag wel een bokje maar liever niet

Aan welke prijs moet je dan denken?

Groetjes

missnynke

Re: Prijs voor een stevig geboude pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:48

ik denk dat een haflinger wel wat voor jullie is. Veelzijdige, vaak wat rustigere paarden, stevig gebouwd, sober, maar soms ook flink slim en eigenwijs.
ze zijn rond de 1.45, maar ook de wat zwaardere volwassene kan er op rijden, je groeit er dus nooit uit.
Je kunt ze bereden kopen, vanaf zon 1000 euro

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:46

ik zou ook voor een haflinger of een fjord of zoiets gaan... stevige rassen waar je niet zo snel uit groeit (ik zie in je profiel dat je nog jong bent, je bent voorlopig denk ik nog niet uitgegroeit...) op zo'n beestje kan je nog wel even door

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:57

Indd jah een haflinger of een fjordje... Zelf zou ik dan voor een haflinger gaan !
PB kimmie_girl hier op bokt es, ze werkt op een handelsstal waar ze regelmatig Haflingers hebben !
Misschien kan ze je richtprijzen geven ?!

Tinne9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:19

je kan eens kijken op www.kapaza.be of www.marktplaats.nl om een idee te krijgen over de prijs van een paardje. Daar vind je ze in alle maten en modellen.
Nog veel succes met je paardje! Gelukzakken!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:41

new forest is wellicht ook geschikt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:53

Ik zou nooit of te nimmer een Haf kopen als eerste paardje en zeker niet als je zelf nog jong bent

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 15:55

Wat dan?
Ik verzorg nou ook een haflinger (6 jaar, merrie, erg snel) Alleen mag er alleen op rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:58

Quellian schreef:
Ik zou nooit of te nimmer een Haf kopen als eerste paardje en zeker niet als je zelf nog jong bent

Ik wel, zelf gedaan, haf van 2 jaar, meisje van 14 met 5 jaar manege ervaring en 3 jaar verzorgpony ervaring. Meisje heeft zelf haf onder het zadel en aangespannen beleerd en rijdt er nog steeds volstrekt gelukkig mee rond.

(yours truly... )

Verder on-topic. Ik zou ook eerder een Haflinger boven een Fjord aanraden, Haflingers zijn toch iets vriendelijker voor kinderen. Fjorden zijn toch net iets eigenzinniger over het algemeen genomen.

Prijs, denk maar rond de 1250-1500 euro voor een gemiddeld leuk ding, Haf of Fjord Kan ook wat minder worden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:59

pricilia schreef:
Wat dan?
Ik verzorg nou ook een haflinger (6 jaar, merrie, erg snel) Alleen mag er alleen op rijden.

Ik reed ook vaak Haffies, maar mijn eigen Haf was anders

Op de manege enz. vond ik 'hoe gekker, hoe beter', maar dat ging met een eigen paard niet op. Zodra mijn eigen paarden gek doen, lig ik er toch zekers wel van wakker.

Editje: ik denk dat Haflingers ernstig worden onderschat.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 12:52

Ik snap jou niet. Een haflinger is echt een lief beesje! Ik ken veel haflinger eigenaren end ie zijn er supper blij mee!
Ik wil juist apsoluut geen arabier.. of iets wat er op lijkt.. veel te nerveus en alles.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:23

indd wor dd ejfor dof haflinger vaak ondreschat voor iemand ide nog niet heel veel ervaring heeft is ene eigen paard dat er vandoor schiet etc. wat jij bedoeld echt nadres.. zou je naar ene haffie gaan kijken kijk dan naar ene rustig wat ouder betrouwbaar dier, en vraag hem een tijdje op proef.

AllejandroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:35

Quellian schreef:

Er zijn ook makkelijkere haflingers..ze zijn toch niet allemaal even koppig..

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:55

Al aan een tinker gedacht? Of een kruising, want die zijn vaak ook wat goedkoper omdat er geen vol papier bij zit.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:01

Ik zou ook voor een fjord of haflinger gaan. Maar in principe zou het niet uitmaken. Ik zou gewoon eens kijken op marktplaats of marktplaza oid. en eens een aantal pony's bekijken. Elke pony is natuurlijk anders.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:18

missnynke schreef:
ik denk dat een haflinger wel wat voor jullie is. Veelzijdige, vaak wat rustigere paarden, stevig gebouwd, sober, maar soms ook flink slim en eigenwijs.
ze zijn rond de 1.45, maar ook de wat zwaardere volwassene kan er op rijden, je groeit er dus nooit uit.
Je kunt ze bereden kopen, vanaf zon 1000 euro

precies wat ik dacht

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:26

hey,

ik denk dat jullie dan een haflinger,tinker of fjord kunnen kopen. ongeveer tussen de 1000/1500 euro

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:37

pricilia schreef:
Ik snap jou niet. Een haflinger is echt een lief beesje! Ik ken veel haflinger eigenaren end ie zijn er supper blij mee!
Ik wil juist apsoluut geen arabier.. of iets wat er op lijkt.. veel te nerveus en alles.

Het hangt niet van het ras af, maar van het paard. Ik ken lieve en ontzettend koppige haflingers, net als dat ik arabiertjes ken waar helemaal geen pit in zit.
Kijk naar het karakter en de achtergrond van het paardje, en niet naar het ras

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:45

Je kunt ook gaan voor een iets oudere pony, die al meer heeft meegemaakt (ong 14 jaar) En dan gewoon een rustigere uitzoeken van rond de 1.45m ofzo

Uit eigen ervaring weet ik dat veel haflingers en (vooral)fjorden helemaal niet zo gemakkelijk zijn als men zegt (er zijn natuurlijk uitzonderingen!)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:47

Haflingers, Fjorden en Tinkers horen NIET thuis in kinderhanden.

Ik zou voor een ander Ponyras gaan, zoals Connemara of New Forest. Als volwassenen daar al op kunnen rijden, kunnen kinderen van 1.63 en 1.50m dat ook, en groei je daar ook niet al te snel uit.

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:04

Op mijn New-Forestje kan je ook écht geen kind zetten hoor !!
En er zijn heus wel een hoop brave Tinkers en Hafjes.
Ja ze zijn koppig maar dat geeft toch niet ?
Volgens mij heb ik nog nooit een stoute Fjord gezien

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:09

Ik heb teveel Tinkers gezien waar het echt fout bij ging, en een Fjord....uiteindelijke eindbestemming: de slager.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:34

Ik heb juist het idee dat fjorden net iets minder kattekwaad uithalen dan haflingers. Ik heb zelf een haflinger. Heel lief en knuffelig. Maar op haar tijd ook erg eigenwijs, lomp en snel.
Ik heb laatst een uur les gehad, waarvan een half uur geklooi. Omdat ze het vertikte om de bocht om te gaan Mijn ervaring met de haflingers die ik ken (inmiddels nog maar vier) zijn dat ze wel redelijk kort gehouden moeten worden met zowel eten als met opvoeding. Net als veel andere koudbloedpaarden willen ze wel eens over je heen walsen.
Een NF pony is in mijn ogen dan meer geschikt als kinderpony.
Maar zoals gezegd er zijn erg brave haflingers en fjorden. En juist erg eigenwijze andere rassen.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:46

En een Welsh Cob?

Bij mij in de buurt staat een pracht exemplaar van een meisje van 14.
Is manegepony geweest en superbraaf.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:00

Ligt aan het paard maar ik vind geen enkele Welsh echt geschikt voor kinderen.