Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zonder dat je een nieuwe hoeft te kopen 
unamie schreef:de breedste boommaat van een JC is (volgens mij)
je zadel is inderdaad iets te klein van voren en sluit achter niet goed aan (zadel zal wel klapperen)
succes
gwen1222 schreef:hij is niet te klein van voren maar juist te ruim ze heeft totaal geen sgoft waardoor er veel te veel ruimte zit tussen de schoft en de boom.
unamie schreef:gwen1222 schreef:hij is niet te klein van voren maar juist te ruim ze heeft totaal geen sgoft waardoor er veel te veel ruimte zit tussen de schoft en de boom.
als de ruimte tussen de schoft en de boom te groot is is de boom juist (iets) te klein kan nl. ook zijn dat de schoft spieren weggevallen zijn (hebben 9 van de 10 paarden)
als je een kleinere boommaat neemt gaat het zadel achterover liggen en knellen bij de schoft waardoor schoft spieren (nog meer) wegvallen en het zadel te groot lijkt
gwen1222 schreef:ik ben er mee naar de zadelmaker geweest en die heeft me dit verteld
gwen1222 schreef:ik verkoop het zadel toch ook de zadel maker is het beste uit het gooi dus daar ligt het niet aan.
ik heb alang een ander goedpassende zadel
gwen1222 schreef:ik persoonlijk vind het een goede zadelmaker maar dat maakt neit uit mij gaaat het erom hoe ik ene boommaat moet opmeten en wat de breedste boom ervan is
gwen1222 schreef:uhm volgens mij rubin ofzo maar weet niet zeker
hij zit heerlijk het is een 18 inch en vz iets gericht naar dresuur
maar hij past niet meer op me pony
[img=http://img370.imageshack.us/img370/9246/afbeelding0746vl.th.jpg]
hier is er een foto van het is wel een btje een oude en vage foto

unamie schreef:gwen1222 schreef:ik verkoop het zadel toch ook de zadel maker is het beste uit het gooi dus daar ligt het niet aan.
ik heb alang een ander goedpassende zadel
tegelijk gepost![]()
gelukkig dat je probleem opgelost is door een (goede) zadelmaker
welke zadelmaker in het gooi is dat?
gwen1222 schreef:bakker hij zit op de gijsberecht in hilversum
Bonny4life schreef:ja ik heb ook dit zadel! dezelfde! heb m nu te proberen, hoop dat deze nu wel goed blijft liggen, hoe blijft jou zadel qua leer? dus je wilt er nu een andere boom in laten zetten?
gwen1222 schreef:uhm volgens mij rubin ofzo maar weet niet zeker
hij zit heerlijk het is een 18 inch en vz iets gericht naar dresuur
maar hij past niet meer op me pony
[img=http://img370.imageshack.us/img370/9246/afbeelding0746vl.th.jpg]
hier is er een foto van het is wel een btje een oude en vage foto