zelf "geblesseerd" wie zorgt er voor je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sammetje

zelf "geblesseerd" wie zorgt er voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 10:40

Uit eigen ervaring kan ik nu vertellen hoe lastig het is wanneer je zelf niet naar je paard toe kan...

Mijn schouder is namelijk weer eens uit de kom geraakt (wilde mijn paard terug in het weiland zetten en deze vertrok iets te enthousiast, krak... )

Nu is mijn schouder zo vaak uit de kom geweest dat ik wanneer ik nog enige kans op herstel wil hebben nu niets met mijn arm mag doen. (en het is ook nog eens mijn rechterarm terwijl ik rechts ben) En een heel langdurig fysioprogrogramma moet gaan volgen omdat een operatie helaas niet mogelijk is.

Ik kan dus niet autorijden en mijn paard al helemaal niet zelf verzorgen. Zo'n twee a drie keer in de week ben ik op stal om haar te zien. Een vriendin van mij zorgt nu voor haar en daar heb ik heel veel mazzel mee. Verder staat ze 24/7 op het land dus is het niet zo erg dat ze wat minder beweging/aandacht krijgt als normaal. Ze wordt voorlopig niet bereden en enkel gelongeerd. (twee a drie keer in de week)

Ik hoop dat wanneer ze 's nachts weer naar stal gaan ik zelf voldoende ben genezen om zelf weer voor haar te kunnen zorgen.

Hoe hebben jullie dat geregeld met je paard als je zelf erg ziek was of geblesseerd??

__Marloes__

Re: zelf "geblesseerd" wie zorgt er voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:58

Ik heb het nog niet meegemaakt, maar voorzie geen problemen. Ik heb sowieso mijn bijrijdster die haar twee dagen doet, en die zou dan denk ik best wel vaker willen gaan. Een vriendin van me zou het ook met alle liefde willen doen. Mijn vader wil sowieso graag leren longeren voor het geval dat, dus die kan ook gaan. En verder heb ik een stel stalgenoten die zouden willen helpen.

Maar sterkte nog!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 11:02

Dank je.

Het scheelt al veel als je een verzorgster hebt, maar mijn paard is nog maar kort onder het zadel en wil haar eerst zelf goed onder het zadel hebben voordat er iemand anders op mag... hi hi

Heb gelukkig ook wel stalgenoten die al hebben aangeboden haar stalletje uit te mesten dus dat is ook weer een zorg minder.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:23

De eigenaresse van mijn verzorgpony's, mijn zusje, mijn moeder, beste vriendin, en nog een andere vriendin wiens verzorgpony's bij de mijne op het land staan.
Ik heb dus zoiezo genoeg mensen die me kunnen helpen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:27

ik mk nu ongeveer hetzwlfde mee. Ik ben afgelopen dinsdag met paard en al gevallen en heb daar een klaplong en een zware hersenschudding aan overgehouden. Ik ben 10 minuten buiten westen geweest.

Ik kan nilks doen, dus ook mijn honden niet uitlaten. Ik kan alleen op bed liggen.

elukkig helpt Gijs me met de dierne en de zorg voor mijn dochter

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:57

Ik heb zelf ook meegemaakt dat ik bijna 3 maanden niet kon paardrijden. (ik werd plotseling ernstig ziek)
maar ik had het geluk dat mijn paard(en, wij hebben er 2) achter het huis staan. En ik had nog meer mazzel want mijn zus (van wie het andere paard is), heeft mijn paard ook verzorgd.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je arm snel geneest. En wat je paard betreft, ik zou er niet teveel over piekeren (deed ik wel heel erg, omdat hij nu niet 4x per week bereden werd maar 1x...zucht..) en vraag inderdaad je stalgenootjes..

succes!

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:02

Afgelopen december brak ik mijn knie en moest geopereerd worden. Na de operatie heb ik ruim 3 maanden gerevalideerd. In die tijd hebben mijn stalgenotes Max verzorgd. Ik heb bewust er voor gekozen om hem niet te laten rijden, alleen is hij een paar keer gelongeerd.
Ik heb het echt getroffen, op de stal staan genoeg mensen die je willen helpen.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 12:18

KiWiKo schreef:
ik mk nu ongeveer hetzwlfde mee. Ik ben afgelopen dinsdag met paard en al gevallen en heb daar een klaplong en een zware hersenschudding aan overgehouden. Ik ben 10 minuten buiten westen geweest.

Ik kan nilks doen, dus ook mijn honden niet uitlaten. Ik kan alleen op bed liggen.

elukkig helpt Gijs me met de dierne en de zorg voor mijn dochter

Jeetje dat was dan een behoorlijke smak! Sterkte ermee.

Nu begin ik al iets handiger te worden met mijn linkerarm maar de eerste tijd kon ik niet eens mijn broek dichtkrijgen of een boterham voor mezelf maken. Ben zelfs weer voor een tijdje bij mijn ouders gaan logeren.

Ben blij dat die vriendin van mij helemaal hetzelfde denkt over de omgang met paarden. Ben ook blij dat ze mijn paard leuk vindt en dat het klikt, is toch een hele zorg minder.

Nog saaier is dat ik voorlopig niet mag werken van de arts en ik dus heel veel op de bank hang.... saai!!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:21

Bij ons staan de paarden allemaal in aparte weitjes. Nu kan mijn paard helemaal niet goed tegen alleen staan en heb ik toen ik daar net op stal was zo'n 2 jaar terug aan een meisje met een Fjord (die ook altijd buiten staat) gevraagt of mijn paard niet samen met die van haar in een wei mocht staan. Dit mocht en de paarden zijn hartstikke close geworden. Haal je de Fjord uit de wei gaat die van mij er zo los achteraan. Als de Fjord op buitenrit gaat en mij paard mag niet mee wordt er gehinnikt tot de Fjord uit beeld is! Ook met dat meisje en haar vriend zijn wij in de loop van de tijd goed bevriend geworden en spreken ook buiten stal om met zijn 4ren af. Ook als we op vakantie gaan zorgen we voor elkaars paard. Toen ik geopereerd was begin dit jaar bood ze vanzelf ook aan om Capriola te verzorgen. Hartstikke lief natuurlijk!!

nandalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:23

zoek een vriend of vriendin... of iemand die al een vaker op je paard gereden heeft...

