Ben ik nou de enige...??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Ben ik nou de enige...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 21:12

hoi!

vandaag is mn trouwe zadelaanmeter (dealer van zadels en zadelmaker enz uit mijn omgeving) weer eens langs geweest omdat het zoveelste zadel niet goed lag!! ik denk dat dit nu nummer 5 was! waarvan 3 keer nieuw zadel en 2 keer 2dehands... 1 keer merkloos zadel, 2 keer thorowgood toen lemetex en nu Jc om te kijken of dit beter is (wel gebruikt zadel en ziet ook gebruikerssporen, piept overigens een beetje.. is dat erg? lijkt net n muisje!!) maar goed.. zoveel zadels! in misschien 4/5 jaar tijd! hebben meerdere er last van of ben ik de enige? en word jullie dealer ook niet gek?!!! de ene keer was de boom te groot/te klein, zakte op schoft, of zadel werd te klein.. zucht!!

2Morrow

Re: Ben ik nou de enige...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:22

heb ik ook hoor me pony gaat zo erg de breedte in dat de breedste boom nog net past en het ergste is dat ze geen sgoft heeft

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 22:28

mijn pony is ook erg gegroeid, nu eindelijk uitgegroeid hoop ik, maar ze heeft ook geen makkelijke rug jammer genoeg, al passen er nu wel vele meer zadels dan eerder!

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 22:38

ik heb er 7 gehad in één jaar tijd Alles schoof naar voren, en dat merkte je pas na een ongeveer een maand. Kun je nagaan hoe mijn pony een hekel kreeg aan zadels..

Maar ik heb nu wel een goed dressuurzadel èn een springzadel

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 09:28

jemig 7... gelukkig is mijn pony niet heel moeilijk, ik merk meestal niet heel van als ik ander zadel heb behalve als hij voor geen meter ligt dan! maakt het voor je pony/paard trouwens veel uit als je een leren zadel gebruikt (vaak zwaar) of kunststof, ik had met kunststof het idee dat het niet lekker lag en nu met leer wel beter maar tis zwaar. vandaag het zadel maar eens uitproberen..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 09:30

sommige mensen in mijn omgeving zeggen nu ook ligt het aan de dealer, maar dat denk ik niet! sommige zadels liggen gewoon egt niet goed op een pony, je moet gewoon egt geluk hebben of tegen de juiste aanlopen!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 09:31

haha nee komt me bekend voor....
Voor mijn haflingers is het ook wel lastig om goede zadels te vinden, met elk zadel is wel wat, de eerste lag te diep op de schoft, de wintec schoof te veel, ed. ed. heb bijna alle merken gehad nu...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 09:36

ik heb een wintec van nu een jaartje of zeven oud...

heeft op vier verschillende paarden gelegen waarvan de laatste vier jaar op mijn pony, past bij allemaal perfect!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 09:48

hey,

ja daar heb ik ook last van! ik heb soon stuk of 20 zadels gepast op mijn bree d-pony met echter geen schoft! eindelijk heb ik een goed passend vzh zadel merk global. schuift ietsje nog naar voren, vandaar de staartriem

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:46

Paarden veranderen ook veel qau bouw. Misschien is een boomloos zadel een oplossing.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:06

ik ben in het begin even bezig geweest met het vinden van een fijn zadel dus toen heb ik er ook drie gehad en nu hem ik een Ainsly en die past super en 1 keer per jaar laat ik hem nakijken en vullen. Op de meeste van mijn andere paarden ligt dat zadel ook erg fijn moet ik zeggen. Ik doe het dus ook nooit meer weg
Dus blijven proberen tot je een fijn zadel hebt en dat nooit meer verkopen:D

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 12:12

dankje voor vele reacties, hebben ook mensen ervaring met jc?

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:23

een paard veranderd nu eenmaal steeds van bouw naarmate je er me werkt of niet, hij moet nog groeien of het is juist de ouderdom dat partenspeelt wij verandren ook steeds van bouw...

