Zadel bij DivozaWorld: merk Baseline Start Dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesV89

Zadel bij DivozaWorld: merk Baseline Start Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 21:37

Zoals de titel als zegt wie kent dit zadel?? en heeft er ervaringen mee
Is het een goed zadel

Revanches

Re: Zadel bij DivozaWorld: merk Baseline Start Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 08:26

jah het is een zeer goed starterszadel!!
dat is 1 van me eerste zadeltjes geweest!!
een heel fijn ding en over kwaliteit valt niet te klagen

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 18:59

Dankjewel tis mn eerste eigen zadel en mn ouders moeten het betalen en die willen niet zoon dure. Misschien als ik wat verder ben in de dressuur dat ze dan toegeven om een wat duurdere te kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:28

MArl0esJuh schreef:
Dankjewel tis mn eerste eigen zadel en mn ouders moeten het betalen en die willen niet zoon dure. Misschien als ik wat verder ben in de dressuur dat ze dan toegeven om een wat duurdere te kopen

Hoe ver moet je daar dan voor zijn?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:43

Bitch schreef:

Hoe
ver
moet je daar dan voor zijn?

Denk dat ze bedoeld, als het echt heel goed gaat, en ze besluit helemaal dressuurrichting te gaan, dat je dan wat meer geld neerlegd voor een zadel.
De baseline is perfect om gewoon te laten voelen hoe een dressuurzadel zit, en daar kan ze mooi aan wennen. Vind ze het niks? Zijn haar ouders tenminste niet zoveel geld kwijt.

Of kreeg jij Bitch als eerste (dressuur) zadel meteen een Stubben/Kieffer/Prestige/etc??

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 10:21

@ skitter: Dat bedoelde ik ook eigenlijk.. wist niet zo goed hoe ik het moest uitleggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:38

Skitter schreef:
Bitch schreef:

Hoe
ver
moet je daar dan voor zijn?

Denk dat ze bedoeld, als het echt heel goed gaat, en ze besluit helemaal dressuurrichting te gaan, dat je dan wat meer geld neerlegd voor een zadel.
De baseline is perfect om gewoon te laten voelen hoe een dressuurzadel zit, en daar kan ze mooi aan wennen. Vind ze het niks? Zijn haar ouders tenminste niet zoveel geld kwijt.

Of kreeg jij Bitch als eerste (dressuur) zadel meteen een Stubben/Kieffer/Prestige/etc??

IK kreeg en krijg helemaal nix van mijn ouders. Heb alles zelf mogen bekostigen, en ben daar achteraf heel blij om. Ik voel me niet afhankelijk van degene die mijn spullen/paard zou hebben aangeschaft, en dat vind ik heel prettig.

Het stond er alleen een beetje vreemd, maar heb nu uitleg erbij en het klinkt, op zich, logisch.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:47

nooit bezuinigen op een zadel
uiteindelijk is zo'n zadel altijd duurder
als je het in wil ruilen krijg je er bijna niets meer voor terug
en de kosten van een chiropractor en fysiotherapeut door rugproblemen kunnen ook flink oplopen

ga naar een goede zadelmaker en laat een oudere stubben of passier op maat maken naar je paard je bent dan ongeveer 600 euro kwijt maar dan heb je ook een perfect passend zadel dat nog jaren mee gaat
koop nooit een zadel bij een ruitersportzaak want die hebben er nl. geen bal verstand van of een zadel ook echt past

Niet 1 zadel past zo uit de winkel op je paard laat je dat niet wijsmaken
maar moet altijd aangepast worden naar de rug van je paard
en daarvoor moet je bij een ECHTE vak man zijn
dat is divoza dus niet..
dat zijn zadelverkopers en GEEN zadelmakers!!

Van Triest uit meppel is een echte vakman en echt duur is hij niet

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:22

unamie schreef:
als je het in wil ruilen krijg je er bijna niets meer voor terug
en de kosten van een chiropractor en fysiotherapeut door rugproblemen kunnen ook flink oplopen

ga naar een goede zadelmaker en laat een oudere stubben of passier op maat maken naar je paard je bent dan ongeveer 600 euro kwijt maar dan heb je ook een perfect passend zadel dat nog jaren mee gaat
koop nooit een zadel bij een ruitersportzaak want die hebben er nl. geen bal verstand van of een zadel ook echt past

Niet 1 zadel past zo uit de winkel op je paard laat je dat niet wijsmaken
maar moet altijd aangepast worden naar de rug van je paard
en daarvoor moet je bij een ECHTE vak man zijn
dat is divoza dus niet..
dat zijn zadelverkopers en GEEN zadelmakers!!

