Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Sjuimpje schreef:Een goed paard is vaak duur,
maar een duur paard is lang niet altijd goed
Fleurtje100 schreef:Klopt wel een beetje ja. Vooral omdat er heel veel proffesionals rondrijden met duurdere paarden. Als je op de kampioenschappen kijkt (vooral M/Z) staan vrijwel altijd dezelfde mensen bovenaan. Vaak rijden die dan talentvolle paarden t/m de Z en dan gaan ze voor veel geld weg of in training bij een andere ruiter/eigenaar. Die trainen meestal geen paarden van +/- 4000€. Dat zijn dan dure talentvolle paarden met een proffesionele ervaren ruiter erop. Het is moeilijk om daar als amateur met goedkoper paard tegenop te komen. Op de kleinere wedstrijden kun je wel bovenaan meerijden. Maar op de kampioenschappen moet je wel geweldig goed rijden of net het geluk hebben dat de tegenstand dat jaar wat minder is, om te winnen. Mijn instructrice heeft het weleens gedaan vroeger een goedkoop paard vinden die nu grand prix loopt. Maar zegt dat het tegenwoordig toch niet zo snel meer lukt.
ShannaY schreef:Ik vind dat je niet gelijk hebt.. toevallig (ook heel toevallig) heb ik met mijn, niet perfecte gebouwde, geen langbenig, geen papieren, mooi een 4e plaats op de kampioenschappen gehaald, het was dan wel in de B, maar mijn concurenten, waren allemaal stuk voor stuk,
dure, langbenige, dressuurgefokte dure paarden. Mazzel? Misschien.. maar een goede combinatie van paard en ruiter speelt zeker mee.
Misschien een grappig feitje om te vertellen.. Anky heeft Bonfire toendertijd voor iets van 1500 GULDEN gekocht.. Haar eerste pony was volgens mij ook heel goedkoop, en had geen papieren, daar heeft ze ook Grand prix mee gereden!

) met een pony die 100 gulden kostte (nee, da's geen typfout... en er zat ook nog een veulen in).
Sjuimpje schreef:1e vetgedrukte: Hoe weet jij nou hoeveel jouw concurrenten voor hun paard betaald hebben?

Citaat:2e: Ik meen mij te herinneren dat Bonfire 15.000 gulden kostte, toendertijd was dat een klap geld voor een paard (alhoewel het natuurlijk een schijntje is voor een dier met de capaciteiten van Bonfire)
ShannaY schreef:Sjuimpje schreef:1e vetgedrukte: Hoe weet jij nou hoeveel jouw concurrenten voor hun paard betaald hebben?
Omdat (niet gek hoor, als het een REGIO kampioenschap is) ik de meeste mensen eerder op wedstrijden tegen gekomen ben, dus zeker weet wat er zo ongeveer reilt en zeilt bij sommige paarden.. niet zo moeilijk om zelf te verzinnen toch![]()
Ps.. als jij denkt dat de meeste plaatjes van paarden, opgepikt zijn bij de plaatselijke paardenmarkt, onderschat je jezelf blijkbaar een beetje.. Sorry.. maar ik kan me eigenlijk helemaal niet vinden in deze nutteloze opmerking..