Vies vraagje...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille77

Vies vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 16:24

Ik heb sinds kort een Arabische ruin van 12 jaar. Laatst kwam zijn penis uit zijn koker en ik zag dat zijn penis heel vies was. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar hoor je dit schoon te maken?

_Natasja_

Re: Vies vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:29

Ja, met lauwwarm water kun je zijn penis schoonmaken.
dit kan door met je hand de koker in te gaan
-let op veel paarden vinden dit niet echt geweldig-
en het schoon te wrijven.
Waarschijnlijk krijg je het niet in 1 keer schoon probeer het in
meerdere keren en anders inwrijven met babyolie zodat het los kan
weken. Succes ermee. Eenmaal schoongemaakt hoef je het pas weer
te doen als het viezig begint te worden.
Sommige mensen hebben daar vaste routine voor andere doen het
gewoon als het nodig is.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:33

Sorry, maar ik vind dit niet echt een vies vraagje, ik doe het om de week. En merk dat het ook wel nodig is. Ik pak gewoon een washandje, een spons en een emmer water. Ik ga hem gewoon lekker bij zijn hals kroelen tot ie ontspant en dan komt de penis wel uit de koker. Dan voorzichtig schoonmaken, zorg dat je geen lange nagels hebt en hem zo krabt, want dan heb je gorte kans op infecties!

Sommigen verklaren me voor gek, en hebben het over animal.. s*ks..!! Nah.. ik vind het gewoon en doe het heus niet voor mijn plezier!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:36

Ik vind ook gewoon dat het moet hoor !!! Want als het niet gebeurt heb je de kans op kokerontsteking. En als je het vies vind doet je toch handschoenen aan? Je kan het ook met beradine zeep / speciale shampoo wassen, ik heb het voor mijn opleiding dierhouderij moeten doen en het is even een rotklusje maar het hoort erbij. Wij wassen toch ook onze doos ?
Nouja en een paard kan dat gewoon niet zelf, gewoon wassen dus, en als je het niet zo goed durft, dan vraag je aan iemand op stal die het ook bij eigen paard doet of die jou de eerste keren wilt helpen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:45

mariellexxx schreef:
Nouja en een paard kan dat gewoon niet zelf

Oh jawel Een aantal ruinen dat ik ken (waaronder die van mij) springt nog geregeld op een merrie, daar word ie wel schoon van .

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:16

sting mijn shet doet dat ook sins kort dus dat is al 1 minder

als je een ruin heb vin ik dat je dat hoort te doen
mijn haf heeft het ook redelijk vaak en erg zitten maar met de water slang (lauw water)in zijn koker en even laten weken en dan proberen schoon te maken met een washandje en een sopje

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:24

Sting schreef:
Oh jawel Een aantal ruinen dat ik ken (waaronder die van mij) springt nog geregeld op een merrie, daar word ie wel schoon van .
De ruin wordt er dan misschien wel schoner van, maar de merrie echt niet.
Voor de merrie kan het betekenen dat ze een fikse baarmoederontsteking oploopt en als ze echt gedekt moet worden dat het hierdoor niet 'pakt'. Soms kan een merrie er zelfs onvruchtbaar van worden.
Iets waar je als eigenaar niet blij van wordt als je net een veulentje had willen hebben van deze merrie.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:39

mijn ruin van 5 springt nooit op een merrie en die heeft een hele schone penis, en ik maak hem nooit schoon, er zit geen velletje of vuiltje op....hoe hij het doet????? ik heb geen idee

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:26

hmm, ik heb de penis van mijn ruintje nog nooit schoon gemaakt in de 2 1/2 jaar dat ik hem heb....nooit geweten dat dat moest:P
maar MOET het ook echt? ik ken zoooo veel mensen die een ruintje hebben die dat dus echt nooit doen. en ik geloof ook niet dat die ruintjes er echt last van hebben.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:43

hmmm... mijne is ook 17 en in de 6 jaar dat ik hem heb nog nooit schoon (kunnen maken) gemaakt. Hij is niet vies, vind het niet prettig...hoewel het wel hoort (onder staart maak ik het elke week schoon) vind hij het kennelijk toch beschamend

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:52

geloof me ruinen zijn juist de paarden die het meest een ontstoken koker hebben omdat mensen denken dat ze het niet schoon hoeven te maken.
bij hengsten wordt het juist het meeste gedaan omdat ze of dekken of omdat mensen met hengsten (en dit klinkt toch een boel arrogant) gewoon zich meer hebben verdiept in het onderhoud van hun hengst.
vaak zien mensen met ruinen niet dat hun ruin een ontstoken koker heeft en denken ze dat als het dik wordt het er gewoon bij hoort.
dat sommige hengsten of ruinen geen vieze penis hebben komt door onbewuste reinheid van hun eigenaar.
als je je paard regelmatig wast of afspoeld na het rijden en je spuit met de water slang op de koker komt daardoor ook water in de koker en spoel je het vuil er met een beetje geluk uit.
als dat regelmatig gebeurt kan er zich ook geen vuil aan koeken in de koker en blijft de penis redelijk schoon.
daardoor blijven sommige hengsten en ruinen ook schoon

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:56

Mijn ruin heeft een erg vieze penis
Maak hem geregeld schoon; vooral omdat hij het erg onprettig vindt doe ik het in delen.
Uiteindelijk wordt het dan allemaal schoon, wat ik erg belangrijk vind, want een ontsteking kan voor ontzettend veel problemen zorgen!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:58

mijn haflingerruin laat het niet toe, die houdt alles stijf naar binnen als ik het probeer.
Heb het laatst wel bij mn kwpnér gedaan, die stond er gewoon van te genieten.....

