Ikzelf ga morgen naar de veluwe en vraag me af of ik ook beter voor de rit er strooisel in kan leggen. Wij hebben alleen vlas en dat is glad, dus het lijkt mij van niet. Dus graag tips
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
capopjekop schreef:Het is dus niet dat het voor de pony confortabeler staat ofzo?
ikke schreef:Ik heb nooit iets in de trailer liggen. Het geeft alleen maar rommel, de vloer blijft langer nat en het is nog gladder voor de paarden ook, zeker als ze erop gepiest hebben. Moet je dan eens iets krachtiger in de remmen, liggen ze gelijk op hun snufferd.
Paarden kunnen best twee uur op de trailer staan, zonder te piesen en de meesten gaan toch zelden zo ver weg.
Het is een uurtje rijden
Loezjuh schreef:capopjekop schreef:Het is dus niet dat het voor de pony confortabeler staat ofzo?
Tja, je kan toch ook beter op een zachte ondergrond als gras of zand rijden dan op de straat? Ik denk dat een zachte, beetje verende ondergrond ook wel schokken kan adsorberen die worden veroorzaakt door het rijden over de weg. Dus het lijkt me wel comfortabeler ja.. En stel je voor dat het paard valt, dan schuurt het niet meteen aan de vloer, maar valt gewoon in het stro, zaagsel.
Pally schreef:Rijden is toch heel wat anders dan stil staan in de trailer??
En de meeste trailers hebben net zoals een auto ook gewoon vering hoor.
En hoe vaak komt het nou echt voor dat een paard in de trailer valt.
Ik bedoel als je een normaal paard hebt en je rijd rustig en voorzichtig dan vallen ze heus niet zomaar om hoor!
Pally schreef:Rijden is toch heel wat anders dan stil staan in de trailer??
En de meeste trailers hebben net zoals een auto ook gewoon vering hoor.
En hoe vaak komt het nou echt voor dat een paard in de trailer valt.
Ik bedoel als je een normaal paard hebt en je rijd rustig en voorzichtig dan vallen ze heus niet zomaar om hoor!
Margreet schreef:Vering van wat strooistel??? Laat me niet lachen....
Dan mag je wel een potstal bouwen in je trailer wil je daar enig effect van hebben.
Loezjuh schreef:Al zal dat voor een paard inderdaad weinig verschil maken, daar ben ik het wel mee eens.

)
?
Margreet schreef:Oh pardon ik wist niet dat u boos werd mevrouw.
Ik zeg zó vaak dingen die achteraf onzin blijken te zijn, maar laten we hier alsjeblieft mee ophouden, idd, we gaan toch geen ruzie maken over strooisel?
) nog nooit uitgegleden of gevallen, hoe raar ze soms ook deden. Ze liggen dus helemaal niet snel op hun snufferd.

.
ik zou er persoonlijk niets in leggen.