Ervaringen met de 3-in-1 beschermers, wie???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Ervaringen met de 3-in-1 beschermers, wie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 16:30

Voor de voorbenen van mijn paard wil ik beschermers kopen. Vanwege een schiefel vind ik de peesbeschermer niets. Daarom kom ik al gauw uit op de 3-in-1 beschermer. Wie heeft waar goede ervaringen mee, en waarom??? Zo kan ik misschien een goede keuze maken, want er zijn er best veel te koop. Heb ze alleen nodig met het rijden

freaky

Re: Ervaringen met de 3-in-1 beschermers, wie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:33

ik heb die van Action (de nieuwe heten nu Indra) zijn wel prijzig maar ik ben er zeer tevreden over. Ze zitten er mooi. Vanbinnen zit ook een soort gel laag voor de pezen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:37

Ik heb ook de 3 in 1 van action(indra). Ze beschermen super maar mijn paard tikt ze makkelijk kapot met zijn achter hoef. Ik bgebruik ze nu ruim een jaar vrij intensief en 1 is al echt kapot. Er zit gewoon een gat in ter hoogte van de kogel door het aantikken. Oke beter in de beschermer dan in de kogel maar voor zo'n korte duur vind ik ze toch wel erg prijzig. Ik zoek nu dus sterke strijlappen maar omdat ik extra full nodig heb heb ik die nog niet kunnen vinden. Ook vind ik de actions erg warm en voor naar het strand niet ideaal omdat ze in de zee vol zuigen met water. Voor de wagen voldoen ze qua bescherming prima alleen de levensduur valt mij dus erg tegen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:39

Ik heb die van Harry's Horse gehad, maar die gaan op den duur heel snel loslaten en dus afzakken, omdat het klitband dan niet meer zo goed plakt als in het begin. Wassen helpt dan ook niet meer.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:45

ik heb ze van kieffer maar volgens mij zijn dat geen 3 in 1 want die zitten niet iver de kogel, maar daar ben ik erg tevreden mee.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:16

Ik heb ze van Action en nog een ander merk wat ik zo niet weet. Die zijn 8 jaar in de cross gebruikt en bevallen prima (allebei die merken). Nu heb ik echte crossbeschermers, dus gebruik ik de 3 in 1 niet meer.

Verder heb ik nog eens supergoedkope gekocht voor mijn andere paardje. Ook onbekend merk. Daarvan scheurde na een jaar wel de klittenband af, maar dat kun je onder de naaimachine zelf weer repareren. In een cross hebben ze best wat te lijden.

Ik denk niet dat er echt zulke slechte zijn. Zelf zou ik ze niet gebruiken voor de dressuur en het springen, omdat de pezen niet meer kunnen koelen onder zo'n bescherming. Ook kan een paard er slordiger van gaan springen, omdat ze het niet meer voelen als ze een balk meenemen. Die ervaring heb ik zelf met meerdere paarden gehad.

Misschien zijn crossbeschermers ook iets voor jou? Ik heb ze zelf van CC. Die zijn niet zo duur maar ze bevallen mij prima.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:35

Hoi,

Ik heb de professional Choice been beschermers 3 in 1, in een felle kleur groen, hier in nederland zijn ze vrij prijzig, ik heb ze meegenomen uit amerika. ik kan er mee door water zand alles heb ze nu al 2 jaar en maak intensief gebruik ervan, je kan ze in de wasmachine wassen. eigenlijk ben ik er zeer tevrden over. Kijk hier anders voor meer infomratie en prijzen : http://www.justwestern.nl/prochoice.html

