Wat doen jullie nou in de regen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxsweet

Wat doen jullie nou in de regen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 08:25

Mijn paard staat net op een nieuw pension met alleen maar een buitenbak..
Als het regent, dan wordt het niet rijden of rijden in de regen
Maar kan dat wel met een zadel enzo en heeft dat niet rare gevolgen voor mijn Wintec 17 inch zadel (Geen leren zadel)
En als je dan gaat rijden en je haalt je paard nat uit het land.. Kun je hem dan wel normaal opzadelen of moet ie eerst helemaal droog ?? (Misschien zweetmes een optie??) Ik heb daar helaas nog geen ervaringen mee ..

Alvast bedankt !!

Xox

Re: Wat doen jullie nou in de regen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:31

Ik heb de paarden aan huis staan maar hetzelfde probleem. Rijden op eennatte rug is niet aan te raden. Ik rijd eerst en zet dan later de paarden buiten. Als je, je zadel wilt sparen zou je een waterdichte uitrijdeken kunnen gebruiken. Maar ik zou eens bij de fabrikant informeren of het zadel er tegen kan. Het lijkt me geen probleem

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:34

ik rijd niet op een nat paard en niet in de regen, zonde van mijn (Torsion) zadel.

Mijn paard staat 24/7 buiten in de wei, dus veel keus heb ik niet w.b. binnen zetten: ik heb geen binnen!

Maar er zijn nog zoveel andere leuke dingen die je met een paard kan doen zonder erop te zitten!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:38

Mmh ik zit te wachten totdat de regen overgaat .
Maar met een goed dekje onder je zadel kun je toch best een nat paard opzadelen? Tijdens het rijden zweet n paard ook en wordt de rug ook nat, dus zo'n euvel zal dat toch niet zijn?
En anders een keertje lekker longeren ofzo?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:41

Ik doe hem een regendeken om als hij op de wei staat en rij gewoon in de regen met leren zadel of met m'n wintec. Ik rijd zonder regen- of uitrijdeken want daar krijgen ze het nu veel te warm onder! Gewoon je paard en zadel afdrogen als je klaar bent (hoofdstel ook). Als het echt keihard regent ga ik wandelen of laat ik hem staan, hij vermaakt zich in de wei toch wel

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 09:06

smurf schreef:
Maar er zijn nog zoveel andere leuke dingen die je met een paard kan doen zonder erop te zitten!

Jaah er zijn zat leuke dingen om te doen zonder om erop te zitten
Ik vind het geweldig als ik haar los in de bak gooi en haar dan met m'n stem kan laten doen wat ik wil (meestal )

En ik wil haar eigenlijk geen regendeken opdoen, want als het dan ophoudt met regenen dan moet ik eerst 10 minuten fietsen en hem afdoen bij wijze van spreke..

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:54

dat je paard nat is is niet zo'n ramp, zolang zijn spieren maar niet door en door koud zijn, en er geen modder of zand op zijn rug zit, kan je gewoon opzadelen en gaan rijden.... voor zover ik weet is daar nog nooit een paard aan overleden...

die haf van ons heeft ook een wintec, en ze kunnen wel tegen water... maar ze worden dus wel zeiknat, maar drogen wel weer op.. meestal blijft zo'n zadel wel 1,5 dag nat ofzo... dus dan wordt t de volgende dag zonder zadel rijden mijn zusje is er pas mee naar het strand geweest, en echt heel dat zadel in het water he... heeft dus ook ongeveer 2 dagen geduurt voordat het echt droog was...

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 09:56

haha jaah zo kan het ook
Bedankt voor de tips

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:10

Gewoon rijden. Zolang er geen zand of bagger op de rug zit gaat het zadel er bij mij gewoon op en na het rijden haal ik even een doekje over het zadel zodat het meeste nattigheid eraf is.

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:14

als de rug erg nat is maak ik m wel een beetje droog met een handdoek, ik ben altijd bang dat het anders gaat schuren!
en wat betreft het zadel, die is van leer maar zolang je m maar gewoon droog maakt na het rijden is er niks aan de hand eigenlijk.
ik moet ook wel rijden met de regen want wij hebben ook geen binnen maar jah dat went hea

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:43

Idd een goed dekje op de rug en opzadelen.
Wij hebben ook een Wintec zadel en kunnen alleen buitenrijden.

In de winter als het echt giet dan rijden we met een waterdichte rijdeken en anders gewoon in de regen.

