hoe kan ik mijn leren laarzen het beste inlopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikiet

hoe kan ik mijn leren laarzen het beste inlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 11:20

ik heb vandaag eindelijk mijn nieuwe petrie's opgehaald!!
maar nu is mijn vraag hoe ik ze het beste zou kunnen inlopen... want ze zitten nu echt niet lekker... hahaha

hoor het graag! bedankt!

xx_Irisje

Re: hoe kan ik mijn leren laarzen het beste inlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:32

ik heb er gewoon veel opgelopen en mee gefietst,
en gewoon mee gaan rijden.

na 3 weken zaten ze heerlijk.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:36

Nee, niet mee lopen, het allerbeste gewoon gaan rijden, het zijn geen looplaarzen maar RIJlaarzen.. je doet jezelf er heel veel pijn mee om te lopen en te fietsen en het is helemaal niet nodig..

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 11:37

ja maar het is ook niet fijn om er gelijk mee te gaan rijden dan doen ze toch ook zeer?
en met fietsen heb je toch een beetje dezelfde houding met je benen? ik kan het mis hebben daarom vraag ik het hier ook... even goed bedankt!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:40

Lopen zou ik ook niet doen, daar slijten je zolen alleen maar van.
Gewoon gaan rijden en even doorbijten.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:41

Ik heb ze 2x in huis aan gehad om ze nét even wat soepeler te maken, en ben er daarna gewoon mee gaan rijden. Ze gaan vanzelf beter zitten!

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:46

ik ben nu ook bezig met mijn leren laarzen in te lopen, als ik loop doet het niet egt pijn.. voel me alleen net pipo de clown maar ik hoorde dat je het best kan fietsen of traplopen.. traplopen heb ik geprobeert, doet egt supper pijn, maarja t is even doorbijten, zitten kan ik er ook niet mee, maarja t komt wel goed hoop ik, maar ik ga er iig. nog niet mee rijden, ben nu alleen aan het (trap)lopen en ga strax even proberen te fietsen

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 11:47

hahah ik kan wel zitten maar moeilijk opstaan.. ga zo wel even traplopen maar eerst even eten., bedankt

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:49

ik ging er de eerste dag mee autorijden en daarna ben ik gelijk op Niek gestapt. auw auw auw wat een pijn.

Een dag later toch hakverhogers gehaald en nu lopen ze echt heerlijk.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:51

Fietsen, trappenlopen en op je tanden bijten Succes

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 12:10

dank je!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:30

nikiet schreef:
ja maar het is ook niet fijn om er gelijk mee te gaan rijden dan doen ze toch ook zeer?
en met fietsen heb je toch een beetje dezelfde houding met je benen? ik kan het mis hebben daarom vraag ik het hier ook... even goed bedankt!

Nee doet niet zo heel erg zeer als fietsen en trap lopen..
Dan weet ik niet wat voor aparte fiets jij hebt maar je zult je knie met fietsen helemaal moeten optrekken anders kom je met die trappers in gevecht en met rijden trek je niet zo je benen op als op de fiets tenminste dat mag ik hopen voor je anders zit je wel heel raar

Dat geld ook voor de andere bokkers waarom ga je er mee traplopen wat denk je daarmee te bereiken? soepelheid? je laars hoeft toch niet soepel te worden? alleen boven je enkel gaan ze wat inzakken daarom zou je het beste als je ze aan hebt je voeten naast elkaar zetten en dan een heel klein beetje door je knieen zakken en weer omhoog en dan weer door je knieen zakken en omhoog.. maar ik zou gwoon gaan rijden want inderdaad je zolen gaan er aan en je hebt te veel pijn wat niet nodig is gwoon op je paard klimmen en rijden maar! SUCCES!!

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:42

dit moet mn vriendin van me lezen, zij heeft ook net nieuwe en ze ging er mee zitten maar toen kon ze niet meer overeind komen

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:53

Ik heb ze niet ingelopen, ik ben er gewoon mee gaan rijden . Ik kan mijn laarzen ook niet op de scooter aan, laat staan er mee fietsen, daar zitten ze veel te hoog voor...(Vraag me af wat voor/hoe hoog jullie laarzen dan zijn?? ) Ik heb overigens echt nérgens last van gehad, ze zaten meteen als gegoten.

