Maar ik vraag me af, is kuil nou goed voor veulens en shetlanders?
Of zal ik daar toch maar gewoon (droog) hooi voor bestellen?
Wat vinden jullie van kuilgras?
Ik wacht op reacties...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bella schreef:Kuil is een goede vuller. Maar daarnaast is het ook afhankelijk van het soort kuil. Sommigen hebben een slechter kwaliteit kuil dan anderen: heel nat of juist stuk droger? Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een wat drogere (en nooit warme, lauw ala) kuil...
Hooi kan ook problemen opleveren bij paarden; sommige paarden krijgen er longproblemen van...
OrissE_GipsY schreef:ook van hooi kunnen paarden koliek krijgen hoor !!!! het licht er maar net aan waar het beest gevoelig voor is....
)
en wat betreft de shetten... die kan je best smorgens en savonds een klein plukje geven... en dna voer je de rest toch aan met hooi..?? of je zet ze alleen op hooi... maar ik zou met je shetten idd wel uitkijken met kuil... Waratje schreef:Helaas heb ik dus een paard dat absoluut onwerkbaar wordt van kuil, zelfs al is het nog zo mooi droog, zodra die omzetting naar lichtzurig is opgetreden kan ik het niet voeren. Dus ik ga absoluut voor droog hooi! En voor degenen die met opslagproblemen zitten: dat is ook ingepakt te doen, je moet het hooi alleen knisperdroog laten worden voor je het inpakt.
. De keuze is er niet voor niets!