We zijn gelukkig nog geen van beiden gesmolten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:02

het gaatmij niet zozeer om eht smelten of eraan dood gaan, maar ik ben meer met het comfort van het paard begaan. Hij moet al een strak ding op z'n rug en iemand erop en dan ook nog op z'n natte vel, nee, ik doe hem dat echt niet aan......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:02

Meestal gewoon hetzelfde als het niet regend.. ik heb vroeger altijd op een stal gestaan met alleen een buitenbak, dus ik moest door weer en wind rijden, gewoon een regenbroek aan en regenjas, en gewoon doorgaan!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 11:08

hmm .. iedereen denkt verschillend

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:09

Gewoon rijden, hoor, je paard is niet van suikerwerk!
Als ie echt kletsnat is, droog ik hem even af met de handdoek op de plek waar het zadel ligt!
Borstel de haren recht en opzadelen.
Van rijden in de regen krijg je echt niks. Droog je spullen netjes af na de rit en laat alles drogen aan de lucht, dus geen zadelhoes erop en niet in afgesloten kast!
Ik moet er niet aan denken om in een binnenbak te rijden!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:43

Een nat paard maakt niet uit...als je paard bezweet is onder het zadel stap je toch ook niet af omdat ie daar nat is Alleen als er echt zand op de plek van het zadel is moet je uitkijken voor schuren van het zadel maar kun je altijd afspuiten of even met een spons weghalen.

Mijn paard loopt altijd super als het regent, net alsof ie er snel vanaf wil zijn

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:54

Ik vindt anders een rug nat van zweet iets anders als nat geregent. Je kunt dan beter een regendeken opdoen in de wei dan is de rug droog als je opzadelt. Wij rijden ook in de regen. Vindt het geen reden een paard te laten staan.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:01

Mijn verzorgpaarden staan op een wei, 30 min rijden van de manege. Als het regend ga ik niet rijden, ten eerste is de wei dan te modderig, en de weg naar de manege wordt spek glad

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:42

als ik wil gaan rijden het regent... trek ik altijd me regenjas aan haahah... die komt tot mn enkels haha.. me pony word dan wel helaas nat.. maar dat vind ie niet zo erg.. als ik dan klaar ben met rijden verwen ik hem extra. door hem lkkr helemaal droog te wrijven.. enzz..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 14:52

Ik ben het smurf eens dat je niet een nat paard moet opzadelen. Mijn paarden staan in de herfst en winter met regendeken, dus dan heb ik dat probleem niet, maar met deze zomer (kunnen we dit dan een zomer noemen?) valt het niet altijd mee. Als het echt plenst dan ga ik longeren, of ze krijgen een vrije dag (ook niet verkeerd voor ze). Ik heb nog nooit de luxe van een binnenbak gekend.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:42

Ik ga gewoon rijden op mijn natte paard. Even drogen met een handdoekje, zadel erop en klaar.

Mijn zadel krijgt niets van regen (leren kieffer), maar hoe dat met kunstofzadels zit weet ik niet.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 16:10

Vanaf september staat ze met een regendeken en kan ik dus perfect rijden. Ik heb sowieso een tic dat ik na het rijden mijn zadel moet poetsen (met zo'n spray hoor, niet met zeep en vet, dat is maar eens per maand ofzo). Maar goed, ik heb eigenlijk een watje van een paard wat bij het minste spatje in haar stal gaat staan, dus ook als ik de deken eens vergeet of als het midden in de zomer gaat regenen is ze gewoon droog

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:05

En hoe doen jullie dat dan als het regend en het is buiten al kouder? Ik ben er helemaal niet op tegen hoor, maar voor mezelf en mijn paardje wil ik even weten wat het beste is.
Stel dat het best koud is en regend. Ik heb intensief gereden en als ik haar af zadel dan komt er damp van haar af. Dan moet ik denk ik gewoon een zweetdeken opdoen en op stal zetten? En als ze dan droog is haar winterdeken weer op?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:12

als het echt hard regent dan longeer ik wel in de wei
met wat motregen rij ik er gewoon door, heb dan een wijde ajas aan waardoor men zadel droog blijft.
nat paard zadel ik op, als er zand inzit probeer ik dat weg te krijgen met een emmer water, indien dit niet lukt rij ik niet.

is er geen zand dan gooi ik er een oud laken over (om men grandeurpad proper te houden, en zadel ik gewoon op hoor)

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:24

In de binnenbak rijden