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 16:16

bij mij zitten ze iets te hoog.. omdat ze natuurlijk nog moeten inzakken en ik heb het ook dat als ik ga zitten dat ik niet goed overeind kom.. ik lag helemaal vlak de eeerste keer hahaha.

destinietje.. hoelaat heb jij je laarzen al? en kan je ze nu nog steeds niet aan op je scooter?

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:20

ow jee en ik ben ook van plan van die laarzen te kopen...
Kan me vast voorbereiden dus
Al hoop ik wel dat ik ze op mijn scooter en op de fiets aan kan!

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:44

ik heb ook sinds een paar maanden Petries en ik heb ook dat door de knie zak gebeuren gedaan. Ik ben er echter vrij snel mee gaan rijden (moest wel zo ongeveer op het paard gehesen worden ), maar toen waren ze ook vrij snel ingezakt en de pijn tijdens het rijden was een stuk minder als tijdens bijvoobeeld het traplopen. In het begin kon ik er ook niet mee op de brommer, maar nu ze ingelopen zijn gaat dat prima!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:26

Als ik op mijn scooter zit met laarzen doe ik mijn laarzen rechtvooruit ziet er heeel debiel uit doen hoef ik ook bijna nooit op scooter want mijn paarden staan bij huis, maar als het voorkomt heb ik nog mijn petries die ik ook aan kan doen.. want mijn wedstrijdlaarzen zijn heeeeeeeel hoog en die petries zijn te ver ingezakt dus die kank wel aan opde scooter..

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:32

Ik kan mijn laarzen niet rechtvooruit doen hihi. Ik vind het ook zonde om ze echt helemaal in te gaan lopen. Ze worden echt niet mooier van een hoop fietsen, traplopen, lopen en alles... IK rij er alleen mee. Ze gaan pas aan als ik op kan stappen en uit als ik eraf kom. Dan netjes in de spanners en opbergen.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:28

Op een niet al te warme dag is wel handig, want dan krijg je van die zweetpootjes en dan zijn oningelopen laarzen niet lekker. Ik zou er gewoon mee gaan rijden en inderdaad fietsen

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:31

Inderdaad, gewoon rijden. Lopen hoef ik met mijn laarzen ook niet te doen, dat zit niet lekker!
Als je ze persee wil inlopen, wil het wel eens helpen om met een natte sok in je laars te gaan en dan te gaan rijden (of lopen als je dat graag wil, maar niet aan te raden, want dat voelt niet lekker fietsen zou wel kunnen. ). Daarna wel goed laten drogen!! vaak gaan ze daar een stuk soepeler door zitten. Succes iig.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:09

Oh inlopen, daar hoorde ik ook van toen ik mijn laarzen een paar weken had
Ik had die dingen opgehaald, ik vond ze wel tof, en ik rijd thuis altijd met schoenen dus ik dacht, mwoah, zondag op concours, trek ik ze mooi aan.
Dus ik op concours, die dingen aangetrokken, ik rijd met losrijden aan op een oksertje en ik werd bijna gelanceerd, had niet echt veel grip de eerste keer
Dusseh, ja da's sowieso een tip, ga er wel eerst thuis een keer mee rijden voordat je ze zomaar op concours aantrekt

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:22

Niet inlopen,geen pijn meer lijden,
Je doet jezelf alleen maar afzien daarmee hoor.
Gewoon inlegkruisjes plakken op de achterkant van je knie.
Zit lekker,snijd niet.Klinkt raar maar werk echt.
Zo kan je dat blijven doen tot als ze je lekker gaan zitten.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 07:58

Gewoon mee gaan rijden. Op een gegeven moment gaan ze steeds lekkerder zitten. Misschien is die tip van de inlegkruisjes iets, ik heb er nog nooit van gehoord maar het klinkt wel logisch!

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:24

Ik heb heel mijn knieholtes kapot gereden. De littekens staan er nog in.Afbeelding Blijven inlegkruisjes wel zitten? Lijkt me dat ze eraf geschuurd worden.