Van Triest uit meppel is een echte vakman en echt duur is hij niet

Hier ben ik het mee eens.
Ik heb dus ook een dressuurzadel gekocht van divoza, en die heeft de rug van mijn pony helemaal verknalt. Door fysio/masseur is het veel duurder geworden dan een 2dehands merkzadel. Ik rij nog steeds wel met het zadel maar wel op maat gemaakt door Van Triest. Dus wij waren duurder uit dan dat we gewoon merkzadel hadden gekocht.
En ik zou ook idd geen zadel kopen bij divoza. Mijn stalgenootje was een zadel van hun aan het proberen en die bleek een gebroken boom te hebben.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:00

unamie schreef:

Maar niet voor een beginner vindt ik.
Waarom zoveel geld uitgeven terwijl je niet eens zeker bent van wat je wilt?
En met zoveel geld bedoel ik 400 tot ver er boven die bedrag beginnen de in goede staat tweedehandse topmerken.

Kijk als je zeker weet dat je gewoon de dressuur of spring kant op wil, ja geef dan geld uit aan een zadel die lang mee gaat en goed ligt, maar als je nog jong bent, en nog moet groeien en met de dag je gedachten verandert van wat je eigenlijk wilt doen.. lijkt mij een dure zadel zonde van geld..
MAAR je pony of jezelf moet er niet onder lijden dus goed kijken qua pasvorm

@ Bitch:
Ik begrijp het. Ik kreeg mijn pony van mijn ouder, een hoofdstel en bit, en een vzh zadel (en vast een dekje)

Meer niet. Alles wat ik erbij heb (en dat is veel ) heb ik ook zelf moeten kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:18

@skitter:
Ik kan me wel vinden in je pleidooi, maarrrr, het probleem met de goedkopere zadeltjes is dus vaak de pasvorm. Bij zulke zadels zit nog wel eens een aluminium boom, dus bij een val of iets ander soortgelijks treedt er gelijk een vervorming op, met als gevolg een niet bruikbaar zadeltje van € 195. Dat is dan duur betaald.

Voorbeeldje, een stalgenootje heeft een kunststofzadeltje van NORTON, lag goed, maar nu is dat zadel dus aan het uitdijen, en is dus veels te groot voor het paardje! Ze hebben er wel € 200 voor betaald, en het vorige zadeltje, leer, ook € 200 das €400 bij elkaar wat ze in principe gewoon weg kunnen gooien.
En voor € 400 heb je al een stubben zadeltje.2-dehands offcourse..

En als je dan eigenlijk nog niet weet wat je wilt met je paard, en hier zal ik een hoop commentaar op krijgen, neem dan geen paard.
Goedkoop is in de ruitersportwereld 9,9999999 van de 10 keer duurkoop, dus besef je wat je doet als je een paard koopt. Of je nu buiten rijdt of wedstrijden, voor de rug van het paard maakt het geen verschil, en qua veiligheid ook niet. En helaas merk je vaak pas op de hele lange termijn ( 6 jaar ong) of je paard heeft geleden van het zadel...

Hier dus weer een van de redenen dat ik blij ben dat IK het zelf heb mogen bepalen wat goed voor mijn paard is, en dus met mijn eigen portomonnee alles mocht bekostigen, mijn paard is nu 21 en geen spoortje van vreemde aandoeningen door zadels of ander slecht passend tuig.

Maar het blijft een dillema, ik snap de ouders van de TS ook...paarden+spullen zijn zó duur......

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:20

Ik zou nooit bezuinigen op een zadel.. Is het allerbelangrijkste van de uitrusting vind ik! Kan je inderdaad beter voor hetzelfde geld een aftans tweedehands zadel maar dan wel van een goed merk kopen!

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:31

wat denken jullie van deze zadeltjes wel of niet doen?
Afbeelding
info : DRESSUURZADEL
Model LLGM 92
Merk : MERANO
Kompleet met singel, beugels en beugelriemen
LEREN dressuursingel
NORMAAL NU
945 225
EURO EURO

Schitterend dressuurzadel van bekende fabrikant, vervaardigd van zacht soepel leer leverbaar in diverse maten en breedtes.
De zadels hebben een diepe zit en de perfect gepositioneerde kniewrongen zijn zacht gevoerd en van soepel leer.
De terugliggende stijgbeugelhouders voorkomen extra wrijving en geven een comfortabeler zit.
Door de extra lange flappen worden de singel gespen lager bevestigd wat de de ruiter-paard communicatie verbeterd.

KOMPLEET MET:

- LEREN dressuursingel
- ROESTVRIJSTALEN stijgbeugels
- LEREN beugelriemen

Normaal 945 EURO
AKTIE PRIJS 225 EURO

en van deze :
Afbeelding
info :
NIEUW !!!

MERANO dressurzadel

TOPMODEL !!

kompleet met
-LEREN singel
- leren beugelriemen
- Roestvrijstalen stijg beugels

NORMAAL NU
999 260
EURO EURO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:39

omg.....zadelmarkt-alert.....
Ik zeg hélémaal niets......

