Welk merk trailer + tevreden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Welk merk trailer + tevreden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 22:15

hey
Binnenkort krijg ik misschien een eigen trailer, zodat ik op wedstrijd kan. Ik ben wat aan het rondkijken, maar er zijn zo veel verschillende merken, soorten en uitvoeringen.
Welk merk hebben jullie? In hout (hoe bodem verstevigen? of is het stevig genoeg?) of in polyester / aluminium? Voor 1 paard, 1,5 of 2 ? Met of zonder zadelkamer?
Wat zou je zeker opnieuw willen bij een volgende trailer, of wat juist niet?

kortom: wat is volgens jullie de ideale trailer?
xxx

Pascha

Re: Welk merk trailer + tevreden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:22

Wij hebben een 2-paards bockmann, model duo esprit, hele fijne trailer!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:40

Ik heb een 2-paards Ifor Williams (bordeaxrood) en hij is super!!! Mijn merrie wil niet graag achterwaarts de trailer uit, dus dat gaat dan echt met grof geweld (zo erg dat ze zelfs eens achterover geklapt is!!!). Ifor heeft ze met een vooruitgang en dat gaat geweldig. Ze loopt nu zo de klep op, en aan de voorkant er ook zo weer uit. Net zo rustig als het maar kan. Dus nu kan ik met een gerust hard weer met haar naar de wedstrijden.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:43

Wij hebben een tweepaards volpoliester Westfalia, echt een hele fijne trailer. Een zadelkamer zie ik zelf geen nut in, dan heb je minder ruimte in de trailer. Wij leggen gewoon zadel e.d. achter in de auto.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:52

ik heb een Thiel Racer. Supergoede trailer.

Hier een stuk wat ervan in de hoefslag heeft gestaan...

Opmerkelijk is dat, in tegenstelling tot bijna alle andere fabrikanten, Thiel ook de polyester delen in eigen huis produceert. Ten aanzien van de bodemplaat biedt dat voordelen. Alle versies zijn standaard voorzien van een bodemplaat die aan twee zijden met polyester bekleed is waardoor de bodem nauwelijks kan worden aangetast door vocht en urine. Daarnaast zijn er nog meer details die duidelijk bijdragen aan de hoge kwaliteit van de Thiel paardentrailer. In de gehele opbouw gebruikt Thiel roestvrijstalen (RVS) bouten en moeren. Standaard is een rubberen flap over de scharnieren en de smeernippels gemonteerd.
Voor de test werd de Thiel Racer met de maten 1.75m breed, 3.39m lang en 2.29m hoog gebruikt. De Racer is een ruime tweepaards trailer. Hij is standaard voorzien van een zadelkamer in met verlichting. De metallic lak is bij de prijs inbegrepen. De Racer heeft meer dan voldoende ventilatiemogelijkheden. Hij is uitgerust met twee uitzetramen met tralies en beluchtingskappen op de kap. Aan de achterkant is de Thiel Racer voorzien van een automatisch rolzeiltje. Tegen een meerprijs kan een polyester bovenklep worden gemonteerd. De bodem is voorzien van een verlijmde en afgekitte rubberen mat. Op de achterklep is een rubberen mat met geïntegreerde latten bevestigd. De trailer is voorzien van panieksluitingen. Ook de binnenverlichting ontbreekt niet. De binnenkant is aan de onderzijde over de gehele lengte, zowel links als rechts, een beschermplaat aan gebracht.
De Thiel Racer is een brede trailer met zijn 1.75m binnenmaat. De paarden hebben veel ruimte. Mogelijk is er zelfs te veel ruimte over. In de bochten bewogen de testpaarden iets meer dan wanneer ze opgesloten hadden gestaan. Een beschermkussen aan de bovenzijde, waar de paarden lekker met hun lijf tegen aan kunnen leunen, zou voor deze trailer een pluspunt zijn. De trailer die in de vorige test werd gebruikt, was wel uitgerust met kussens. De Thiel Racer ligt leeg iets minder stabiel op de weg dan de voorgaande testtrailer. Beladen met één of twee paarden toont hij wel een rustig rijgedrag. De automobilist merkt nauwelijks dat hij achter de auto hangt. Ook over de beruchte drempels is hij iets fijner te rijden dan zijn voorganger. Bij het afrijden van de drempel blijven de wielen beter volgen. Van de eerste testtrailer kwamen de wielen even van de grond en reed de aanhanger op de achterste wielen van de drempel af. De wielen van de Thiel Racer blijven aan de grond. Mogelijk wordt het probleem bij drempels opgevangen door het Al-Ko Kober chassis met Al-Ko Kober assen en oploopremmen. Alle tweepaards uitvoeringen van Thiel zijn hiermee uitgevoerd.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:59

