iemand ervaring met 1 losse buitenbox zoals dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

iemand ervaring met 1 losse buitenbox zoals dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 12:27

jaja ik ga een extra box plaatsen
wisje is uit de schuilstal gegroeid denk ik(hoop ik ) en mn pony buiten-pony maken is geen optie, die blijft dan hinniken tot de rest ook weer buitenstaat en de anderen zijn ook te groot voor t schuilstalletje, en ik wil eigenlijk ook gewoon een gewone box hebben ipv schuilstal

dus er komt een buitenstal bij, t liefst iets simpels&betaalbaars

nou kwam ik oa dit tegen(kosten v.a. 1250,- ):

Afbeelding

zoiets zoek ik dus, ziet er degelijk uit past bij de stijl van de andere stallen(t oog wil ook wat he iig t oog van mn ouders want alles staat nogsteeds op hun grond )

wie kent bedrijven in brabant die zoiets leveren, of wie heeft zoiets laten plaatsen door een erkend stallen-bouw bedrijf(of laten maken en zelf in elkaar gezet) en wat waren de kosten er ongeveer van?

andere tips zijn ook welkom

Skatie

Re: iemand ervaring met 1 losse buitenbox zoals dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:35

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:36

Weleens gedacht aan een tuinhuisje?

Dit hebben wij zelf ook. De deur in tweeën gezaagt, dat de bovendeur open kan. Voerbak erin, drinkbak erin. Tegen de onderkant extra dik hout extra en tada.

Hier een fotootje:
Afbeelding
Links naast de deur zit in de hoek een voerbak, en rechts, naast het raam, zit een drinkbak.
Aan de zijkant, links, zit ook nog een raampje, die kan je ook open zetten.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:40

dat tuinhuisje is cool
alleen.. is dat glas niet een beetje gevaarlijk???

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:43

Het is geen glas, het is plastic. Maar voor de raampjes hebben we wel een soort dik gaas gedaan. Van dik plastic (5 mm denk), met hokjes van 5 cm.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 12:47

ja dat tuinhuisje is ook leuk
alleen gaat hem om een kwpn'er die 1.70 word en zodra het paard van mn moeder beter dag&nacht buiten kan staan ivm longproblemen word die gewisseld met t jonge paard, maar zij is ook 1.64
we hebben nu een heel schattige hertenstal(ook tuinhuisje idee maar dan met open deur) en daar is ze inmiddels uitgegroeid

mn hoefsmid had idd ook een tuinhuisje verbouwd tot stal, zijn tinker van 1.53 paste er pefect in maar ik zit dus met grote paarden die er dan niet echt goed in zullen passen denk ik(ivm schuin aflopend dak waardoor ze niet overal makkelijk kunnen staan)

maar het is idd wel een idee om te onthouden, binnenkort maar eens tuinhuisjes gaan bekijken bij tuincentra je weet nooit of ze er op groot&hoog formaat zijn!

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 13:07

Hee kijk eens op markplaats, daar staat een containerstal voor dat geld tekoop met twee mooie stallen, electrische waterbakken erin enzo, echt heel degelijk gemaakt! Op mijn stalling hadden ze ook zo 'n box, het is superhandig, je kunt hem open zetten en dan loopt je paard zo lekker het land op, je kunt hem ook open laten staan dan kan hij het zelf lekker uitzoeken, groetjes!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 13:10

mn ouders willen liever geen containerstal en de buren al helemaal niet(woon je achteraf, kijken er nog mensen je wei in die klagen)
voor zo'n containerstal heb je ook een vergunning nodig, en die wordt dan ook moeilijk als de omwonenden bezwaar hebben
mij lijkt het idd juist wel handig

de stal die er komt, zal idd altijd openstaan, kan ze zelf weten of ze binnen wil of niet

