Gezocht 'slager/slacht' in Noord-Holland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dehtje

Gezocht 'slager/slacht' in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 16:59

Het is een beetje vreemde titel zo, maar wist niet hoe ik het anders moest formuleren.

Aangezien het met de rug en been van mijn paard echt niet meer gaat en ze continu slecht loopt heb ik na een jaar aanmodderen de moeilijke beslissing genomen afschied van haar te nemen . Ik wil haar echter niet in laten slapen maar haar naar de 'slager' brengen, dit lijkt me een prettigere en snellere dood voor haar.

Wie weet een plek in Noord-Holland waar ze netjes te werk gaan en waar je op afspraak kan komen (zodat je niet met trailer hoeft te wachten tot je aan de beurt bent)?
Ik heb dit nog niet eerder bij de hand gehad en heb al in de gouden gids etc. gekeken maar daar staan alleen slagerijen en het lijkt me niet de bedoeling dat ik daar aanklop

Wie kan me helpen?

Katja

Re: Gezocht 'slager/slacht' in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:03

Een moedige beslissing van je.
Ik weet wel dat er in Nijkerk een slager zit die op afspraak werkt maar dat is net een eindje uit de buurt voor je.

Succes met je zoektocht.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:05

Ik heb geen flauw idee eigelijk, maar zelf zou ik nooit een paard naar de slager kunnen brengen, met het idee dat het vlees van mijn paard de volgende dag in de winkel zou liggen Maar de meningen verschillen bij dit onderwerp heel veel Dus doe maar gewoon waar jij zelf het beste gevoel bij hebt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:10

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:25

zou het eigenlijk niet weten,, ik zou ook niet zo snel mijn paard naar de slager doen, marja...

het is je eigen beslissing.. en eigenlijk snap ik ook wel wat je bedoelt.

veel sterkte alvast

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:40

Ik vind het een moedige beslissing van je hoor..
En dat jij hem naar de slager wilt brengen dat is jou keuze en dat moeten wij respecteren...
Heel veel sterkte

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:03

Ik zou nog wel ff de staart en misschien ook wel manen afscheren en aan een strijkstokken maker verkopen... Kan nog wat op leveren en als ze dood is heeft ze er ook niets meer aan.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:34

Katja schreef:
Een moedige beslissing van je.
Ik weet wel dat er in Nijkerk een slager zit die op afspraak werkt maar dat is net een eindje uit de buurt voor je.

Succes met je zoektocht.

De slager in Nijkerk is erg kundig en humaan. Misschien wel een eindje rijden, maar ik kan je verzekeren dat die meneer netjes met je paard omgaat.
Als je meer info wil, kun je me gerust pb-en.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:34

Poehee schreef:
Ik zou nog wel ff de staart en misschien ook wel manen afscheren en aan een strijkstokken maker verkopen... Kan nog wat op leveren en als ze dood is heeft ze er ook niets meer aan.

hoezo ongevoelig!!

maar wat er wel bestaat: een dame die van paardenhaar van jouw lieveling armbanden en halskettingen maakt zodat je je lieveling altijd bij je draagt

veel sterkte!!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:52

Ikheb mijn pony ook naar de slager gebracht,mijn vader is erbij gebleven. ik vind dit de "fijnste " manier. mijn pony was nl in bloei van haar leven, maar had een vergroeiing in haar hoef. ik wilde dat het snel ging en niet met een slapmakend spuitje. daar was ze te trots voor.

Ik ben er zelf niet bij gebleven,maar mijn vader heeft me verteld dat ze erg rustig was. Toen ze geschoten werd heeft ze niet liggen stuipen.

Ik heb er geen probleem mee dat ze is opgegeten, zo is de voedselketen in mijn ogen. Ik moet er wel bij zeggen,dat ik haar niet had willen eten, maar dat lijkt me vrij logisch.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:55

Ik vind er niks ongevoeligs aan hoor
Ik heb toen mijn pony dood moest ook zijn staart eraf geknipt en die heb ik jaaaaren op mijn kamer gehad aan de muur..

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:41

Ik denk niet dat ze de staart afknippen ongevoelig vindt, maar de toon waarop dat gezegd wordt; dat je dan nog wat kan beuren ervoor

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:43

oh ja zo had ik het nog niet bekeken
sorry..

Dehtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 19:56

De reden dat ik haar naar de slager wil doen is dezelfde als die van Albertine_N, ze is verder gezond en mentaal erg sterk. Het is een echte vechtersbaas en ik wil niet dat ze tegen de spuit gaat vechten. Maar ik snap de de meningen hierover verdeeld zijn. Ik heb twee maanden geleden mijn andere paard moeten laten inslapen, bij deze had ik toen geen keus, hij had op het land zijn been gebroken.

Haar staart en manen knip ik zeker een deel vanaf, niet voor de verkoop maar om haar te herinneren en bij me te houden.
@ Naadje24: heb jij misschien meer info over dit soort 'sieraden'?

@ KiWiKo: Dit is een pagina waar ik wat aan heb, alleen de linkjes lopen helaas niet door. (maar weet nu wel dat het slachthuis heet)

De slager in Nijkerk is dan misschien een optie, als jullie daar zulke goede ervaringen mee hebben.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:03

Ik ken wel meer mensen die de staart hebben bewaard. Waarom laat je die niet zitten als ze geslacht wordt? Dan kun je hem er daarna af laten halen en prepareren. dat hebben vrienden van mijn gedaan wiens pony's verdronken waren. Ziet er helemaal niet eng meer uit. al weet ik niet of je het ziet zitten zo'n staart mee te nemen..

Ik heb de staart laten zitten, die was zo mooi en ik wilde zelfs niet dat ze een uur zonder moest leven....
Van preparen wist ik toen niks af,maar ik geloof ook niet dat ik daar het type voor ben. Ik heb een levensgrote foto met haar halster ernaast.
Ik heb de dag van te voren al mijn tuig gepoetst en dekens gewassen, omdat ik niet meer met haar haren geconfronteerd wilde worden,maar dat was heel persoonlijk.

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:22

er zit ook een slachthuis in schagen en volgens mij werken hun ook op afspraak

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:23

Sterkt met het verlies

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:26

Snappie schreef:
er zit ook een slachthuis in schagen en volgens mij werken hun ook op afspraak

klopt!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:10

sterkte , sterke beslissing
woon helaas niet in de buurt en kan je helaas niet helpen met het vinden van de juiste lokatie ..

als je iets wilt bewaren kan dat ook in een herrinnnerings sierraad
kijk maar eens op mijn site

verder zou ik zoiezo idd iets bewaren ..wat en hoeveel daar zijn de meningen sterk over verdeeld

ben zelf ook van mening dat de kogel een snellere en dus minder stressvolle manier is voor het paard , voor ons miss minder prettig
maar ja de beslissing neem je ook niet voor je zelf maar het paard

heel veel sterkte de komende tijd !

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 23:40

Albertine_N schreef:
Ik denk niet dat ze de staart afknippen ongevoelig vindt, maar de toon waarop dat gezegd wordt; dat je dan nog wat kan beuren ervoor

precies..dat bedoelde ik ermee...

een stalgenoot had zo'n sieraad...heb er geen voorbeeld van maar ik vond het zeer mooi en heel persoonlijk..
ik zou persoonlijk voor de halsketting gaan, dan heb ik het idee hem altijd dicht bij mijn hart te dragen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 23:48

Ik 'ken' alleen die uit Nijkerk en daar heb ik hele positieve verhalen over gehoord

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 06:23

Zorg er wel voor dat je paard niet meer via de "achterdeur" verkocht kan worden, nou zou dit bij een nette slager mee moeten vallen maar voor je eigen gemoedsrust is het wel prettig denk ik. Knip stukjes uit de staart zodat je m kan herkennen en vraag of je die staart daarna mag zien, of beter nog zorg dat iemand mee gaat en hem dood heeft gezien. Klinkt een beetje cru, maar het zal je heel wat kopzorgen besparen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 06:26

Dat gebeurt alleen bij verzekeringspaarden (althans in de regel ) Een slachter zet namelijk zijn vergunning op het spel als hij slachtvee doorverkoopt

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 06:29

Ja dat zal ook wel, maar ik ben bij mijn vorige "bijrijdpaard" niet mee geweest en daar heb ik nog steeds spijt van, ik ben nog steeds bang m ineens ergens op marktplaats o.i.d. aan te treffen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 07:40

Ik vind het goed wat je doet, en slagerijen werken heel netjes, en veel leven ook goed met je mee. Het het gebeurt snel, zonder pijn of stress.
Ik was alleen als ik jou was er wel bij gebleven....want je weet nooit OF ze haar wel echt afschieten, ik heb namelijk verhalen gehoord over transport naar het buitenland enzo, dus blijf er asjebliefd bij!!!