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:42

nooit doen!!
Merano topkwaliteit
hoe durven ze dat ze beweren
wat een bullshit zeg
kijk maar eens onder zo'n zadel dat is zo verschrikkelijk scheef
arm arm paard die dat op z'n rug krijgt
voor 225 euro heb je geen nieuw goed zadel!!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:53

Het maakt niet uit wat een zadel kost, als het maar past! En voor weinig geld kun je vaak nog wel een prima 2ehands merkzadel kopen. Mijn paard wilde zo nodig een nieuwe....

joyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:55

wij hebben ook het merano topmerk op de rug van ons paard liggen en er is niks mis mee.. wisten jullie dat het merk stubben precies dezelfde mensen maken het merk stubben en het merk merano het verschil si vind ik dta het merk betaalt ... en het moet gewoon goed op je paard passen dat is wel zo als het net niet past of een twijfel zou ik het niet doen .... maar als het goed past past het ook goed en wij hebben er al lang plezier van!! stubben en het merk merano het verschil si vind ik dta het merk betaalt ... en het moet gewoon goed op je paard passen dat is wel zo als het net niet past of een twijfel zou ik het niet doen .... maar als het goed past past het ook goed en wij hebben er al lang plezier van!! en je zit ook erg lekker maar moet je wel het dure zadel nemen die andere zit nii fijn!!

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:08

Ok bedankt voor jullie reacties?
maar hoez0 wat is er precies mis met die zadels dan?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:23

joyhorse schreef:
wisten jullie dat het merk stubben precies dezelfde mensen maken het merk stubben .... maar als het goed past past het ook goed en wij hebben er al lang plezier van!! stubben en het merk merano het verschil si vind ik dta het merk betaalt ...

dezelfde mensen maken stubben en merano???
hoe bedoel je??........ dat het van dezelfde fabriek komt??
DAT IS DUS NIET WAAR!!
wie heeft je dat wijsgemaakt joyhorse
of verkoop je het merk Merano soms zelf??
ga eerst maar na of dat waar is.. voordat je zulke onzin beweerd
en dus ook andere mensen onwaarheden verteld

Stubben heeft inderdaad een "2e merk en dat is LEMETEX
dus GEEN merano!!!

lemetex is ook prima van kwaliteit maar die heb je dus niet voor 225 euro

joyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:26

ik heb dat gehoord van ene betrouwbare bron en het is idd van lemetex daar lijkt t op iig!! en ik vind merano een goed zadel en merano is bijv. van minder dik lere ofzo mara dara heb je ook ene leuk zadel voor !!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:34

joyhorse schreef:
ik heb dat gehoord van ene betrouwbare bron en het is idd van lemetex daar lijkt t op iig!! en ik vind merano een goed zadel en merano is bijv. van minder dik lere ofzo mara dara heb je ook ene leuk zadel voor !!

je bedoelt zeker ONBETROUWBARE bron
omdat het op lemetex lijkt is het volgens jou hetzelfde??
hahaha ik begin het bijna komisch te vinden
je moet nog een hoop leren joyhorse voordat je andere kan adviseren om een goed zadel te kopen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 22:00

Ik denk dat de Merano (de 2e dan wel ) een leuk zadeltje is om mee te beginnen

Wel zou ik je adviseren om er een zadelmaker bij te laten komen om alles passend te maken.

Succes met het zoeken naar een zadel

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 06:58

Quellian schreef:
Ik denk dat de Merano (de 2e dan wel ) een leuk zadeltje is om mee te beginnen

Wel zou ik je adviseren om er een zadelmaker bij te laten komen om alles passend te maken.

dat kan helemaal niet
de boom van een merano kan nl. niet breder of smaller gemaakt worden ..een zadelmaker begint niet eens aan zo'n zadel....
een zadelverkoper misschien wel.. maar die bakt er weer niks van

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 07:38

echt weer zo een topic, bij sommige bokkers mag goedkoop gewoon niet goed zijn, of ouders wel of niet betalen of wel of niet willen... of wel of niet kunnen.... je kunt niet bij iedereen in de beurs kijken... sommige goedkope zadels kunnen wel goed liggen.. op mijn pony heeft een ainsley gelegen en ... ze wilde niet meer lopen, lag dus totaal niet en dan heb je toch wel een van de betere zadels... naar mijn mening het beste ikzal en moest dat hebben...ik wil alleen maar aangeven dat dit per paard evrschilt en niet iedereen 600 euro uit kan geven

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 07:47

mesastamp schreef:
en niet iedereen 600 euro uit kan geven

als je niet eens 600 euro over hebt voor een zadel dan kun je beter geen paard kopen of nog even doorsparen
de rekening van de dierenarts is vaak al duurder
vaak genoeg zie ik mensen rijden met zo'n goedkoop waardeloos zadel wat totaal niet past
maar er liggen wel anky dekjes onder en ze hebben wel dure rijbroeken aan
daar hebben ze blijkbaar wel geld voor over