Ik heb een henra trailer. Omgebouwd tot 2-paards trailer voor mijn mini's. Hij is helemaal van hout. Echt een super trailer we hebben pas nog de keuring gehad voor een eigen kenteken en hij was helemaal in orde. Hij is gemaakt in 1977 en is dus nog steeds prima.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:07

Wij hebben twee trailers:
Een witte westfalia (koel in de zomer! laat je niet verleiden tot kleurtjes die bij de auto passen. het welzijn van je paard is belangrijker!) van zo'n vijftien jaar oud. In prima staat. Paar kleine onderdeeltjes vervangen, maar meer niet. Heel fijne rustige wegligging, ruim en handig van binnen. Goede laadklep met stroef tapijt en niet van die vervelende latjes waar ze vanaf vallen.

En een Ifor Williams van zo'n 20 25 jaar oud. In super staat. Groen.
Anderhalf paards. Zo sterk dat we er ook stieren en koeien in vervoeren. Met voorlader.
Mindere wegligging dan de westfalia, maar prima te gebruiken en ronduit oersterk.

Onze trailers staan altijd onder afdak, en er liggen krullen op de bodem. Mest weghalen, en aan de achterkant alles naar binnen vegen teneinde de bodem heel te houden.

edit: een mij storende typvaut.
Laatst bijgewerkt door Venetia op 22-08-05 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:09

Hmmm, mijn IF-je heeft een betere wegligging dan de westfalia van de buurman.. maar misschien omdat het een 2 paards is???

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:11

Wij hebben een 2 paards henra amazone zonder zadelkamer. Mijn vriendin heeft ook een amazone maar met zadelkamer. En ik moet zeggen dat zo'n zadelkamer wel erg handig is. Ik moet mijn zadel dan of achterin de trailer leggen of in de auto, die dan meteen weer onder de haren zit.

Verder hangt de trailer goed achter de auto, is makkelijk schoon te houden. Er zit een goede anti-slipbodem in. Ik ben er tevreden mee.

Hij is trouwens van hout met een poyesterkap erop. Het hout is goed behandelt tegen doorrotten.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 22-08-05 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Presley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:13

Wij hebben een bockmann trailer met zadelkamer, daar zijn we erg tevreden mee

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:16

Ik heb een Heja *****, 2 paards, bordeaux rood. Heel erg tevreden, hij is practisch, mooi en er zit best veel ruimte in. Mijn buurman leent um wel een en die zet er rustig 5 shetten in en die staan nieteens heel erg op mekaar gepropt. Dit klinkt miss zielig maar dit is maar voor iets minder dan een km dat ze erin moeten, omdat ze anders een drukke weg over moeten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:32

crazycactus schreef:
Hmmm, mijn IF-je heeft een betere wegligging dan de westfalia van de buurman.. maar misschien omdat het een 2 paards is???

Wat te denken van slijtage aan de ophanging? De vering van de Ifor is met rubber bussen opgehangen. Als die bussen versleten zijn, kan een Ifor aardig instabiel worden.
Voor Westfalia geldt hetzelfde. De triangels zijn opgehangen in kunststof bussen. Als die bussen versleten zijn, worden Westfalia's een gevaar op de weg!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:35

