HELP wat vinden paarden stinken (dekenbijten)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ramiro

HELP wat vinden paarden stinken (dekenbijten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 20:17

Vandaag heb ik een ontzettend mooie vliegendeken gekocht , omdat mijn paardje zo'n last heeft van de vliegen. Maar nu is mijn probleem dat hij op wei staat samen met een speels hengstje. Ben dus een beetje bang dat hij de deken kapot maakt, en dat is toch wel zonde van mijn geld. Iemand enige suggesties hoe ik dit kan oplossen; misschien inspuiten met iets dat paarden vinden stinken ofzo,

Alvast bedankt namens mij en mijn paardje

Emaartje

Re: HELP wat vinden paarden stinken (dekenbijten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:29

er is wel wat voor inderdaad wa tje op de dekens kunt spuiten zodat de paarden van de deken afblijft,maar hoe het heet weet ik zo gauwe niet meer wie weet het wel? want ik zal deze winter dadelijk daar ook mee zitten,want hij loopt bij 2 ruinen in die erg speels zijn..

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 20:31

Ik had wel wat gevonden op internet van antibijtspray. Heeft iemand daar ervaring mee, want het was best prijzig en dan wil ik wel graag zeker weten dat het werkt

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:43

ja zo heet dat geloof ik antibijtspray...kun je ook voor staartbijten gebruiken of niet..

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:49

Antibijtspray wekr inderdaad goed,
ik gebruik het zelf ook altijd.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:52

Dit spul help alleen als ze erin vastbijten en er zijn paarden die alles lekker vinden (waaronder die van mij).

Hertshoornolie is iets wat de meest paarden niet lekker vinden, te koop in sprayvorm bij de paardendrogist.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:57

ingvdh schreef:
Dit spul help alleen als ze erin vastbijten en er zijn paarden die alles lekker vinden (waaronder die van mij).

Hertshoornolie is iets wat de meest paarden niet lekker vinden, te koop in sprayvorm bij de paardendrogist.

hertshoornolie werkt dat voor dat de paarden niet in dekens bijten??wist ik niet...heb jezelf dus ervaring mee...en geen deken meer kapot..

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:59

Anti-bijt helpt niet altijd. Ik heb het gekocht omdat een paard dat bij mijn pony in de wei stond altijd aan haar manen krabbelden maar dat paard at het gewoon op. Ik ken ook een aantal paarden die het gewoon eten of zelfs lekker vinden dus ik denk dat dat per paard verschilt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:03

PBH werkt goed. Je maakt er alleen zelf ook geen vrienden mee

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:50

verootjoo schreef:
PBH werkt goed. Je maakt er alleen zelf ook geen vrienden mee

pbh wat is dit?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:53

cribox? dat schijnt ook te werken tegen afgekloven staarten etc? misschien gewoon je deken ermee insmeren..... Te koop in elke ruitersportzaak...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:57

ik wil ook echt goed spul kopen welke adviseren jullie mij dan?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 06:42

Ik heb Antibijtspray van sectolin geprobeerd omdat de ruin die bij Andrew in staat drie keer per week mijn Boett-deken stuk beet. Hij zetten volgens de staleigenaar zijn tanden erin en bleef erin vasthangen en liep zo achter mijn pony aan
Sinds ik vrijwel elke dag antibijtspray (blauwe dunne vloeistof, dropachtig vleugje gemengd met ontsmettend geurtje) erin sprayde heb ik de deken nog niet hoeven verwisselen. Dat is nu zo'n kleine maand denk ik...

Heb nu tijdelijk een ander merk flesje met iets minder inhoud (ik geloof equistop), dat spul is doorzichtig, ruikt niet zo sterk en wat dikker waardoor het minder goed versprayd. Ook dit werkt voor zover ik al kan beoordelen. Ik had het per ongeluk op mijn lippen gekregen op 1 of andere manier en wat was dat spul bitter en vies zeg!!! Helaas wel wat minder zuinig in verbruik.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:16

Liezel1 schreef:
cribox? dat schijnt ook te werken tegen afgekloven staarten etc? misschien gewoon je deken ermee insmeren..... Te koop in elke ruitersportzaak...

