Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
om een wat duurdere te kopen MArl0esJuh schreef:Dankjewel tis mn eerste eigen zadel en mn ouders moeten het betalen en die willen niet zoon dure. Misschien als ik wat verder ben in de dressuur dat ze dan toegevenom een wat duurdere te kopen

Bitch schreef:![]()
Hoe
ver moet je daar dan voor zijn?
Skitter schreef:Bitch schreef:![]()
Hoe
ver moet je daar dan voor zijn?
Denk dat ze bedoeld, als het echt heel goed gaat, en ze besluit helemaal dressuurrichting te gaan, dat je dan wat meer geld neerlegd voor een zadel.
De baseline is perfect om gewoon te laten voelen hoe een dressuurzadel zit, en daar kan ze mooi aan wennen. Vind ze het niks? Zijn haar ouders tenminste niet zoveel geld kwijt.
Of kreeg jij Bitch als eerste (dressuur) zadel meteen een Stubben/Kieffer/Prestige/etc??

unamie schreef:nooit bezuinigen op een zadel
uiteindelijk is zo'n zadel altijd duurder
als je het in wil ruilen krijg je er bijna niets meer voor terug
en de kosten van een chiropractor en fysiotherapeut door rugproblemen kunnen ook flink oplopen
ga naar een goede zadelmaker en laat een oudere stubben of passier op maat maken naar je paard je bent dan ongeveer 600 euro kwijt maar dan heb je ook een perfect passend zadel dat nog jaren mee gaat
koop nooit een zadel bij een ruitersportzaak want die hebben er nl. geen bal verstand van of een zadel ook echt past
Niet 1 zadel past zo uit de winkel op je paard laat je dat niet wijsmaken
maar moet altijd aangepast worden naar de rug van je paard
en daarvoor moet je bij een ECHTE vak man zijn
dat is divoza dus niet..
dat zijn zadelverkopers en GEEN zadelmakers!!
Van Triest uit meppel is een echte vakman en echt duur is hij niet

unamie schreef:nooit bezuinigen op een zadel
uiteindelijk is zo'n zadel altijd duurder
lijkt mij een dure zadel zonde van geld..
) heb ik ook zelf moeten kopen. 

stubben en het merk merano het verschil si vind ik dta het merk betaalt ... en het moet gewoon goed op je paard passen dat is wel zo als het net niet past of een twijfel zou ik het niet doen .... maar als het goed past past het ook goed en wij hebben er al lang plezier van!! en je zit ook erg lekker maar moet je wel het dure zadel nemen die andere zit nii fijn!!
joyhorse schreef:wisten jullie dat het merk stubben precies dezelfde mensen maken het merk stubben .... maar als het goed past past het ook goed en wij hebben er al lang plezier van!!stubben en het merk merano het verschil si vind ik dta het merk betaalt ...
joyhorse schreef:ik heb dat gehoord van ene betrouwbare bron en het is idd van lemetex daar lijkt t op iig!! en ik vind merano een goed zadel en merano is bijv. van minder dik lere ofzo mara dara heb je ook ene leuk zadel voor !!
) een leuk zadeltje is om mee te beginnen 
Quellian schreef:Ik denk dat de Merano (de 2e dan wel) een leuk zadeltje is om mee te beginnen
Wel zou ik je adviseren om er een zadelmaker bij te laten komen om alles passend te maken.
mesastamp schreef:en niet iedereen 600 euro uit kan geven