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 12:27

nandalover schreef:
zoek een vriend of vriendin... of iemand die al een vaker op je paard gereden heeft...

Uh... mijn vriend zou mijn paard niet eens herkennen als hij er tegenop zou botsen...

Er heeft verder nog niemand op mijn paard gereden en dat houd ik liever nog even zo...

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:43

Gelukkig zijn er hele lieve mensen bij mij op stal en is het in totaal ook een kleine groep, dus als het echt niet anders kan doen zij het voor me

Niemandweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:04

Als ik zelf niet kan, kunnen mijn ouders, of de eigenaren van de stal haar doen. Soms doet mijn vriend het ook voor me en er zijn ook een aantal vriendinnen die ik zou kunnen bellen met de vraga of hun het 1 keer willen doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:10

sammetje schreef:
nandalover schreef:

Uh... mijn vriend zou mijn paard niet eens herkennen als hij er tegenop zou botsen...
Er heeft verder nog niemand op mijn paard gereden en dat houd ik liever nog even zo...

Hahahhaa,, mannen..

Neej gelukkig heb ik een lieve paps die gek is van mijn beestjes.
Dan staat ze verder maar ff op rust hoor, mijn vader kan niet rijden.

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:22

Dat ik mijn sleutelbeen gebroken had kon ik ook een aantal weken niet rijden. Pony stond aan huis dus dat was wel makkelijk. Me zusjes of vriendin reed er toen wel eens op.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:28

Op dit moment mijn pension ''ouders'' en als ze straks aan huis lopen mijn vriend en vader en mijn vriendin.

Kiwiko: veel beterschap dat is niet niets zo'n val.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:59

Mijn ouders willen altijd wel mesten voor me.
Verder zijn er nog wel stalgenoten of vrienden die in echte nood wel willen bijspringen..

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:30

ik heb nu het zelfde probleem... ben afgelopen woensdag aan mijn knie geopereerd (kijkoperatie) en kan nu dus ook geen kant op.
ik heb het geluk dat maris op het rusthuis staat waar ik normaal help en ze staat 24/7 op het land word gevoert dus ze vermaakt zich wel mijn moeder heeft me toen ik nog niet die kijkoperatie had gehad af en toe gebracht en dan poetste zij haar.
als ik een rijpaard had gehad dan had ik wel een probleem gehad en dus een vriendin moeten vragen of een verzorgster/bijrijder moeten zoeken.

gr ilse

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:35

Mijn vader zou dan voor Lasagna zorgen, en mijn moeder ook..Die poetst en wandelt haar dan, mijn vader/moeder kunnen beiden voeren en mesten doet mijn vader weer...Eventueel een club/weide genoot, die zou kunnen helpen..Gelukkig mensen zat

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 14:43

Uitmesten hoef ik voorlopig nog niet te doen gelukkig. Annelie gaat 1 oktober pas weer de nachten op stal. Dat zou mijn vader ms ook nog weleens willen doen.

@calice, beterschap!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:50

bij mij zal het ook niet egt een probleem worden,
ze baasje die hem eerst wedstrijd reed wil hem dan wel rijden en anders haar zus.
hij zal alleen ff minder vertroetelt worden maar dat overleeftie

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 16:29

ik heb vorige zomer mijn pols gebroken en toen kon ik ook 2 mnd niks doen. gelukkig stond ie toen ook 24/7 in het land dus beweging kreeg ie wel. en af en toe haalde een stalgenootje hem er even uit om wat te voeren en te poetsen.
die van mij is ok niet de gemakkelijkste dus ik durfde ook niet zomer iemand te laten rijden. nou ja een meisje op stal durfde het wel. maar die heeft maar 2/ 3 keer gereden in 2 mnd.
als het in de winter zou gebeuren is het wel wat lastiger, maar we zorgen nu met zijn vieren ook sowiezo in de winter voor elkaars paard als iemand een dagje niet kan, of gewoon lekker voor de paarden. we doen ze altijd alle 4 eruit, ongeacht wie er dan op stal is. dus in de winter zou het verder ook geen probleem zijn als ik even niks zou kunnen.
ben ook heel blij met deze 3 stalgenoten!!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 17:08

De andere bijrijdster of de eigenaresse zelf..

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 17:49

Mijn paard wordt prima verzorgd op de stal waar hij nu staat. Als ik niet naar hem toe kan, dan loopt hij gewoon lekker op de wei. Ik laat hem niet perse door iemand anders rijden. Hij heeft dan gewoon wat extra vakantie.
Als een vriendin zin heeft om hem te rijden vind ik dat goed, maar zo niet dan mag hij ook van zijn vrije tijd genieten.
Ik rijd zowiezo niet zoveel en mijn paard staat niet zwaar in training, dus ik verpest er niks mee.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 18:13

@yorghos, maar wat nou als je bijv. 3 maanden of langer niets met je paard kan.

Als ik wil dat het ooit nog iets wordt met deze schouder mag ik 'm ms een half jaar of nog langer niet belasten... dan wordt het toch lastiger.

Mijn instructrice zei ook nog dat ik wel " mazzel" heb dat Annelie nog niet zwaar in training staat en ik dus verder niet hoef af te bouwen.