Ik ken ook een paard ide met plezier een bakje kribox leeg zat eten. Helaas is er niks universeels geloof ik.
Probeer wat van de genoemde dingen in het topic uit (leen wat van iemand die het al heeft en koop wat werkt)

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:23

Cribox is er ook in vloeibare vorm in een spray, dat is makkelijker op je deken te spuiten dan dat je die cribox er op moet smeren!!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:34

PBH spray wou ik ook zeggen. Het is een middel dat gebruikt wordt bij kippen om ervoor te zorgen dat ze elkaars staart niet opeten.. Het wordt ook gebruikt in staarten van merries of over verbanden heen te smeren..

1 tip.. wil je in het weekend gaan stappen en niet helemaal alleen staan? spuit het op zondag middag op je paard, en kom dan tot zaterdag niet meer in zijn buurt Je maakt er inderdada 0,0 vrienden mee!! (MEGA STANK)

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:55

Ik heb dat spul voor varkensstraaten en kippe heet volgens mij ook php bah wat is dat spul vies!
Te verkrijgen bij de welkoop!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:02

je zou ook nog surinaamse sambal kunnen proberen.... lekker heet! mjammie! De heetste nemen die je kan vinden....
dat smeerde ik op de deur van mn stal omdat mn veulentje eraan begon te kloven en de antibitspray wel smakelijk vond....
voordeel is dat het niet stinkt maar wel vreselijk smaakt!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:02

joyce B schreef:
Ik heb Antibijtspray van sectolin geprobeerd omdat de ruin die bij Andrew in staat drie keer per week mijn Boett-deken stuk beet. Hij zetten volgens de staleigenaar zijn tanden erin en bleef erin vasthangen en liep zo achter mijn pony aan
Sinds ik vrijwel elke dag antibijtspray (blauwe dunne vloeistof, dropachtig vleugje gemengd met ontsmettend geurtje) erin sprayde heb ik de deken nog niet hoeven verwisselen. Dat is nu zo'n kleine maand denk ik...

Heb nu tijdelijk een ander merk flesje met iets minder inhoud (ik geloof equistop), dat spul is doorzichtig, ruikt niet zo sterk en wat dikker waardoor het minder goed versprayd. Ook dit werkt voor zover ik al kan beoordelen. Ik had het per ongeluk op mijn lippen gekregen op 1 of andere manier en wat was dat spul bitter en vies zeg!!! Helaas wel wat minder zuinig in verbruik.

Haha .. myn paardje is de slopende ruin in kwestie

Maar ze doen 't nog wel es hoor..aan de dekens hangen
Maar idd minder

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:51

dan zal ik het merk van sectolin is proberen//

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:55

Antibijtspray bij de Ruitersportzaak of Hertshoornolie, maar dat stinkt !

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:57

wij hadden zo'n trekpaard op stal waar geen enkel middeltje voor werkte. zelf de heetste sambal uit zo'n toko werkte niet. we hadden echt alles geprobeerd succes!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 13:59

PBH spray!!!!!!!!!! Werkt echt perfect. Gewoon bij de Welkoop / Boerenbond te koop en ook niet commercieel duur! Buiten de stal op de deken spuiten, want inderdaad is de geur niet te harden!!
Werkt ook heel goed tegen paarden die de houten delen van de stal opeten!!!!

__DaniicQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:27

HAHAHAHA; sambal

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 20:26

Hey bedankt voor alle tips,

Mn moeder heeft ondertussen antibijtspray gekocht van equistop om te proberen. Ben benieuwd, stinkt gelukkig niet zo.
@ joyce B; ik had vandaag hetzelfde probleem toen ik de spray even wou uitproberen. Ik heb het ook op mn lippen gekregen, bah wat is dat ranzig, na vijf keer mijn handen wassen heb ik het er nog steeds niet af, dus ik hoop dat mijn paards weidemaatje de spray net zo vies vind als ik. Spray jij dat spul iedere dag opnieuw op de deken, want ik zet hem niet altijd zelf buiten dus kan de deken niet iedere dag inspuiten.

Die PBH-spray moet je dat ook iedere dag herhalen, of stinkt dat zo dat ik het 1 keer in de paar dagen erop kan spuiten? Zullen ze thuis blij mee zijn als ik die spray ga proberen.

Heb vandaag de equistop geprobeerd, dus kan morgen gaan kijken wat de schade is en anders maar ns die PHB proberen