Welke muesli / biks krijgt jouw paard en waarom?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Welke muesli / biks krijgt jouw paard en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 21:30

Ik moet nu hij opfok komt een mooi passend dieet gaan bedenken voor Eclipse en ben erg benieuwd wat voor krachtvoer jullie paard krijgt en van welk merk en waarom? Ik ben met name nieuwsgierig naar een soort kruidenmuesli waar arabieren eogenaars / eigenaars van jonge paarden erg tevreden over zijn... oid...

MissVanna

Re: Welke muesli / biks krijgt jouw paard en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:33

Die van mij krijgt muslie met kruiden.
En waarom omdat afwisseling ook belangrijk is teminste dat vindt ik ik meng het met gewoon bixs

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:35

Ik mix voor mijn paardjes de Besterly Basic biks met de Hippostar granenmix (soort muesli) De laatste ruikt ontzettend lekker en er zitten allerlei olieen doorheen. Mijn paardjes doen het er erg goed op en glanzen mooi.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 22:49

wij laten zelf iets mengen

een soort meusli met mineralen biksjes en vitamine brokjes
(je moet deze 3 soorten brokjes wel zoeken want dat is slechts 1/4 ongeveer)

evenredig deel biks , vitamine brokjes en mineralen brokjes
zwarte haver geplette mais div granen en olie

daar staan zowel mijn veulen zogende moeder shetten pablo de topsportpaarden van mijn vriendin(barrel race en endurance volbloed en quarters) tinkers (endureance) de kruizing appalooza nogwat die hier nu te bruikleen staat op

en alle naar volle tevreden heid (kost 14,50 per 40 kg)

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 22:58

Bij ons op stal krijgen ze een brok met 3 granenmengeling.
Vroeger was dit brok, 5 granenmengeling, muslie en lucerne.
De laatste 2 een handje voor de smaak.
Achja tijden veranderen helaas.
En ik voer zelf een kruidenmuslie bij die erg compleet is met 5 granen, gedroogde groenten, kruiden, lucerne en olieen.
En op zaterdag krijgen ze slobber.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 07:15

BASIS BROK VAN SUBLI.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 07:25

Basisbrok van Subli
Merriebrok van Subli
Veulenkorrel van Subli
Ponybrok van Subli
En Musli met kruiden van Subli.

Dat ik zoveel verschillende brok heb, komt omdat er ook heel veel verschillende paarden / pony's staan!.

De Basisbrok voor de paarden.
De ponybrok voor mijn haflinger ( gevoelig voor eiwitten. )
De veulenkorrel voor mijn veulen
De merriebrok voor de zogende merrie.
En de musli voor allemaal.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 07:53

Muesli van Pavo, de Stimix, daar zit geen haver, eiwit en melasse in en mijn paard krijgt geen brok, wel Pavo Liga (ziet eruit als brok, maar zit alleen vitamines en mineralen in)

1 handje brok en hij verandert in de duivel.......

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 07:56

Nu nog basisbrok van Subli, maar als dat op is ga ik Pavo Stimix proberen.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 09:17

Op dit moment krijgt mijn paard nog de manegebrok van hippostar. Binnenkort gaat hij verhuizen en moet ik zelf voor voer zorgen. Dan wordt het de energy control en de kruidenmelange van Pavo.
Ik vind hippostar voor mijn paard niet zo fijn. Hij krijgt best wel veel en hij zit er alleen maar vol van, maar meer energie heeft hij niet.
Daarom stap ik op voer wat meer energie bevat zodat hij genoeg binnenkrijgt, maar ik niet zo veel van hoef te voeren.

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 09:21

Mijn ventje krijg de power plus mix van Havens en daarnaast de kruidenmueslie van Havens hij doet het er heel erg fijn op Ik had namelijk eerst hetzelfde voorval als bij Barco de brokken die hij kreeg vulde wel maar gaven hem geen energie en hij kreeg toen bijna 4 kilo dat vind ik veels te veel voor een NRPSer van 1.55
De mueslie geeft hem voldoende energie en hij wordt er niet vet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 09:55

Mijn Fries krijgt momenteel muesli van Cavalor, Piannisimo met vaak ook CalciumPlus van Pavo en nog wat suplementen er doorheen.
Waarom? Nou er was laatst een markt bij de ruitersportzaak hier en daar stond een man met een kraampje met allemaal muesli's van Cavalor. De prijzen en de muesli zelf zagen er goed uit, en aangezien ik wou overstappen naar een andere muesli ben ik dus info gaan vragen naar een muesli die bij het paard past. Ten eerste wel betaalbaar, voedzaam en niet gauw dikmakend. Toen werd mij deze muesli aangeraden, die ook voor te hete paarden zijn of moeilijk tijdens werk. Dat eerste is een Fries niet zo gauw, maar dat 2de is mijn dametje zeker wel
Hiervoor had ik gewone Kruidenmelagne van Pavo, die 8kg zak met Anky derop
En af&toe krijgt ze gewoon prima paardenbiks

