Wie heeft er allemaal een eigen trailer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wie van jullie heeft een trailer tot zijn/haar beschikking?

1. Ja, ik heb een eigen trailer
Geen stemmen
2. Nee, ik heb geen trailer, ik kan er wel een lenen als ik dat wil
Geen stemmen
3. Nee, ik heb geen trailer
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Sees

Wie heeft er allemaal een eigen trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 10:30

Niet iedereen heeft de luxe van een eigen trailer (zoals ik ). En ik vroeg me af wie van jullie wel een eigen trailer heeft en of je deze vaak gebruikt (voor wedstrijden of ergens anders voor) en of je anders een trailer kan lenen van iemand als je er een nodig hebt.

Bij ons op stal staan twee trailers die gebruikt mogen worden in noodgevallen (voor de kliniek dus). Ik heb alleen geen E-rijbewijs en ook geen auto die een trailer mag trekken dus die vlieger gaat weer niet op . Nouja, ik ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Oh by the way, dit is mijn eerste topic dus als ik het verkeerd heb geplaatst of iets werkt niet, SORRY!!!

silleke

Re: Wie heeft er allemaal een eigen trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:35

Ik heb een trailer 2 paards merk Aceko.
Gebruik hem minstens 1x in de week (les) maar gewoonlijk 2 tot 3x in de week.
Ben er heel tevreden over.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:39

Ik heb een 2 paards trailer. Gebruik hem alleen voor wedstrijden en voor noodgevallen, maar die hebben we gelukkig nog niet gehad. Als iemand van stal een paard heeft dat snel naar de kliniek moet ofzo en geen vervoer heeft mogen ze mijn trailer wel lenen. Maar alleen voor noodgevallen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:04

Ik heb nog geen trailer, ik ben student heb een auto en 2 paarden dus ik ben veel geld kwijt aan die dingen.. Maar ik spaar wel voor een trailer.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:09

ik heb sinds kort een trailer 1,5 paards.

ik gebruik hem ,om naar de kliniek te gaan,voor naar het strand,of op bezoek te gaan bij mijn vriendin in Gelderland.

de trailer op stal mag je gebruiken als dat nodig is, en een ander verhuurt hem en ik zou als mensen dat willen[alleen als er nergens meer een trailer te vinden is] mijn trailer ook verhuren voor een laag bedrag.

hier vlakbij zit een trailer verhuur bedrijf voor 35 euro p/d
dat heb ik ook jaren moeten doen,en nu ik mijn eigen trailer heb ben ik daar toch zuinig op!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:09

Ik heb geen eigen trailer. Maar de mensen bij wie ik op stal staan (er staan totaal 2 pony's, die van hun en van mij) hebben een tweepaardstrailer. Meestal gaan we dus samen naar wedstrijden (onderlinge), soms naar het strand. En toen mijn pony naar de DA moest hebben zij hem ook gebracht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:19

Wij hebben een 2 paards trailer, omdat ik eerst 2x per week leste in het dorp verderop. Als ik zou gaan stappen dan was ik een uur kwijt om er heen te komen en een uur om terug te komen.

Ook reed ik weleens een wedstrijdje en dan is een trailer ook wel handig

Nu rijd ik in de winter in Alverna, met de trailer een half uur. Zonder trailer zou dat dus al onmogelijk zijn

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 11:29

Super bedankt voor al jullie reacties!!

Ik wil eens gaan kijken hoe duur het is om een trailer te kopen. Ik rij geen wedstrijden dus zou het alleen voor de kliniek zijn en eventueel om eens ergens anders te gaan rijden. Misschien een beetje overdreven maar een trailer huren midden in de nacht als het echt nodig is, zal niet gaan denk ik?!Dan heb ik alleen nog steeds geen auto die een paard en trailer kan trekken.

Mijn ouders hebben een bus maar ik heb mijn paard er één keer mee vervoerd (in de trailer uiteraard) maar dat was geen succes. Te onrustig en teveel lawaai denk ik. Hmm, ben nog steeds benieuw naar hoe andere mensen dat allemaal doen!!!
Wat zijn namelijk de regels met betrekking tot paardenvervoer, moet je auto niet zwaarder zijn dan de trailer leeg ofzo en het totale gewicht van trailer en paard mag toch niet meer zijn dan je auto ofzo?
Ikke ikke niet meer weten hihi

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:34

Wij hebben een Henra veetrailer.