groetjes kim

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 18:49

Ik heb ze voor de voor en achterbenen. Die voor achter zijn van Harry's Horse, voor de voorbenen heb ik ze van euroriding.
Ik moet zeggen dat van de HH beschermers de pasvorm echt prima is, en verder ben ik er echt heel tevreden over, zeker voor die prijs. Ik heb ze met memoryfoam, fijne dikke bescherming. Klittenband is tot nu toe ook prima, ik krijg het zelfs amper los....
Die van Euroriding hetzelfde verhaal, en daar zit ook nog heel fijn klittenbad op. Heel 'glad' klittenband, met hele kleine haakjes, blijft nagenoeg geen vuil in hangen.
Ik gebruik ze trouwens juist voor springen, mijn paard past geen peesbeschermers (allemaal te krap/smal) en krijgt er drukplekken van. Hij laat ook echt merken dat hij peesbeschermers vervelend vindt, hij bijt ernaar en klauwt met zijn voorbenen. Bij de 3in1 beschermers nergens last van. Ook fijn dat er nauwelijks zand onder komt.
Als hij tijdens het springen een balk aantikt schrikt hij daar al hard genoeg van met 3in1 beschermers, en bovendien is het een zeldzaamheid dat hij er 1 aantikt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:45

Ik heb Barnsbey's en achter Indra's.
De Barnsbey's zijn dunner dan de Indra's, maar over beide ben ik wel tevreden.
Ze sluiten mooi aan en zijn tot nu toe nog niet afgezakt...

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:46

Action is echt super!!!!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 06:17

Ik heb ook die van Indra (Action) en die bevallen inderdaad heel erg goed. Ik was ze best vaak maar ze blijven gewoon erg mooi.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:36

Ik heb de USG been beschermers gekocht bij de paardendrogist. Gunstig geprijsd en ze bevallen erg goed. Mijn reden om ze te kopen is dat ze heel erg goed warmte afvoeren en dat vind ik erg belangrijk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:49

Ik rij al jaren met de professionals choice en pro medicine boots en heb verschillende paren, ideaal, makkelijk schoon te maken en tot nu toe nog geen eentje kapot. Je hebt ze in vele leuke kleurtjes dus de setjes-freaks kunnen zich uitleven Het enige nadeel wat ik heb kunnen vinden is de prijs....

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:04

Ik gebruik ze voor, ook ivm een schieffel.
Het bevalt me erg goed!
Ze vallen mooi om het been heen en beschermen erg goed!

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:10

Afbeelding

Dit zijn mijn groene proffesional choice beenbeschermers

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:15

ik heb de action (indra) Ze zitten super, zijn nog nooit afgezakt. Gewoon te wassen en makkelijk om te doen!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:23

Afbeelding
dit zijn de 3-in-1 beschermers met memoryfoam van HH
superfijne beschermers,en dit klitteband laat echt niet zomaar los,je hebt eerder moeite om het los te krijgen!
zowel voor voorbenen els voor de achterbenen te verkrijgen
(€32,95)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:47

Ze hebben ze nu ook van BR zag ik bij Agradi. €43,50, dus ook niet zo duur. Zelf heb ik Professional Choice, maar ik gebruik ze alleen bij wedstrijden als de bodem harder is dan mijn paarden gewend zijn. Thuis heb ik een bak waar de beenbeschermers niet nodig zijn, en ik vind dat ze ook op hun eigen benen moeten letten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:09

ik heb ook een pony met een flinke schieffel.

ik gebruik de 3in1 van proff choice medicine boots

deze zijn voorgevormd,en duur .

ik koop deze nooit meer,ik heb ze gelukkig 2de hands voor 62,50 euro gekocht maar de draden hanger erbij.

ze zijn niet goed afgewerkt!

het zijn wel fijne beschermers maar te duur naar kwaliteit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:26

Ik heb ze van Eskadron, maar zijn helaas te klein en dus te koop

Afbeelding

Ik heb ze trouwens in het zwart.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:36

welke maat heb je?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:37

mirgino schreef:

welke maat heb je?

Cob

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 13:03

jammer ,die zijn te groot.
ze heeft arabieren maat.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 13:09

Ook ik heb een gote, en dus mt Full

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 13:13

Ik heb de HH, erg fijne beschermers. Ze zijn ook niet zo lomp als de Kieffer's, maar bij paarden met minder dunne beentjes kan dat ook een voordeel zijn. Ik gebruik ze omdat Fleur altijd natte plekken had van de BR beschermers en dat bij deze absoluut niet heeft. Het klitteband is nu heel sterk, maar als ze ouder worden wordt dat idd minder.