Barefoot zadel! zijn er mensen die deze gebruiken>

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leintje24

Barefoot zadel! zijn er mensen die deze gebruiken>

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 18:29

ik ben erg benieuwd wie er allemaal een barefoot hebben en waarvoor je hem gebruikt .
En wat je de voor en nadelen van het zadel vind

ik wil zelf ook misschien zo'n zadel gaan aaschaffen, omdati k alleen maar buitenritjes maak en het heerlijk zit ( vond ik zelf met proefrijden)

maar goed ik heb het maar een paar x kunnen uitproberen dus ik wil ik graag reacties van mensen die het zadel langer hebben

goetjes marjolein

samantha5

Re: Barefoot zadel! zijn er mensen die deze gebruiken>

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:41

oude stalgenoot heeft zo'n zadel gekocht. Ze heeft hem eerst een week op proef gehad en het beviel haar wel. Ik heb er ook even op gereden en moet zeggen het zat super.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:20

Ik heb een week een zadel op proef gehad (www.boomloosrijden.nl).
Mijn pony liep er super onder, ik zat heerlijk!
Heb er dus vandaag eentje gekocht, en ik rijdt ook alleen buiten.
Het is gewoon een heerlijk zadel!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:22

ik heb er ook eens een keer een aangevraagt vond het wel wat anders je beugels ziten wel een stuk meer naar achter maar verder vond ik hetwel een goed zadel.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:44

Meld zich
Ik heb hem ontdekt bij een vriendin van mij, toen ik haar fjord ging rijden (was zelf even paardloos). Ik heb veel gewrichtsklachten (chronisch) en na een paar keer met haar Barefoot gereden te hebben (toen kwam ik overgins gebroken af) merkte ik dat dat erg verminderde.
Even ter vergelijking, op een zadel met boom kan ik er op rekenen dat ik binnen een half uur zoveel last heb van mijn knieen en heupen dat ik er af moet (en dan heb ik mijn stijgbeugels zo lang dat ik maar net kan staan) en op een Barefoot kan ik zonder problemen 3 uur het bos in.
Ik rij ook grotendeels door het bos (nu met mijn eigen fjord en eigen Barefoot ) en vind het ideaal! Ik wil nooit meer wat anders.
Maar ook het rijden in de bak gaat goed hoor. Je beenhulpen, vooral van je bovenbenen etc. komen veel beter over. Springen gaat ook goed. Pebblesje hier op bokt heeft pas nog 80 cm gesprongen met haar fjord en Barefoot (dat is dus die bovengenoemde vriendin )
I love my Barefoot!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:45

Ik rij sinds een tijdje met een barefot op Amigo. Ikzelf zou echt nooit meer anders willen. Je hebt zoveel meer contact met je paard, je zit veel steviger. Ik spring er ook weleens mee en dat gaat prima. Zie onderschrift voor foto's.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:48

Ik heb ook een barefoot ( Simply Red)
Zit erg lekker ik rij er gewoon het zelfde mee als dat ik met een 'normaal' zadel reed , het nadeel vind ik alleen dat je geen kniewrong heb

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:50

kniewrong kan je toch op je pad monteren, die verkoopt Bianca erbij toch?

kijk eens hier daar zitten heel veel mensen met een Barefootzadel in 1 topic

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:03

ik heb ook een testzadel, maat 2 gehad voor mn haflinger, toen was ze alleen hoogdrachtig (wat wij helemaal niet wisten )
het rijd echt super, ze zit heel comfortabel, en je hulpen komen veel beter door! ik ga er ook ooit 1 kopen. eerst mn JC zadel en dan zal er wel een barefootje volgen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:10

heb ook een BF. Dressuur ermee, spring ermee, en rijd er buitenritten mee

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:29

ik heb ook een barefoot.
ik vind het heerlijk rijden, de eerste paar keer waren wennen.
maar op een normaal zadel rijd ik mezelf open en nu niet meer.
je kan je paard heel goed aanvoelen hiermee

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 08:02

Ik heb ooit eens het testzadel geprobeerd en mijn paard kreeg er dus drukplekken door, omdat de druk niet goed verdeeld werd door het zadel. Gebruikte wel de goede pad en alles, maar door de beugelophanging kreeg mijn pony toch drukplekken en dat in 3 dagen tijd!!
Wou er dus ook erg graag 1, maar daar heb ik dus vanaf gezien geef mij maar een zadel met boom!!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 08:36

Ik heb vandaag het testzadel aangevraagd. Wel het westernmodel, maar ik ben heel nieuwsgierig geworden.

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 19:23

best verschillende reacties dus...nou ja ik ga eerst maar eens een testzadeltje aanvragen. Alleen zit ik met de maat, ik heb zelf maat 36, maar ze zeggen dat maat 2 van barefoot lekkerder zit dan maat 1, nog iemand ervaring hierin??