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 17:51

de foto's

ik heb er overigens vandaag een uur mee buiten gereden, naar mijn idee lag ie wel goed (alleen gestapt dus kan je niet veel van zeggen) en bleef ie goed op de rug liggen, verder zat ik er naar mijn idee best redelijk in (wel even wennen) het gepiep hoorde ik echter nog wel, maar goed hier de foto's, vind het wel een mooi zadel zo!:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
best komische foto!

Afbeelding
hoort het jc plaatje goud of zilver te zijn? hij is hier dof goud, kan iemand het model eraan zien? je kunt zien dat de staat nog wel goed is denk ik aan deze foto's! hoe ligt jullie JC voornamelijk op jullie pony/paard en wie heeft dit model?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:54

Ik vind hem teveel achterover liggen. Zo komt het gewicht op het zwakkere gedeelte van de rug. Mijn zadel had dat ook en mede daardoor (en nog heel veel andere dingen) heeft hij heel erg last van z'n rug gekregen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 17:56

ik denk dat dit toch een beetje zo lijkt.. de zadelaanmeter heeft er nog extra naar gekeken, mijn pony heeft nu eenmaal niet de makkelijkste rug en echt bijna alle zadels liggen zo.. maar goed we zullen zien!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 18:02

Afbeelding
kijk maar hier doet ie het ook, dit zadel lag heel mooi! maar zakte op de schoft verder had ik er veel plezier van en je ziet dat die ook zo ligt, doen al mijn zadels.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:08

nooit je teugels zo achter het zadel doen, kunnen nare ongelukken veroorzaken ( mijn ervaring)
maar ik vind inderdaad alle 2 de zadels naar achteren hellen,
maar een goede zadelmaker moet daar toch de juiste oplossing voor weten?
bv. een zadel met dikkere kussens van achter

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 18:11

maar als ze er verder geen last van heeft/krijgt zeg maar dan is er toch niks aan de hand? ze heeft nog nooit daardoor problemen gehad meer doordat er te weinig ruimte is bij de schoft.. en dat heeft dit zadel voldoende, volgens de zadelpasser lag dit zadel echt super netjes en sloot hij mooi aan, kan het niet wat aan de foto liggen?ze stond hiet vast om ongelijke grond weet niet of dat eraan ligt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:15

Meestal heb ik per paard 2 zadels nodig.
Eerst al ze komen en als ze dan een poos doorgereden zijn en bespiering krijgen weer

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 18:15

ik weet dat hij me geen zadel aannaait, want hij zorgt altijd dat hij er zo is, ik had de keus uit 4 zadels die goed lagen maar deze was volgens hem het netst, dat doet hij niet zomaar neem ik aan?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:17

Kan het natuurlijk niet goed vanaf de foto beoordelen, maar vind dat het eerste zadel toch wel ongeveer zo'n 8 cm hoger moet liggen aan de achtekant.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 18:17

nu ik er ineens aan denk, de grond loopt er wat af, zou kunnen dat het ook wat daaraan ligt..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:23

Bonny4life schreef:
de foto's

ik heb er overigens vandaag een uur mee buiten gereden, naar mijn idee lag ie wel goed (alleen gestapt dus kan je niet veel van zeggen) en bleef ie goed op de rug liggen, verder zat ik er naar mijn idee best redelijk in (wel even wennen) het gepiep hoorde ik echter nog wel, maar goed hier de foto's, vind het wel een mooi zadel zo!:)

hoort het jc plaatje goud of zilver te zijn? hij is hier dof goud, kan iemand het model eraan zien? je kunt zien dat de staat nog wel goed is denk ik aan deze foto's! hoe ligt jullie JC voornamelijk op jullie pony/paard en wie heeft dit model?

Zadel ziet er mooi uit. Lijkt ookn iet zo gek op paard te liggen. Maar toch heb ik het idee dat het dieptepunt van het zadel wat te ver naar achteren ligt. Je zit vrij ver naar achteren tegen de lepel volgens mij.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 19:35

ik zal volg week foto's laten maken dat ik er op zit misschien dat dat scheelt.. kunnen jullie meer beoordelen.