Kan zijn, maar onze trailers zijn super onderhouden kan ik wel zeggen.
Misschien dat het scheelt of het een anderhalfpaards of een tweepaards is.
Of de auto ervoor, alhoewel we bij meerdere auto's dezelfde bevindingen hebben.
Niet dat de Ifor slecht op de weg ligt, maar die voel je in de auto meer, die schokt meer.
De westfalia, daar merk je (als het paard stilstaat) eigenlijk helemaal niets van!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:52

ik heb van het weekend 500 km met een Bockman duo gereden en kan niet anders zeggen als super trailer.
Hij volgde perfect, en was waanzinnig stil!!
Ik weet al welke trailer ik zou gaan kopen!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:16

ik heb sinds kort een Weyer uit 1984.

het is een erg lichte trailer 588kg met max gewicht 1088 kg
leeg beweegt het flink achter de auto,maar met pony erin rijdt hij prima.

er zit nu nog een rubber mat in maar ik wil met de tijd een rubber gietvloer erin hebben.

tja, als ik geld genoeg had zou ik voor een nieuwe Weyer gaan,ik vindt ze gewoon mooi.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:28

Ik heb een sluis uit 94, bevalt me prima! Sluis is een uitstekend merk en kwalitatief beresterk!

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:34

Ik heb een 2-paards Westfalia Jupiter (met dat grote raam voorin) en die bevalt uitstekend! Heel veel licht in de trailer!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:39

Venetia schreef:
Kan zijn, maar onze trailers zijn super onderhouden kan ik wel zeggen.
Misschien dat het scheelt of het een anderhalfpaards of een tweepaards is.
Of de auto ervoor, alhoewel we bij meerdere auto's dezelfde bevindingen hebben.
Niet dat de Ifor slecht op de weg ligt, maar die voel je in de auto meer, die schokt meer.
De westfalia, daar merk je (als het paard stilstaat) eigenlijk helemaal niets van!

Dat is niet zo gek. Die Ifor weegt 1,5 keer zoveel, dat voel je echt wel hangen. Ik voel mijn Westfalia ook minder dan de Ifor van een vriend, maar dat zegt niks over de kwaliteit. Een 2-paards Ifor mag niet zonder reden 2400kg wegen, die dingen wegen leeg al meer dan 1000kg!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:41

Wij hebben ook een Ifor . Erg tevreden over .

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:47

Splinter schreef:
Ik heb een sluis uit 94, bevalt me prima! Sluis is een uitstekend merk en kwalitatief beresterk!

Ik kan dat helas niet beaamen, heb net een Sluis trailer weggebracht..

Een sluis 2 paards hout met coating en polyester voorkant uit 1998 volledig verrotte zijplaten.. Heb nu een bockann 2 paards uit 2000 en nog tevreden

Ik heb trouwens voor een trailer zonder zadelkamer gekozen omdat het je veel ruimte kost aan de voorkant van de trailer, en ik die met jonge paarden wel kan gebruiken. Die willen namelijk wle eens de trailer opstormen en dan wil ik wel snel weg kunnen. Ook verhalen gehoord van slaande paarden met het voorbeen, waar een zadelkamer op de langere termijn niet tegenkan..

De verkoper van Sluis uit Pesse kan ik mij nu nog over opwinden, niet normaal meer

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:50

Een Ifor vind ik prachtige trailers. Helaas zijn ze lood- en loodzwaar. Wij willen een paard en een pony vervoeren met een bus die 1700 kg mag trekken. de trailer mocht dus absoluut niet te zwaar zijn. We hebben een Hotra trailer. Zonder zadelkamer (passen westernzadels toch niet in). Trailer is superlicht, ruim van binnen en goed schoon te houden. Hang stabiel achter de auto.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:53

Ik denk ook dat Lanna met haar hoofd tegen het dak aankomt An, mijn trailer is niet zo hoog....

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:11

Ik heb een paar maanden terug een Bockman Duo uit 2002 gekocht ik ben er erg tevreden over.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:18

crazycactus schreef:
Ik denk ook dat Lanna met haar hoofd tegen het dak aankomt An, mijn trailer is niet zo hoog....

Het gekke is dat ik dat ook dacht, maar dat is niet zo. Dinopino (Cisca) heeft een IFOR en Lan een paar keer meegenomen. Past prima. Kennelijk een andere indeling van de trailer als normaal.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:20

Mijn paard is ook niet echt klein te noemen en ik heb het idee dat hij best past in de Ifor.