Zelf omgebouwd tot een twee paards voor mijnn mini's en zelf klaar gemaakt voor de keuring voor een eigne kenteken.

Hij is nu bijna helemaal klaar. Ik heb straks 1x per week menles dus dan gebruik ik de trailer. Als ik ga buitenrijden, alle keuringen en shows, af en toe onderlinge wedstrijden, en af en toe een demo.

Ik gebruik hem redelijk vaak dus

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:38

als je een auto met trekhaak hebt staat er op het papier hoeveel hij mag trekken.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:57

wij ( me zusje en ik) hebben er geen 1 maar we zijn wel op zoek

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:11

ik heb ook geen trailer, ben 15 en heb toch geen rijbewijs
mn vader wil er geen kopen, maar gelukkig mogen we de trailer van de buren lenen! wel een 1 paards, maar het is tenminste wat

lievebella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:27

ik heb er wel een

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:29

wij hebben een 1,5 paards trailer, waarom die precies was aangescahft weet ik niet echt meer, ik wilde in ieder geval meer met de trailer wg met mijn pony, maar mevrouw durfde er niet in
De trailer wordt nu gebruikt voor verhuizingen, overzetten van paarden naar de andere stal, en hij is gebruikt toen ik elke week op les ging wat niet lopend te bereiken was.

Zaterdag halen we mijn nieuwe aanwinst op en daar ga ik keuringen mee lopen, de trailer gaat dus weer volop gebruikt worden

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:10

ik heb nu een 2 paards trailer van Waco, die staat te koop omdat een van mijn paarden is overleden en ik liever een 1 1/2 paards achter onze auto heb. Als deze is verkocht ga ik dus op zoek naar een 1 1/2 paards.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:36

hey
ik krijg er misschien binnenkort een.. Momenteel moet ik dus een beroep doen op vrienden of kennissen om hun trailer te mogen lenen. En als ik wil, zit er ook nog een bedrijf op 20km van hier die trailers verhuurt. Dat kost 37 euro per dag. Maar die ene die we een keer gehuurd hebben, was heel zwaar, en te zwaar voor onze auto.

Ik vind wel bvb de Henra en Hotra zeer mooie trailers. Ook Westfalia, maar die zijn duur. Waarschijnlijk wordt het een goedkope 1 1/2 paards Ben er nog niet uit wat voor iets het wordt.
xxx

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:11

Ben heel hard aan het sparen voor een trailer en mijn rijbewijs.
In geval van nood is er nu altijd wel iemand op stal zo lief om mijn paard te vervoeren.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:14

Ja, ik heb een eigen trailer (tweepaards Atec) en dat is maar goed ook, aangezien ik een paardentaxi ben begonnen. Dus mensen die geen vervoer hebben, die kunnen mij inschakelen!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:18

Ik, naja mijn ouders , hebben een veewagentje voor 3 pony's incl. zadelkamer. We zijn op zoek naar een grotere, want we hebben grotere pony's dan vroeger. Bij ons moeten ze er een heel weekend op slapen, dus een beetje ruimte is wel nodig.

Gebruik hem best vaak. Zowiezo al min. 1x in de maand wedstrijd, zo af en toe naar het strand etc.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:30

ik.... gebruik hem altijd voor wedstrijden of als ik naar de les ga...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:36

ik heb er gelukkig ook eentje
erg handig want zo kom je nog eens ergens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:39

ja, ik heb er ook 1, samen met de bijpassende auto.
Je mag met die combinatie met B rijbewijs rijden, maar ik heb een lieve vriend met E en die rijd veel beter dan ik

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:43

@ RK, dat snap ik niet helemaal (sorry als ik off topic ga, maar ik kom er maar niet achter), voor trailer rijden boven een bepaald gewicht moet je je rijbewijs E hebben, hoezo dan niet trailer met bijpassende auto? Het blijft toch een trailer?!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:47

dat ligt aan het totaal gewicht.

auto + trailer mogen dan niet zwaarder zijn dan 3500kg[als ik het goed heb]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:48

Auto mag zonder E 1210 KG trekken. (met E 1500)
Laadvermogen trailer is 1200 KG
trailer weegt 580
Mijn paard 600 KG

Edit:
Bovenstaande bericht klopt ook, maar het laadvermogen trailer mag niet hoger zijn dat wat je auto mag trekken.
Uiteraard het echte gewicht dus ook niet hoger