Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Als je gewoon concequent bent, krijg je evengoede resultaten. Helaas is het erg moeilijk om concequent te zijn. Zo'n clicker is daar dan een leuk hulpmiddel bij.Je kunt daar natuurlijk allerlei hulpmiddelen voor gebruiken, maar zo'n clicker is ook een leuk verkoopprodukt. Hang er "paard" aan en je kunt rustig de hoofdprijs vragen
Ik nam me keer op keer voor het nu ook echt te gaan doen, maar nu ik dit lees ga ik die stap toch maar eens zetten 
karoliena schreef:Nou daar ben ik het dus echt niet mee eens. Die dingen kosten geen drol en het geeft echt veel betere resultaten als zonder. En dat heeft neits met consequentie te maken.
Siegje schreef:Ik word steeds enthousiaster!Het is niet te doen tijdens het rijden zelf zeker?

Dan krijgt hij het principe van de klikker door met een niet al te moeilijk onderwerp
Al zal het met Amo toch niet zo'n probleem zijn, die heeft zoiets meteen door 
) "Clickertraining met/voor paarden" van Barbara Schonig. Het moet trouwens ook op de boekenlijst op http://members.home.nl/vrijheidsdressuu ... atuur.html staan, dus je kunt het daar even controleren en het ISBN nummer overnemen.
) en dressuur aan de lange teugel.

Skitter schreef:Wij hebben ook een paar clickers en boeken..erg intressant! Heb mijn hengst mee leren flemen op commando :J