Korte voorpluk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Careano

Korte voorpluk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 15:16

Hoi,

Mijn paard heeft echt een hele korte voorpluk. De vorige eigenaren zeggen dat hij nooit langer is geweest.. Groeit hij dan gewoon niet ofzo Dat vroeg ik me af

Hier een foto:
Afbeelding
Hij heeft echt maar 3 sprietjes

Bestaat er geen haargroeimiddel voor paarden ofzo.. Of is dit een hele domme vraag

En, heeft er iemand ervaring met wedstrijden met zo'n voorpluk (weet niet hoe ik het anders moet zeggen ) Iemand vertelde mij dat je een knotje van de manen kan maken en dan afknippen en bevestigen op de plek van de voorpluk? Heeft iemand dit al eens gedaan?

Nu laat ik het stukje achter het hoofdstel meegroeien met de voorpluk, zodat het toch nog wat lijkt

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groetjes Tessa

NiNa_14

Re: Korte voorpluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:25

denk dat het enige is wat je kunt doen is gedult hebben en idd die voorste pluk mee laten groeien

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:27

kan met je meepraten hoor ! Heb die van mij dik 4 jaar en geen pluk hoor...
Afbeelding

Heb de hoop onderhand al opgegeven;)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 15:47

Kan er bij jouwe ook geen knotje in?
Ik heb er wel een paar keer een vlechtje in gekregen, knap he
Laatste tijd laat ik gewoon de voorpluk los hangen bij de wedstrijd

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:04

Ken ook meerdere paarden die geen voorpluk hebben en het schijnt dan idd bijna niet te groeien..
Ja misschien is extensions iets?

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:17

stalgenoot van mij haalt pluk manen weg bij paar die mega veel heeft (zie je niks van). Dit vlecht ze vervolgens bij dat kleine plukje in! Zo heb je toch een mooi knotje. Maar ik rij gelukkig geen wedstrijden dus hoef ook geen knotje te maken

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:52

Oei...lastig punt! Mijn paard heeft het ook...al jarenlang een piepklein plukje haar tussen de oren en het wordt gewoon echt NIET meer..

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 20:05

Neej, dat heb ik ook gemerkt..
Maar goed, nu ik dat andere plukje mee laat groeien lijkt het tenminste wat..

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:58

ik weet wat je kunt doen... je kunt een stukje dat normaal bij de zijkant hoort bij de voorpluk leggen dat in een vlecht leggen en een paar dagen laten zitten.. als die haren wel groeien heb je straks wel een mooie voorpluk.
doe ik ook bij de mijne krijgt hij een mooie volle pluk van !

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:17

Ik vrees voor je dat dit blijvend is. Maar dat is toch niet erg? Tenminste, ik vind niet dat er per se een knotje in moet voor een wedstrijd. Wat niet kan, kan niet. Heel simpel.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:24

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:06

orisse heeft ook echt maar 3 sprietjes haar.. die zijn wat langer dan die van jouw... maar het is en blijft echt 3x nix....

maar ze heeft dus ook hele dunne manen, die ook vrij moeilijk groeien.. haar manen komen nu wel iets bij, maar die voorpluk... echt niet...
ik kan deze dus ook niet vlechten, toen ze keuring liep op jongere leeftijd, toen vlochten die mensen haar manen weleens mee zeiden ze... maar ik vraag me af welke manen dan ???

ook is ze vrij lomp, en stoot ze nog weleens dr hooft, nu had ze weer een wondje... precies bij dr voorpluk.. en weer een stukje pluk weg.... zo blijf je gaan he....

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:11

Ach jee, das inderdaad niks, ik zou toch proberen er wat van de manen bij te laten groeien, zoals je dus doet, volgens mij vlocht Amanda van Bokt ook wel eens een paard zonder pluk, die vlocht er dan extra haar bij geloof ik.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:57

Paard van een vriendin van mij heeft ook zo'n zielige voorpluk. Zij vlecht hem nooit in voor een wedstrijd, en heeft er ook nog nooit commentaar op gehad.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 17:21

@ Pricilia: Hij schuurt niet.. dat is zeker Anders zouden er schuurplekken zijn..

Enne : heeft het er misschien mee te maken dat cookie ook veel roos heeft in zijn voorpluk? Misschien dat dat ook een rede is..

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:41

het stukje wat normaal onder het kopsstuk zit niet meer afknippen maar laten groeien en deze bij de voorpluk meenemen!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 18:28

Ja, daar ben ik nu al mee bezig
Maar toch bedankt voor je tip

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:34

Ahh Het lijkt me echt irritant, mijn pony had eerst gewoon een normale pluk voor wedstrijdpony, nu is het iets minder geworden maar nog steeds heel normaal. Mij lijkt de opslossing voor het vlechten dan, gewoon ene paar plukken uit de manen trekken en die meevlechten. en eventueel groeit het dan ook sneller. De voorpluk zelf.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 18:38

Nog even over zijn manen: Die zijn ook bijna niks En daar heeft ie al zulke dunne manen.. Dus dat kan ook niet

En ik wou graag van het paard van mijn zus (die heeft hele dikke manen), maar dat mag niet Haha..

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:04

m'n verzorgpaard had toen hij 4 jaar was ofzo, ook maar iets van 3 sprietjes maar dat is nu helemaal goedgekomen ( is pas 7 ) hij heeft nu een mooie voorpluk. maar ik weet niet of dit bij jou paard ook zal gebeuren.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:10

Afbeelding

dit is orisse met dr mega-voorpluk, nu is ie ietsje kleiner alweer, doordat ze dr hoofd weer eens heeft gestoten enzo.... maar op de foto vind ik hem eigenlijk wel meevallen, vergeleken met de 1e foto in dit topic hahaa ze heeft iig niet de aller-aller-kleinste voorpluk gelukkig... maar wel weinig.... ik vlecht haar manen ook altijd met naald en draad, zodat het lijkt alsof ze nog wel wat heeft, als ik met elastiek knotjes maak, dan heeft ze 5 hele super kleine knotjes... hahaha

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:04

Ik denk dat je vrij weinig kunt doen, inderdaad de manen erachter mee laten groeien (wat je nu doet) maar verder..
Sommigen zeggen dat het helpt als je de dode punten eruit knipt, maar volgens mij heeft dat vrij weinig invloed op het groeien van de manen, zeker als die toch al langzaam groeien.

Vind die foto trouwens wel onwijs schattig, en volgens mij misstaat het hem niet hoor, die 3 sprietjes

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:16

Er zijn meer mensen die met dit probleem zitten.

Maar het schijnt zo te zijn dat een voorpluk soms gewoon zo blijft en niet mee groeit.

Gelukkig heeft die van mij toch een mooie volle voorpluk.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 20:21

@ basjeGuwrl, vond hem ook wel schattig
@ MissSisa, ik denk ook dat hij niet meer groeit hoor, maar ik dacht: Wie weet bestaat hét wondermiddel wel alleen heb ik het nog niet ontdekt

AnjatjeuhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:34

Mijn paard heeft ook bijna geen voorpluk, maar gelukkig valt het niet zo op door haar speciale bles:
Afbeelding
Hier heb ik een deel van haar manen mee naar voren, waardoor het dus nog wel lijkt alsof ze nog wat voorpluk heeft.
Buiten dat kan je er volgens mij helemaal niets aan doen, je zal er gewoon mee moeten leren leven.