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 19:32

Barefoot is toppie! Echt een aanrader, ik heb een VZH-, een dressuur- en een westrnzadel, maar ik rij altijd met de Barefoot!

De maat staat allemaal beschreven op de site. Ik ben 1.80 en niet petit, ik heb een maat 2. Een vriendin van me is 1.55 en petit, ze heeft een maat 1.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 19:33

ik heb er ook mee gereden,maar helaas ging haar rug aan de achterkant kapot.

haar huid was erg dun geworden en ze had na een buiterit grote puisten op haar rug.

bij haar paste het dus niet.
kan gekomen zijn doordat ze drachtig was en erg opgezet,maar ik rij weer met leer.

heb met beide boomloos zadels gereden het western en gewoon.

het zit echt geweldig!

Anneliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:53

Ik heb sinds een aantal maanden ook een Barefoot. Ik maak alleen buitenritten en daarvoor vind ik het een ideaal zadel. Doordat er geen kniewrongen op zitten, miste ik in het begin wel wat steun bij de knieen. Maar daar ben ik nu helemaal aan gewend. Ik vind vooral de fenders heel fijn, ik heb het idee dat ik daardoor veel steviger zit dan met dan gewone beugelriemen. En de fenders schuren absoluut niet langs je benen, wat gewone beugelriemen nog wel eens willen doen. Het is een erg zacht zadel, waar je heerlijk op zit. Ik heb deze week nog een rit gemaakt van bijna vier uur en ik had echt nergens last van Bovendien zitten er genoeg ringen aan het zadel om (zadel)tassen of een opgerolde jas o.i.d. aan te bevestigen. Dat miste ik heel erg bij mijn vorige zadel. Voor buitenritten kan ik je hem zeker aanbevelen!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:53

Ik rij ook met een boomloos zadel, maar geen Barefoot maar een Torsion
De Barefoot hebben we ook op proef gehad, maar omdat Genette zo bol is, schoof die alle kanten op. De Torsion lag een stuk steviger en daar hadden we ook een speciale singel bij.
We hebben de dresuur uitvoering gekocht, omdat die toch het beste zat. Ik vind het geweldig. Ik rij ermee buiten, rij er dressuur mee en spring ook nog eens af en toe (maar niet zo vaak, want daar zijn we beide niet zo goed in )
Ik vind het geweldig.. vraag er gewoon eens 1 aan op proef.
Als ik nu rij op zadels met boom, jakkie, weet niet meer hoe ik moet zitten

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:58

Barefoot....geloof dat ik de grootste fan ben en Amon ook hihi. Met mijn gammele rug is dit het zadel waar ik het meest comfortabel op zit. Heb de westernuitvoering, dus behalve dat hij lekker zit, is hij ook nog eens mooi.
Amon zijn gangen zijn veel ruimer, merk dat hij veel soepeler onder me loopt. En ik voel zijn bewegingen beter, en hij mijn hulpen.
Kortom ik kan dit zadel alleen maar aanbevelen.

Sunshine4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 17:27

Kun je ook gewoon dressuur rijden met een barefoot?? Dus gewoon lessen en in de bak ed, of is het echt alleen geschikt voor buitenritten??

groetjes

sunshine

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 17:55

je kan er wel lessen mee rijden, je zit alleen wel een beetje anders. voor wedstrijden is hij nog niet toegestaan dacht ik!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:03

Hij is voor wedstrijden inmiddels wel toegestaan, mits hij 'op een engels zadel lijkt'. En ja, zo vaag heeft de KNHS het idd omschreven. Dus als je er normale beugelriemen aan doet (aan het normale model dan) is de Barefoot denk ik wel toegestaan. Maar als je echt wedstrijden wil gaan rijden zou ik toch op zoek gaan naar een boomloos zadel wat meer op een dressuurzadel lijkt.

Maar waarom zou je geen dressuur kunnen rijden met een boomloos zadel Sunshine? Je hulpen komen juist beter door. Alleen heb je dus geen kniewrongen maar dat helpt wel weer mee een onafhankelijke zit te ontwikkelen.

Sunshine4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:19

Ja oke, kweet eigenlijk niet waarom het niet zou kunnen . Weten jullie wat de kosten zijn van zo'n zadel??

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:36

de barefoot is €625,- inclusief grandeur pad, fenders, beugels, singel en verzendkosten

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:54

Heb ook een barefoot. Wil nooit meer iets anders. Zit heerlijk. Vooral met buiteritten is het geweldig, maar ik doe er ook mee springen (niet hoger dan 60 cm want dan vind ik het eng) en dressuren natuurlijk.
Blackstar loopt beter met een barefoot dan met een gewoon engels zadel, veel ontspannender en ruimer. En nog een voordeel je voelt wat je paard doet en je voelt de warmte van je paard. Dus in een woord geweldig.