als paarden niet over kunnen rollen naar de andere kant zijn ze dan ongezond?
ik heb het namelijk al eens gehoord maar ik vind het wat raar
er zijn zoveel paarden die niet overkunnen rollen toch?
ben benieuwd
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik kijk ook altijd of mijn paarden wel braaf doorrollen

Die rolde ook altijd per kant. Tot ik het er met de eigenaar over had. Dit paard was al 8 jaar en had nog nooit over gerold. Ik was al met hem aan de gang geweest met VD dus hij kende mijn stem en beloningssignaal al. Tijdens het rollen hebben we hem staan aanmoedigen en toen hij voor het eerst omrolde hebben we hem beloond. Nu rolt hij ook om in de wei (als hij niet weet dat er iemand kijkt). Super leuk. 
Supertje schreef:Mijn paard rolt niet alleen om, maar blijft soms ook nog op zijn rug liggen om te schuren
Net zoals je dat honden weleens ziet doen, op de rug gaan liggen en heen en weer wiebelen. Is een heel raar gezicht, de eerste keer dat ik het hem zag doen dacht ik dat hij vast lag ofzo...
raar beest, soms rolde ze wel over maar ik denk dat ze dat te veel moeite vond
Ibbel schreef:Ja, die ken ik ook! Die van mij is dus niets waard, want die rolt ook niet om. Mijn merrie wel maar dat lukt niet altijd hoor met haar grasbuik...Er staat ook een paard op stal die eerst de ene zij rolt, dan op haar kont gaat zitten en een rondje maakt op haar gat en dan op de andere zij gaat liggen. Geen gezicht. Wat ik wel een beetje irritant vind (maar ja wat doe je eraan...) mijn ruintje schudt zich niet uit na het rollen in het zand.....Boerenwijsheid: het aantal keer dat je paard overrolt x duizend gulden is z'n waarde.![]()
. Vandaag heb ik haar zien rollen en het ging voor een keer eens goed, ze kwam goed rondgerold. Maar anders gebeurd het wel eens dat ze zich op haar linkerkant neerlegd en goed schuurt. En dan hoor je haar een hele hap adem nemen en lijkt het alsof ze die even inhoud(HUMPF), zet ze volle kracht, ligt ze met haar vier benen in de lucht, blijft ze een paar seconden haperen, gaat kantje boordje naar rechts leunen, en met een PUFFF valt ze terug naar links en trekt ze een gezicht van "verdorie, weer nét niet!
"

, maar heeft nog nooit moeite gehad om om te rollen.
) heb ik nog niet eerder gehoord, wel dat het zou liggen aan stijfheid van het paard.
.