Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Misschien ben je zelf ook meer gespannen geworden omdat je meer acties van hem verwacht en doet hij het daarom. ellepel schreef:kijk ook even naar zijn voeding, misschien dat hij teveel daarvan krijgt en daardoor teveel energie heeft, dan schrikken paarden ook veel sneller.
ikke schreef:Hhhmm, tja, ik vrees met de anderen mee dat hij "de Haflinger" aan het uithangen is, oftewel uitproberen hoever hij kan gaan.
Ben duidelijk en consequent naar hem. Stel je grenzen en blijf daarbij. Schrik er niet voor terug om ferm op te treden, indien hij niet de eerste keer naar redelijkheid wil luisteren. Beetje als Parelli's 1-2-3-4. Vriendelijk vragen, dringend verzoeken, eisen, rotschop. Veelal zul je niet verder hoeven gaan als twee, soms drie.

Urielle schreef:Hij probeert je uitMisschien ben je zelf ook meer gespannen geworden omdat je meer acties van hem verwacht en doet hij het daarom.

ellepel schreef:eigenlijk kun je heel makkelijk testen of een paard echt schrikkerig is of dat het aanstelleritus is...
ga ermee wandelen, ga veel langs enge dingen, zoek het gevaar juist op!
de mijne schrikt aan de hand zelden ergens van, zit ik erop dan vind hij het leuk om te kijken of ik ook schrik.
als hij gaat stilstaan, sla ik niet met een zweep, die heb ik toch nooit mee, ik ga lekker een partijtje op hem mopperen en probeer hem d eandere kant op te laten kijken en er zo wel langs te gaan..