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:07

ik vraag me af hoe jullie die dan schoon maken, want mijn ruin is net een meisje en gooit hem der nooit uit. (t is niet zo'n "viezerikie").
Ten minste niet als ik in de buurt ben.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:14

BailyKarlos schreef:
ik vraag me af hoe jullie die dan schoon maken, want mijn ruin is net een meisje en gooit hem der nooit uit. (t is niet zo'n "viezerikie").

Die van mij ook niet.

En mocht ik het eens proberen dan kan ik mss een klap krijgen.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:47

Doe het ook nooit, heb al drie ruinen op een rij gehad. En ook nooit problemen ermee gehad. En dat laat ik lekker zo, misschien hoemeer je eraan zit hoe meer je het actieveert

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:53

Als ie niet uitschacht kun je hem lichtjes verdoven met verdovingspasta, daar ontspannen ze van en dan laten ze het zaakje wel hangen hoor
Het is een smerig werkje, maar het hoort erbij.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:00

Sommige ruinen zijn inderdaad viezer dan anderen, oa koudbloeden schijnen het erger te hebben.
Die van mijn paard maak ik wel eens een beetje schoon, en dat kan gewoon. Moet ook wel, want hij schacht niet uit bij het plassen en is daar dus vaak vies.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:07

BailyKarlos schreef:

BIj mijn paard zit hij ook altijd in de koker. Als het tijd is....dan gaat het vies ruiken, dan pak ik een handschoen(dunne) en ga er met mijn hand in. Ik kan dan zo een aantal grote brokken "grijs smeer" eruit pakken. Tussen al die losse vellen zit het meeste.

Ik zou nooit met reinigingsmiddelen ofzo beginnen. Dan verstoor je de zuurgraad, die de bacterien juist doden en juist dan krijg je infecties. Dus gewoon met water en enkel als het nodig is..

Joey89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:21

Dit is echt zo toevallig, ik wilde namelijk vandaag precies dit topic plaatsen Mijn ruin heeft ook zo'n hele vieze penis, en ik heb geen idee hoe ik die schoon moet maken, vooral omdat hij nog niet zo heel lang geleden gecastreerd is, zal hij het niet fijn vinden als ik daar aan zit.... Ik denk dat ik maar hulp op stal ga vragen aan een van de vele ruin bezitters....

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:29

wij doen het ook nooit... en de ruin heeft er geen last van.. ik hoor ook welles verhalen van mensen die hem iedereen week schoon maken en die ruin heeft JUIST ontstekkingen.. ik weet niet wat nou beter is hor

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:58

Mijn verzorgdravertje heeft er dus ook nooit last van, hij is echt altijd schoon hoe die het doet weet ik niet

Maar bij de shet is ie wel altijd smerig maar het lukt me niet om de penis schoon te maken. Of hij rent weg, draait de hele tijd weg of houd hem stijf naar binnen. maar volgens mij heeft hij er geen last van en kijk ook regelmatig of het niet dik is.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 00:54

Tja, het hoort er nu eenmaal bij, net zoals ik bij mijn merrie ook de boel moet schoonhouden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 01:03

mijn ruin schacht nooit uit.
De hengst daarintegen word wel schoon gemaakt als dat nodig is

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 07:13

Ik ben er toch ook zeker van dat je hem moet proper houden hoor. Ik heb geen ruin maar op de manege hier staan er een boel manegeruinen en die worden toch regelmatig proper gemaakt.
Hier naast in de wei staat een ruin op rust, de eigenares komt eens in de week eens kijken en doet er niks aan. Vroeger liet de ruin zijn penis nooit buiten maar nu hangt hij er constant uit en hij ziet zo geel als iets, volgens mij ontstoken. We hebben het tegen de eigenares gezegd maar die doet er niks aan. Ik kruip niet bij andermans paard dus daar staat hij dan met zijn spel bijna constant uit. Misschien probeert hij het zo zelf te reinigen?? Door uit te hangen en door het natte hoge gras te lopen?
Ik heb me laten vertellen als er een ontsteking is dat het dan vlug tot aan de nieren gaat waardoor ze met een moeilijk te behandelen nierontsteking zitten.

Ik zou het risico niet lopen en toch proberen proper te maken. Ik doe het bij mij merrie toch ook regelmatig