Ik zie er hier namelijk tegenwoordig haast niemand meer mee rijden...
zomaar een vraagje hor Eli
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) hebben dat weleens met springen maar we hebben heel veel hoofdstellen. ligt eraan waar het paard het beste mee loopt die krijgt hij om. we hebben op concours meestal 5 verschillende hoofdstellen bij maar ook 5/6 paarden. Passoa schreef:Meestal de paarden die geen engelse of gecombineerde neusriem kunne dragen door bv. een litteken van operaties of wat dan ook.

)elibeest schreef:Gecombineerde neusriemen zijn inderdaad een modeverschijnsel. Vroeger was er niets anders dan een africhtingsneusriem. Dat is de meest vriendelijke neusriem die er is. Toen werd b.v. alleen bij springen, bij heftige paarden een gecombineerde gebruike (en ook wel mexicaanse) omdat je dan inderdaad ook de kaak op elkaar kon gespen. Niet echt handig als t dier juist die kaak moet ontspannen.
Bij veel paarden wordt dus onnodig spanning gecreeerd. Zeker met het laatste modeverschijnsel.... de aansnoerneusriem.
en ik meerk niet veel verschil of ze met of zonder loopt dus dan maar zonder he
Menino schreef:gecombineerd, maar mijn sperriem is altyijd kwijten ik meerk niet veel verschil of ze met of zonder loopt dus dan maar zonder he
Ik zat te denken: Zal ik erbij zetten dat overal de sperriem kwijt is?
Die hoort er wel bij dan, dan is een gecombineerde het mooist

Kuiken schreef:Mijn vorige paard reageerde heel geirriteerd op de lage neusriem, die bleef net zo lang proesten tot het hoofdstel afmocht (nee het riempje zat niet te strak of te los) Met halsters heeft hij dit ook altijd gehad, deed je hem in de wei met een halster wat een beetje laag zat kon je er donder op zeggen dat je het land mooi mocht afzoeken naar een verloren (vertrapt) halster..