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:21

Dat tuinhuisje zou ik persoonlijk niet proberen voor een groot paard. Ik vraag me af of die stevig genoeg zijn, er komt immers heel wat gewicht in staan en bovendien zijn paarden knagers en heb je erg snel happen uit je hout. Wij hebben een buitenstal die bestaat uit stalen framen waar het hout in valt. Het paard kan dus bijvoorbeeld over de halve deur niet aan het hout komen, hier zit een groot stalen profiel om. Daar heb je heel wat jaren langer plezier van. Volgens mij staat er op marktplaats nog een tweedehands stal te koop. Misschien is dat ook een optie?

ramira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:34

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 14:37

ja wis blijft gelukkig wel van het hout af(schuilstal/hertenstal is ook helemaal van hout) maar idd met stalen frame eromheen oogt meteen stuk sterker en t is wel de bedoeling dat de stal nog jaren meegaat, of met wis erin, of met de oude Desire erin

onze andere stal is een buitenstal van 3 boxen, binnenwanden van beton, buitenkant van hardhout met stalen frame, maar die is ontzettend duur en hoop iets deglijks en stevigs te vinden voor een iets leukere prijs

kan de stal op marktplaats zo niet gevonden krijgen, had al wel gezocht, heb je misschien die link van die advertentie?

@ ramira, tnx! ik ga even kijken

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 14:39

buitenhuis hebben we een prieel van, erg mooi geworden, dus qua stijl past ie er iig bij
ik heb ze gemailt dus ben benieuwd wat ze kunnen doen

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:56

ff een vraagje : mag je wel een tuinhusje op een stukje grond zetten waar je geen stal mag bouwen ??

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 15:03

Renske20 schreef:
ja dat tuinhuisje is ook leuk
alleen gaat hem om een kwpn'er die 1.70 word en zodra het paard van mn moeder beter dag&nacht buiten kan staan ivm longproblemen word die gewisseld met t jonge paard, maar zij is ook 1.64
we hebben nu een heel schattige hertenstal(ook tuinhuisje idee maar dan met open deur) en daar is ze inmiddels uitgegroeid

mn hoefsmid had idd ook een tuinhuisje verbouwd tot stal, zijn tinker van 1.53 paste er pefect in maar ik zit dus met grote paarden die er dan niet echt goed in zullen passen denk ik(ivm schuin aflopend dak waardoor ze niet overal makkelijk kunnen staan)

maar het is idd wel een idee om te onthouden, binnenkort maar eens tuinhuisjes gaan bekijken bij tuincentra je weet nooit of ze er op groot&hoog formaat zijn!

zie je het al voorje,een hele grote KWPNer met hoofd tegen dakje van het tuinhuisje.

*prop,prop* hhaaha

maar die bovenste stal is idd wel een goede optie allen ik ken het verders niet echt.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 15:11

BleikjA schreef:
ff een vraagje : mag je wel een tuinhusje op een stukje grond zetten waar je geen stal mag bouwen ??

ligt aan het aantal m2, bij sommige gemeenten mag je boven de 6 m2 niets plaatsen, andere gemeentes mag het to 9m2(dus een tuinhuisje met oppervlakte van 3x3 als stal mag dna dus wel)
een verplaatsbare stal(bv zeecontainer) heb je ook geen vergunning voor nodig, mits ie niet over een bep. aantal m2 heengaat

verder hebben we een bouwkavel dus mogen we daar iig bouwen wat we willen(met vergunning)
ook vergunning aanvragen voor een stal in de wei als we hem dus niet op de bouwkavel zetten is geen probleem, alleen kunnen de buren dan bezwaar aantekenen, en die van ons zullen dat zeker doen tegen een container
tegen een stal die in de stijl van de rest is en er netjes uitziet zullen ze dat niet doen

maar per gemeente verschilt het tot hoeveel m2 je iets zonder vergunning neer mag zetten, en zo'n vergunning is meestal redelijk makkelijk te krijgen, al zal je bv de kleur of materiaal moeten aanpassen aan de wensen en eisen van de gemeente

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:58

Hier konden we hem inderdaad neerzetten zonder vergunning. Er zitten ondertussen ook overal ijzeren frames op.
Stevig is het iig. wel. Onze pony kon slecht alleen blijven en probeerde zich eruit te timmeren. Echt voluit met zijn kont tegen de wand. Maar hij staat nog steeds.