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 09:56

hey,

wij hebben altijd van dat mais spul. maar dat krijg tmijn pony niet zo vaak, want ze word snel dik. ze krijgt meestal gewoon hooi,kuilvoer en gras uit het weiland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:06

Ïk heb altijd "de groene dierenarst" van Havens dat is de groene zak : Reform-Kruiden-Muesli

Grappig er staat een klein stukje op voor je:
NATUURLIJK en GEZOND.
Reform-Kruiden-Muesli bestaat hoofdzakelijk uit hydrothermisch ontsloten granen (gerst, tarwe, mais, haver), wortelvlokken, lucerne (ook wel alfalfa genoemd; in het arabisch "vader van alle voedsel") en vitaminekorrel.
Daarnaast zijn een coctail van natuurkruiden en etherische olien (van natuurkruiden) toegevoegd.

http://www.paardenvoeders.nl/page11.html hier een link ernaar toe, daar staan genoeg redenen op om het aan mijn paard te geven + hij vind het super! lekker en is een goede aanvulling op zijn dagelijkse brok
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-09-05 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:14

ik voer nu nog basic+ van Pavo,maar ga overstappen op de ConditionX denk ik.
Daarnaast nog musli.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:24

Memuska krijgt een mix van:
- Pavo Cerevit
- Pavo Basic +
- Pavo Herbasan
- Melasse

In de winter komen daar bij:
- Maïsvlokken
- Bietenpulp

Ze krijgt in de zomer 1x per week en in de maanden met de R om de andere dag Pavo Slobber.

De reden dat ik Pavo voer is dat mevrouw nix anders lust

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:53

Basisbrok van Havens.Na het rijden krijgt hij een halve kilo, verder niks. Ohja, nog een scheutje zonnebloemolie dr over

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:07

mijn paard krijgt basisbrok van treurniet en ook de kruidenmeusli van treurniet.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:33

mijn ijslander en shetlanders krijgen subli ponybrok.
Erg lekker vinden ze en ze doen het er goed op.
We hebben al heel wat brok en muesli's geprobeerd, maar deze is favoriet.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:40

De mijne krijgt naast All sports brok van Pavo en blanke haver 's avonds Pavo Stimix. Die Stimix voeren ze op stal zelf had ik voor een andere gekozen denk ik. Van mij zelf krijgt hij nog Havens power plus mix en daar ben ik zeer tevreden over.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 14:13

Eerst hadden we altijd de brok van de leverancier die bij ons ook altijd het zaagsel/nu vlas bracht. Maar daar waren de paarden niet zo dol op. Toen maar eens Subli geprobeerd. Die aten ze wel goed en vonden ze lekker. Alleen ik merkte dat mijn pony er dikker van werd en sloom/futloos. Daarna maar eens Pavo geprobeerd. En dat gaat prima. Ze vinden het lekker en staan er goed bij. Voor de pony heb ik Pavo Basic en voor het paard Pavo Condition, omdat die meer werkt.

Alleen sinds kort hebben we er een nieuw paardje bij. En begint het weer opnieuw . Hij lust geen Pavo! Omdat ik dus met voorgaande niet zulke goede ervaringen heb, heb ik voor dit paard maar eens Havens geprobeerd. En dat gaat ook prima en hij eet het goed. Ik voer hem de blauw zak van Havens, basis-sportbrok is dat dacht ik. En omdat het paard nog wat mag aansterken/dikken, krijgt hij er ook 'de groene dierenarst' bij waar [***] het ook al over had. Het is gezond en lekker voor de afwisseling.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 14:15

Mijn jaarling en drie jarige krijgen allebij Horseflox. Dat is een odnerhoudsmuesli. Dus je hoeft er neits meer bij te voeren. Ze doen eht er alle twee perfect op.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 17:58

Oke... vandaag even naar Ranzijn geweest en na het lezen van de 'inhoud' van verschillende kruidenmueslis hebben we een zak pavo herbasan mee genomen, dit omdat dat volgens de site van pavo een geschikte basismuesli is de dus niet te energierijk is. Mijn merrie krijgt de reform kruiden muesli van havens maar ik denk eigenlijk dat ik haar op een ander voer ga zetten; ik hoop een muesli te vinden waar ze iets minder dik van wordt. Met 2 keer per dag een handje is madam al een klein olifantje! Ik vraag me dus af of dit wel een geschikte muesli voor haar is... De pavo herbasan zou ook geschikt moeten zijn voor oudere paarden en zou licht verteerbaar moeten zijn... misschien dus ook wel iets voor Scaal dus...

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:01

eiwit arme muesli van Havens, Ik heb zelf een tinker en ze doet het daar goed op ( dit geef ik in de zomer ivm eiwitten in het gras) in de winter krijgt ze waarschijnlijk bix van Havens (standaard bix)

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:05

muesli zonder haver
Muesli omdat ze geen biks mag(verteerd moeilijk) en zonder haver omdat ze al druk genoeg is