Maar met een groot paard zal het inderdaad lastig worden, dan zal je naar de hoogte moeten kijken.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:22

Nee sorry, de stal die ik bedoelde heeft er best lang op marktplaats gestaan, maar kan hem nu ook niet weer vinden?!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 20:29

jammer!

vorig jaar toen ze nog wel in de schuilstal paste stonden er allerlei 2e hands losse buitenboxen op marktplaats e.d. en nu ik hem nodig heb zijn ze helaas nergens 2e hands te vinden lijkt het wel...

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:34

Ik heb deze op het moment te koop staan omdat wij zelf nieuwe stallen gaan plaatsen. Het zijn 2 stallen van 3 bij 3, een derde zit er los bij en kan er zo aangezet worden.

Afbeelding

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:40

kan je niet iemand vinden(in je kennisenkring) die zelf een stal kan bouwen.Dan kan je het gelijk aan jouw eisen voldoen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:53

www.henkvanbedaf.nl super degelijk, als je persoonlijk langst gaat kan je heel goed over de prijs babbelen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 21:55

helaas niet ninja2, wel hebben we al allerlei stallen/schuilstal+kippenhok/prieeltje/schutting/bakrand/hooipslag etc laten bouwen door andere bedrijven, alleen ja die prijzen...

en t is niet voor altijd(4 paarden, stal van 3 boxen maar een oud dampig paard en een pony met slechte benen dus ja hoelang t 4 paarden blijven is nog maar de vraag) dus iets heel duurs is eigenlijk een beetje zonde
maar aan de andere aknt, ik begon ooit met 1 pony en er zou beslist niets bijkomen.... dus je weet maar nooit!

irene ik heb je gepb't!

loolapelooza, ik wacht nog even af wat ik verder vind en anders doe ik dat zeker

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:00

Die stallen die jij overigens plaatst lijken mij 10 keer niets om de redenen dat ze op het voorbeelde grenen hout gebruiken (dé rommel om een paardenstal mee te bouwen) Ik heb ook het idee dat het een heel licht stalen frame betreft, de stal in z'n geheel is gewoon absoluut niet zwaar en gaat volgens mij niet zo heel erg lang mee. Zeker niet als er een grote KWPN'er in moet.

Van Bedaf daar gaan wij zelf onze stal halen en iedereen die ik ken z'n stallen komen daar vandaan. Oerdegelijk materiaal en constructie. Je kan ook in kunststof bouwen (kunststof planken verzinkt frame) dat rot nooit en vergt geen onderhoud (gaan we zelf ook doen)
Voor het dak gebruiken ze asbest vrije golfplaten, werkt beter isolerend dan zo een stalen plaatje als op die foto die je post.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 22:54

tsja alleen het prijskaartje he

we hebben al zoiets:

Afbeelding

Afbeelding

van dichterbij(kleur klopt niet is gewoon hout kleur, maar zo zie je iig duidelijk beton van binnen, ligt ook gestorte betonvloer in met afvoer etc)
Afbeelding

beton van binnen, afgewerkt met hout incl metalen strips etc en ja die gaat jaaaaaaren mee alleen is zo'n stal vanaf 1 box van 3x3 vanaf 3000/3500 euro en dat vind ik vrij veel geld voor een stal die dus wrsch niet heeel lang gebruikt gaat worden, vandaar dan een verplaatsbare stal lang genoeg meegaat

maar of zo'n verplaatsbare stal idd zwaar genoeg is dat vraag ik me dus ook af... anders is 1250,- voor een stal die het 1e jaar al niet overeefd ook zonde natuurlijk!
dus ja ik ben nog even aan het rondkijken en ben benieuwd naar alle ervaringen die anderne ermee hebben
(en het vb plaatje was t 1e wat ik zo snel gevonden kreeg wat liet zien wat ongeveer de bedoeling was, dus 1 stal van 3x3 als losse buitenstal)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 18:57

*schopje* want ben nogsteeds hard op zoek(zowel naar een stal als naar info )